De câteva zile, utilajele au „descins” pe Şoseaua Mangaliei, de la intrarea în oraş până spre podul Doraly. Se scot bordurile, se sparg trotuarele, se dislocă pământul, se pregătesc lucrările ample ce urmează pentru reabilitarea arterei. Intervenţiile au început deja să pună în dificultate traficul în zonă, iar deranjul de-abia de-acum se anunţă.
- Publicitate -
Luna aceasta a fost demarat proiectul de reconstrucţie şi reamenajare a bulevardului 1 Mai şi a Şoselei Mangaliei. Arterele vor fi complet refăcute şi modernizate. Vor avea trotuare noi, benzi speciale pentru autobuze şi piste pentru biciclişti. Toate acestea vin cu un preţ: restricţii de trafic, aglomeraţie şi mulţi nervi pentru şoferi. Lucrările au pornit dinspre sensul giratoriu de la intrarea dinspre Cumpăna şi DN 39.
Deocamdată, utilajele sunt mobilizate pe sensul de ieşire din oraş. Din cauza utilajelor care ocupă o parte din prima bandă, circulaţia se desfăşoară cu dificultate, mai ales după-amiaza, când se retrag spre case constănţenii care locuiesc în zona de sud a municipiului sau în localităţile învecinate. Iar vocile nemulţumite se fac deja auzite: „Nici nu au început bine să lucreze şi deja este haos. Nu ştiu cum se organizează, dar poate ar trebui ca să existe o coordonare cu traficul, să lucreze noaptea, astfel încât să nu fie împiedicată circulaţia autovehiculelor. Seara, cozile de maşini sunt uriaşe, pentru că toţi trebuie să ne înghesuim pe o singură bandă”, se plânge Mihnea Radu.
Unii sunt îngrijoraţi mai ales pentru perioada ce urmează, când va începe sezonul estival şi vor fi din ce în ce mai multe maşini, pentru că vor sosi şi turiştii. „Cu toţii vom traversa tot acest şantier. Va fi un calvar. Deja artera, fiind singura de intrare în oraş dinspre sud, este suprasolicitată, mai ales din cauza numeroaselor sensuri giratorii. Poate ar fi fost necesar un studiu de trafic pentru a se vedea ce se întâmplă acolo dimineaţa. Coloane de maşini şi 2-3 kilometri parcurşi în 20- 30 de minute. Dar ce va fi la vară când vor fi lucrări sau ce va fi după ce se termină şi o bandă va fi pentru autobuze şi o singură bandă pentru miile de maşini?”, se întreabă Cristian S., din Constanţa.
Lucrări cu bani de la UE
Autorităţile locale au transmis că fac tot posibilul pentru a limita disconfortul participanţilor la trafic, însă aceste lucrări sunt necesare şi cer răbdare din partea noastră. Investițiile cuprind refacerea tramei stradale, a trotuarelor, amenajarea a 15 stații de autobuz modernizate, montarea de mobilier urban inteligent, cu sisteme de informare cu mesaje variabile, instalarea unei rețele noi de iluminat public pentru carosabil, trotuare și piste de biciclete, treceri pentru pietoni iluminat inteligent, canalizație unică subterană pentru comunicații și rețea electrică de iluminat, spații verzi mediane și sistem de irigații. De asemenea, vor fi desfiinţate locurile de parcare de pe bulevard şi de pe şosea.
Valoarea totală a proiectului este de 69,8 milioane de lei, dintre care 59 de milioane reprezintă fonduri europene de dezvoltare regională (FEDR) şi 9 milioane lei vin de la bugetul de stat. Contribuţia administraţiei locale este de aproximativ 1,4 milioane de lei.