Concurs Producătorii auto fac concedieri de bunăvoie și nesilite de nimeni

260

Articole recomandate

Peugeot - Citroen, cel mai mare constructor auto francez, a anunțat că va disponibiliza 11.000 de angajați din Europa, în 2009, pe bază de voluntariat.
"Estimăm că peste 11.000 – 12.000 de persoane vor părăsi grupul, în cadrul acestui program de disponibilizări voluntare. În Europa este concentrată cea mai mare parte a forței de muncă. Sunt 207.850 de angajați, din care 113.710 în Franța", a declarat Jean-Luc Vergne, directorul de resurse umane al grupului.
La începutul acestei săptămâni, Peugeot – Citroen a anunțat că nu va închide fabrici și nu va face disponibilizări, în schimbul unui împrumut de 3 miliarde euro de la guvernul francez.
Poate de aceea și disponibilizările sunt "voluntare". "Muncitorule, noi nu te dăm afară. Nu avem voie, așa e contractul de finanțare cu statul. DAR, o să îți dăm mai mult de muncă, deși nu avem comenzi. O să muncești 23 de ore pe zi, cu 50% din salariu… ești sigur că nu vrei să pleci de bunăvoie?" (Extrapolare)
Nici americanii de la General Motors nu se lasă mai prejos, anunțând disponibilizări de 10.000 de salariați din sectorul administrativ, reducând astfel personalul la 63.000 de persoane.
Măsura face parte din planul de "demonstrare a viabilității pe termen lung", necesar pentru deblocarea unui ajutor public de câteva miliarde de dolari. Planul complet de restructurare va fi prezentat pe 31 martie 2009. Majoritatea concedierilor vor fi făcute până pe data de 1 mai. Și oficialii GM au anunțat că vor pune la punct un "dispozitiv de plecări voluntare".

Dezastrul continuă
Industria auto pare să fie segmentul cel mai afectat de zvonistica pesimistă și, totodată, una dintre cele mai susținute industrii. Cum face o companie anunțul că a dat, dă sau va da oameni afară, cum vin fondurile.
Spre exemplu, Comisia Europeană vrea să acorde un ajutor de 1,694 milioane euro celor 1.082 de angajați disponibilizați din sectorul auto spaniol. Muncitorii din 12 fabrici (trei producătoare de mașini și nouă fabricante de componente) din regiunile Castilia, Leon și Aragon și-au pierdut slujbele din cauza crizei economice, relatează AFP.
Banii vin din fondul de ajustare la globalizare, care poate fi accesat când mai mult de 1.000 de persoane de la o întreprindere sau dintr-un segment de piață sunt concediate. Fondurile sunt folosite pentru formarea profesională și reintegrarea pe piața muncii. Asociația Spaniolă a Producătorilor Auto estimează că 100.000 de angajați spanioli sunt afectați de problemele cu care se confruntă industria auto.
Producția națională a scăzut cu 12% în 2008 și ar putea să se diminueze cu încă 20%, potrivit datelor asociației.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.6213 secunde