Sunt obligaţi angajatorii să le elibereze salariaţilor diferite adeverinţe?

de Mirabela ȘERBĂNESCU Luni, 10 Ianuarie 2022 268
Codul Muncii arată foarte clar, negru pe alb, că, la solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat să elibereze un document care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă, în meserie şi în specialitate. De asemenea, în conformitate cu dispoziţiile legale privind registrul general de evidenţă a salariaţilor, la solicitarea scrisă a solicitanţilor, aceştia sunt obligaţi să îi elibereze acestuia copii ale documentelor existente în dosarul personal/profesional; o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate; un extras din registrul privat/public, datat şi certificat pentru conformitate, sau o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate, astfel cum rezultă din registrul privat/public şi din dosarul personal/profesional, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării. Documentele sunt eliberate în copie certificată de reprezentantul legal al angajatorului sau de persoana împuternicită de angajator pentru conformitate cu originalul. 
Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Social

Ultima oră

Titlurile zilei