Utilizarea anvelopelor de iarnă

588
Utilizarea anvelopelor de iarnă - anvelope-1571816640.jpg
Din momentul în care își fac apariția temperaturile scăzute, șoferii din România trebuie să ia în considerare înlocuirea anvelopelor. Aceste scăderi de temperatură apar, în general, la începutul lunii octombrie.

Șoferii care nu pot estima sosirea sezonului rece și momentul recomandat pentru înlocuirea anvelopelor își pot lua ca punct de reper închiderea Transfăgărășanului, fiind recunoscut faptul că acest drum este deschis doar în sezonul cald când există garanția că vremea nu poate suferi schimbări drastice. De exemplu, în acest an, carosabilul pe Transfăgărășan a fost deja acoperit cu zăpadă pentru câteva zile, fiind nevoie de intervenția utilajelor pentru a elibera drumul.

Un alt reper care poate fi folosit pentru a determina momentul potrivit echipării mașinii cu anvelope de iarnă este temperatura care scade sub 7 grade. Astfel, șoferii sunt sfătuiți să pregătească autovehiculele pentru schimbarea anvelopelor de vară cu cele de iarnă.

Anvelope de iarnă sau all-season?

Din motive de siguranță, există anvelope auto de iarnă, de vară și all-season.

Cauciucurile de iarna se păstrează moi chiar și la temperaturi extrem de scăzute care pot fi de -20 sau chiar -30 de grade. În astfel de condiții, cele de vară îngheață, iar puterea lor de frânare este aproape nulă. În plus, cauciurile auto de iarnă au un profil dințat ce permit autovehiculului să circule pe zăpadă și să-și păstreze controlul chiar și atunci când trebuie să urce pe un drum înghețat. Datorită compoziției chimice deosebite, anvelopele de iarnă sunt cele pe care orice șofer trebuie să le folosească în timpul sezonului rece, acestea asigurând, în același timp, o conformare totală cu legislația rutieră, cât și un maxim de siguranță pe carosabil.

O altă variantă este utilizarea cauciucurilor all-season care pot fi folosite, după cum reiese și din denumirea acestora, pe tot parcursul anului. Cu toate acestea, chiar dacă ele asigură conformitate legală cu legislația rutieră, rămâne discutabilă siguranța pe care o oferă participanților la trafic. Dacă avantajul principal al pneurilor all-season îl reprezintă confortul și faptul că șoferii nu mai sunt nevoiți să le schimbe la trecerea de la un sezon la altul, dezavantajul principal se observă în sezonul rece, deoarece astfel de cauciucuri auto nu asigură aderența potrivită, motivul fiind suprafața de rulare care nu este acoperită în totalitate cu profilul de iarnă pentru a nu depăși nivelul de zgomot acceptat. Chiar și anvelopele ieftine de iarnă pot asigura siguranța corespunzătoare pe timpul sezonului rece.

Cu toate acestea, anvelopele all-season pot fi folosite în condiții sigure în oraș, unde circulația nu se desfășoară în ritm alert, cu condiția ca atunci când sunt nevoiți să circule în afara zonei urbane, autovehiculele să fie echipate corespunzător. 

Ce riscă șoferii care circula fără anvelope de iarnă?

Începând cu 1 noiembrie 2011, șoferii nu mai sunt obligați să monteze anvelopele de iarna la 1 noiembrie. Supranumită "legea cauciucurilor de iarnă", OG 5/2011 îi obligă pe conducătorii auto să-și schimbe pneurile de vară cu cele de iarnă doar atunci când sunt nevoiți să circule pe drumuri publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei.

În cazul nerespectării legislației, șoferii auto riscă amenzi cuprinse între 810 RON și 1.000 RON și reținerea certificatului de înmatriculare al mașinii.

Totuși, cel mai mare risc este cel legat de siguranța participanților la trafic care, pe lângă dotarea corespunzătoare a mașinii, are la bază și un comportament adecvat în trafic al șoferului.

 

 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.5255 secunde