Actele pentru dosarul de șomaj

293
Stimate domnule Paul Valeriu, persoanele care solicită indemnizația de șomaj trebuie să completeze un dosar cu actele necesare în astfel de situații. Potrivit specialistei în probleme de muncă, Manuela Marcu, aceste documente sunt următoarele: actul de identitate, actul de studii și calificare sau adeverința de absolvire, în copii xerox, ceritificatul de naștere (copie xerox), certificatul de căsătorie sau, dacă este cazul, hotărâre de divorț (tot în copie xerox), adeverința medicală cu mențiunea apt de muncă sau apt de muncă cu restricții, valabilă 30 de zile de la data eliberării, act eliberat de organele financiare teritoriale din care să rezulte că nu realizați venituri sau realizați, din activități autorizate potrivit legii, venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referință (valabil 90 de zile de la data eliberării). Din același dosar nu trebuie să lipsească decizia de încetare a contractului individual de muncă. 


Condiții

Potrivit reglementărilor în vigoare, indemnizația de șomaj se acordă în funcție de câți ani a contribuit fiecare la fondul de șomaj, iar angajatorul a plătit la stat toate dările impuse. Dacă angaja-torul, din tot felul de motive, nu s-a achitat de obligația de a-și achita dările către stat, se ia dreptul la șomaj. Dacă însă firma își plătește datoriile, atunci lucrurile revin la normal și se acordă ajutorul de șomaj, pentru fiecare solicitant în funcție de cât a cotizat. Mai exact, șase luni, dacă a cotizat cel puțin un an sau dacă e vorba despre un absolvent de liceu sau facultate; nouă luni, dacă a cotizat cel puțin cinci ani și 12 luni, dacă a cotizat peste zece ani.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Vineri, 11 Ianuarie 2013
Stire din Social : A crescut șomajul în Constanța
Vineri, 07 Decembrie 2012
Stire din Social : CONSTANȚA, în topul rușinii
Pagina a fost generata in 0.7261 secunde