Optimizarea motoarelor de căutare (SEO) este arta și știința
de a face ca paginile să se claseze mai sus în motoarele de căutare, cum ar fi
Google. Deoarece căutarea este una dintre principalele modalități prin care
oamenii descoperă conținut online, clasarea mai bună în motoarele de căutare
poate duce la o creștere a traficului către un site web.
În Google și alte motoare de căutare, pagina cu rezultate
prezintă adesea anunțuri cu plată în partea de sus a paginii, urmată de
rezultatele obișnuite sau de ceea ce specialiștii în căutare numesc
„rezultatele căutării organice”. Traficul care vine prin SEO este adesea
denumit „trafic organic de căutare” pentru a-l diferenția de traficul care vine
prin căutare plătită. Căutarea plătită este deseori denumită marketing de motor
de căutare (SEM) sau pay-per-click (PPC).
Avantajele
SEO
Optimizarea motoarelor de căutare este o parte esențială a
marketingului online, deoarece căutarea este una dintre principalele modalități
prin care utilizatorii navighează pe web.
Rezultatele căutării sunt prezentate într-o listă ordonată
și, cu cât un site se află mai sus pe listă, cu atât va avea mai mult trafic pe
site. De exemplu, pentru o interogare de căutare tipică, rezultatul numărul unu
va primi 40-60% din traficul total pentru acea interogare, rezultatele
numărului doi și trei primind mult mai puțin trafic. Doar 2-3% dintre căutători
fac click dincolo de prima pagină a rezultatelor căutării.
Din acest motiv, multe companii și proprietari de site-uri
web vor încerca să manipuleze rezultatele căutării, astfel încât site-ul lor să
apară mai sus pe pagina cu rezultatele căutării (SERP) decât concurenții lor.
Aici intervine modalitatea de
optimizare
SEO.
Cum funcționează SEO
Motoarele de căutare, cum ar fi Google, utilizează un
algoritm sau un set de reguli pentru a determina ce pagini trebuie afișate
pentru o anumită interogare. Acești algoritmi au evoluat pentru a fi extrem de
complecşi și iau în considerare sute sau chiar mii de factori de clasificare
diferiți pentru a determina clasamentul SERP-urilor lor. Cu toate acestea,
există trei valori de bază pe care motoarele de căutare le evaluează pentru a
determina calitatea unui site și modul în care acesta ar trebui să fie
clasificat:
● Linkuri
Linkurile de pe alte site-uri web joacă un rol cheie în
determinarea clasamentului unui site în Google și în alte motoare de căutare.
Motivul este că un link poate fi văzut că un vot de calitate de pe alte
site-uri web, deoarece este puțin probabil ca proprietarii de site-uri să se
conecteze la alte site-uri de calitate slabă.
● Conținut
Pe lângă căutarea linkurilor, motoarele de căutare
analizează și conținutul unei pagini web pentru a determina dacă ar fi relevant
pentru o anumită interogare de căutare. O mare parte din SEO se referă la
crearea de conținut orientat către cuvintele cheie pe care le caută
utilizatorii motoarelor de căutare.
● Structura paginii
A treia componentă de bază a SEO este structura paginii.
Deoarece paginile web sunt scrise în HTML, modul în care este structurat codul
HTML poate afecta capacitatea unui motor de căutare de a evalua o pagină.
Includerea cuvintelor cheie relevante în titlu, adresă URL și anteturi ale
paginii și asigurarea faptului că un site este accesibil cu crawlere, sunt
acțiuni pe care proprietarii de site-uri le pot întreprinde pentru a îmbunătăți
SEO-ul site-ului lor.
Procesul de optimizare a motorului de căutare presupune
optimizarea fiecăreia dintre aceste componente de bază ale algoritmilor
motorului de căutare, pentru a se poziționa mai sus în rezultatele căutării.