Orice antreprenor
al zilelor moderne știe că nu poate avea succes fără a-și comercializa afacerea
în mediul online, deoarece vânzările din mediul online au cunoscut o
creștere
constantă în ultimii ani, iar tendința se menține și în anul 2021.
Prin urmare, pentru o adaptare rapidă la viitorul online, vă prezentăm cele mai
importante moduri de comercializare a unei afaceri în mediul online:
Creează-ți un blog pentru afacerea
ta și asigură-i un conținut optimizat SEO
Una dintre cele mai
eficiente metode de comercializare a unei afaceri online este să îți construiești
propriul blog și să adaugi constant conținut de bună calitate. Chiar dacă este o
activitate ce necesită destul de mult timp, consecvență privind ritmicitatea
publicării conținutului și originalitate, această strategie pe termen lung va
da roade și va consolida afacerea ta. Pentru a fi sigur de succesul campaniei
de marketing conținutul blogului trebuie
optimizat SEO. Numai
prin optimizarea motoarelor de căutare vă puteți aștepta la o creștere a
traficului și atragerea interesului Google pentru blogul creat. Treptat poți
construi o autoritate solidă și poți atrage
atenția publicului țintă, competitorilor sau mass-mediei.
Derulează campanii social media
eficiente
Dacă dorești
rezultate rapide poți derula campanii social media online cât mai eficiente, pe
platforme precum Facebook, Google sau LinkedIn în funcție de scopul propus și
publicul vizat. Primele două oferă o mare varietate de opțiuni de publicitate
online, având și avantajul de a viza direct potențialul client. Prin intermediul grupurile LInkedIn poți contacta
persoane necunoscute și poți trimite mesaje oricărui alt membru din grup fără a
fi conectat, ceea ce poate fi extrem de util în promovarea afacerii.
Marketing prin email
Marketingul prin
e-mail este o strategie de marketing ce presupune să oferi ceva în schimbul
adresei de e-mail a consumatorului. Poate fi un card, o reducere atractivă, un
concurs cu premii consistente. Abordează procesul de colectare a e-mailurilor
foarte serios deoarece orice campanie de marketing poate fi destinată potențialilor
clienți ale căror emailuri le deții.
Campanii publicitare
O campanie
publicitară implică o serie de mesaje care împărtășesc o singură idee și temă,
care alcătuiesc o comunicare de marketing integrată. Ea se poate derula pe
diverse canale media într-un anumit interval de timp și vizează publicuri
identificate.
Campaniile
publicitare sunt construite pentru a atinge anumite obiective precum alegerea
unui brand, creșterea gradului de conștientizare a mărcii, mărirea ratei de
vânzări. Rata de succes sau eșec în realizarea acestor obiective poate fi
evaluată cantitativ.
Fii activ în social media
O altă modalitate
de succes pentru a vă face cunoscută afacerea în mediul online este activitatea
proactivă și constantă în social media. Poți alege diverse variante de
interacțiune: concursuri cu premii, oferirea de servicii pentru clienți prin
intermediul rețelelor sociale, interviuri cu persoanele importante din domeniul
dumneavoastră. Alege să îți adaptezi conținutul de comunicat la tipul de
platformă utilizată, particularizând conținutul comunicatului în funcție de
specificul acestora. OLX identifică platformele sociale și
oportunitățile
de creștere a vânzărilor online ce se potrivesc cel mai bine
acestora. Astfel:
·
conținutul scris se potrivește mai
bine campaniile derulate pe Facebook, Tweeter sau Google;
·
conținutul vizual este mai indicat
pentru a fi utilizat pe Instagram sau Pinterest;
·
conținutul video este ideal pentru
Youtube sau Tiktok.
Aplicând toate
aceste strategii de marketing s-ar putea să nu obții imediat succesul scontat.
Perseverează, fii creativ și răbdător, depune pasiuni în munca aceasta și, în
timp, rezultatele bune se vor vedea, iar afacerea ta va prospera.