Câinii de companie, interziși la bloc?

11417
28
Câinii de companie, interziși la bloc? - fondcainicompanieinterzisi-1396021731.jpg

Articole de la același autor

Mai mulți constănțeni cer consilierilor locali să dea o hotărâre de Consiliu local pentru interzicerea creșterii câinilor la bloc în lipsa acordului scris al tuturor locatarilor de pe scara respectivă.


Ca și în cazul maidanezilor, și creșterea câinilor de companie în apartamentele de bloc iscă nenumărate controverse între vecinii iubitori de animale și cei mai puțin prietenoși cu acestea. Oamenii sunt de părere că actualul context, când, la Constanța, a început eutanasierea câinilor fără stăpân, ar fi unul favorabil pentru ca și problema animalelor crescute în blocurile de locuințe să fie rezolvată, odată pentru totdeauna, printr-o hotărâre de Consiliu Local. 
"Ani de zile, vecinul meu a încercat să mă convingă că dacă ai un câine în casă, îți ia supărarea și stresul cu…  mâna, dar n-a reușit. Și eu am încercat să-l conving pe el că lătratul de la câine mă supără și mă stresează maxim, dar tot 
n-am reușit. Iar în situația asta mai sunt multe familii în bloc. Ne-am săturat să fim două tabere, să ne tot certăm, avem și-așa destule probleme. Văd că pentru maida-nezi, după atâta scandal, s-a dat o lege, bună, rea, dar a început să se respecte. Noi cerem să se dea o hotărâre de consiliu local, pentru că legea asociațiilor nu ne ajută, prin care să se poată crește câini în bloc numai dacă toți locatarii de pe scară sunt de acord!" - ni s-a plâns Veronica Alexandru. 


Legislația actuală nu "liniștește apele"
Chiar dacă legislația privind funcționarea asociațiilor de proprietari dă dreptul locatarilor să ia decizii în interes comun, având în vedere că acestea devin aplicabile cu votul a 50 la sută plus unu dintre locatari, oamenii consideră că legislația actuală nu "liniștește apele", considerând că într-o situație atât de delicată este nevoie de unanimitate. În această logică apreciază că propunerea lor merită să fie analizată de consilierii locali și nădăjduiesc să aibă câștig de cauză. "Dacă toți locatarii sunt de acord să fie lătrați în apartamente, de câinii vecinilor, să le suporte mirosul specific, n-au decât să crească toți câini. Dar, dacă din 30 de familii, 14 nu sunt de acord, nu mi se pare corect să se dea OK-ul pentru creșterea câinilor fără să se țină cont de părerea atâtor oameni. Plus că, pe lângă lătrat, e și miros greu, mizerie în fața blocului, ceea ce nu toată lumea suportă. N-am văzut pe nimeni să-și scoată câinele afară și să aibă fărașul după el. Ăsta-i adevărul!" - a adăugat Corina Cristian.


"Faza cu întreținerea, o găselniță!"
"Cum poți să te declari iubitor de animale dacă le chinuiești în 40 mp sau chiar mai puțin? Adevărații iubitori au ferme de animale, fac și bani din asta și nu fac viața vecinilor un iad. Pentru niște mari… iubitori să sufere restul locatarilor dintr-un bloc, nu e normal. Mai nou, unii 
s-au șmecherit, mai dau câțiva lei la întreținere, ca să ne astupe gura! Moda asta cu câinii la bloc trebuie să dispară! Nici faza cu întreținerea nu ne scapă de lătrat, e doar o găselniță pentru naivi!" - este de părere Gabriela M. Femeia susține că iubește enorm câinii, dar îi pune la zid pe cei care nu-și asumă responsabilitățile, îi țin închiși în apartament de dimineață până seara, nu le pasă de liniștea celorlalți. Și ea consideră că este nevoie de o reglementare clară, astfel încât: "Circul cu câinii de la bloc să înceteze. S-a putut cu maidanezii, greu, ce-i drept, așteptăm să fim și noi băgați în seamă! N-am nimic ca toți locatarii de pe scară să aibă câini în casă, dacă asta vor!". 


Măsuri pe cont propriu
Indiscutabil, să faci scandal în bloc sau să chemi toată ziua poliția din cauză că ești deranjat de câinele vecinului când ți-e lumea mai dragă nu este o plăcere pentru nimeni. Pentru aplanarea acestui gen foarte întâlnit de conflicte, Ziadin Murat, vicepreședinte al Clubului de dresaj din România, consideră că se pot lua măsuri pe cont propriu, ca, de pildă,  achiziționarea unor dispozitive anti-lătrat, al căror scop este de a opri patrupedul să mai latre: "Se pre-zintă ca o zgardă, care oprește câinele să mai latre. În plus, există și aparate cu senzori care se pot pune pe o masă, iar când câinele începe să latre, se declanșează rapid un semnal acustic, iar animalul tace brusc". Cât privește percepția unora că dacă stă toată ziua singur în casă, câinele se va răzbuna lătrând, specialistul precizează că este complet falsă: "Dacă un câine este plimbat dimineața și seara câte o oră și nu doar scos afară cu scopul de a-și face nevoile fiziologice, nu va fi afectat de singurătate. Nu-ți cumperi un câine ca să-ți fie ție bine, iar vecinii să ducă o viață de coșmar! Nici legea nu permite să tulburi liniștea aproapelui! De aici vin toate necazurile și se formează tabere pro și contra câinilor la bloc".
Oamenii speră ca, într-un viitor cât mai apropiat, și problema câinilor de apartament să fie rezolvată, astfel încât să fie pace între vecini.


Comentează știrea

28 comentarii. Pagina 1 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 
constănțean
29 martie 2014
prostănac

Pe Constantin Brâncuși e un umflat cu multă grăsime si creier puțin,nr masina HIV,are un câine cat el de mare,când iese cu el la plimbare,mai mândru ca el nu-i nimeni,fără lesă si fără botniță lasa javra să alerge peste tot,rahatindu-se pe unde apuca,apropo ia o gură și adune si nouă,va dati seama ca toti câinii din cartier încep sa latre,iar el sta ca nesimțitul si râde

admirator
29 martie 2014
problema nu trebuie rezolvata

la vot. In mod normal, nu poti sa te bagi in casa omului. Iar legislatia in vigoare prevede decizia asociatiei in probleme majore (vezi forma de caldura adoptata) cu 2/3 din voturi. De ce s-ar vota in unanimitate pentru animale de companie? Dar cred ca membrii consiliului local ar putea consulta medici veterinari si ar putea stabili norme de adoptie/detinere pentru cei ce locuiesc la bloc. Un animal are nevoie de un spatiu minim, care trebuie declarat si respectat. In functie de talia animalului si rasa. Deci, Consiliul Local trebuie sa stabileasca obligativitatea detinerii doar a unui singur animal, de o anumita talie, in functie de spatiu. In 2 camere, nu poti tine un dalmatian sau lup alsacian etc. Chinui animalul. Iar asociatiile sa verifice spatiul detinut de fiecare si actele animalului. Caci animalele trebuie sa fie insotite de acte de adoptie (cumparare) si carnet de sanatate obligatoriu, cu vaccinurile la zi si deparazitari periodice. Cine nu are acte -la zi- nu are voie sa detina animalul. Cainii de lupta sa aibe autorizatii speciale. Toti cainii de apartament sa fie sterilizati/castrati. De asemenea, CL trebuie sa aplice amenzi usturoatoare pentru cei care scot cainii afara fara lesa, botnita, fars, punga, manusi... Si sa le aplice! Daca ar exista o lege corecta si aplicata ferm, nu ar fi circul asta! Si cele 2 tabere nu s-ar certa ca la "usa" cortului...

locatar de bloc
29 martie 2014
....

Sunt de acord ca proprietarii de animale sa adune mizeria lasata in strada ( si eu am caine, si asa mi se pare normal) , dar nu e ok sa imi dea mie acceapt toti locatarii daca am voie sa u nu sa tin caine in propria casa....Hai sa dam o lege ca vecinii sa dea accept daca am voie sau nu sa fac un copil si sa il cresc in apartamentul de 35 m patrati. Ca poate ii deranjeaza noaptea cand plange copilul , sau ca alearga toata ziua dupa masinute....Pensionarii care vor liniste nu au decat sa se mute la tara...traiul la blaoc presupune sa ne respectam si sa ne suportam reciproc. Asta e...

gee
29 martie 2014
foarte

corect.

Răspuns la: ....
Adăugat de : locatar de bloc, 29 martie 2014
Sunt de acord ca proprietarii de animale sa adune mizeria lasata in strada ( si eu am caine, si asa mi se pare normal) , dar nu e ok sa imi dea mie...
mimi
29 martie 2014
coment

sant propietar,un caine e ca un copil,face galagie,o sa cer voie la vecini sa fac copii,sa mi vina musafirii cu copii sa nu deraranjez ca plange,santem la gramada ne suportam aud scandal de la vecini care nu au cainii,muzica,ce lege au?sa plece in jungla daca nu vor societate...

Răspuns la: ....
Adăugat de : locatar de bloc, 29 martie 2014
Sunt de acord ca proprietarii de animale sa adune mizeria lasata in strada ( si eu am caine, si asa mi se pare normal) , dar nu e ok sa imi dea mie...
mimi
29 martie 2014
coment

sant propietar,un caine e ca un copil,face galagie,o sa cer voie la vecini sa fac copii,sa mi vina musafirii cu copii sa nu deraranjez ca plange,santem la gramada ne suportam aud scandal de la vecini care nu au cainii,muzica,ce lege au?sa plece in jungla daca nu vor societate...

Răspuns la: ....
Adăugat de : locatar de bloc, 29 martie 2014
Sunt de acord ca proprietarii de animale sa adune mizeria lasata in strada ( si eu am caine, si asa mi se pare normal) , dar nu e ok sa imi dea mie...
madam Florico!
29 martie 2014
Ce desteapta esti tu!

Foaia asta de rahat a ajuns de rasu'-plansu' !!! Cum n-aveti cititori cum o dati pe caini! Acum o noua "idee geniala"! "N-AVETI VOIE!" De ce cucoana?! De ce sa n-am voie?! Da' bou' de langa mine are voie sa asculte manele cat e noaptea de lunga?! Altu' are voie sa-si lase plozii sa urle cat de ziua de lunga?! Cretineii care stau ciorchini pe bancile din fata scarilor TOT de BLOC au voie sa scuipe seminte, sa injure si se se... noapte de noapte?! Carciuma din colt are voie sa-mi sparga creierii cu muzica jalnica pe care o pune la maxim ca sa nu se auda cum se cearta betivii?! De ce nu le discutati INTAI pe astea cucoana?! Aveti ordin sa "mancati" pe tema cainilor?! Si asta de ani de zile!!! Hai ca v-a iesit ceva, ceva! Uite cum ii macelaresc! Sper sa va urmareasca sangele lor pe toti astia de crapati de grija, TOATA VIATA! Sa va fie rusine! Si, cui nu-i place, cum ar zice "primul marinar al tarii" - sa plece! Oriunde! Sa-si ia vila, sa-si ia barca, sa se duca pe pustii! Am zis!

ct
30 martie 2014
bravos...

f bun si la obiect articolul,impartial... romanii f greu inteleg valorile democratiei,vad aici idioti care compara un caine cu un copil, ce mai poti comenta? cert e ca sunt orase in Romania, unde e lege clara,daca NU ai semnaturi de la TOTI vecinii, nu poti tine caine indif de talie la bloc( javrele mici in general sunt mai galagioasi) ...de ce nu ne-am civiliza si in Cta ? vrei caine , te muti la casa, tu nesimtitule,care in viata nu ai strans mizeria javrei cand il scoti de minim 2-3 ori pe zi ...tu te muti, nu cei care vor sa faca un copil ori cei care fac o petrecere de ziua lor! apoi, primaria, a crescut enorm taxa de habitat, de ce nu ii taxeaza si pe proprietarii de caini de apart? fac mizerie mai mult decat un om si o fac direct pe spatiul public! si , retineti, maidanezii apar mai ales din puii abandonati de cei care au caini la boc si case ! deci, concluzia, dati odata legea, nu iti semneaza vecinii, la revedere,i-ati javra si dute la curte.... invartindu-te !

admirator
30 martie 2014
cred ca n-ati inteles

incerc sa respect niste principii; de asta acord unele facilitati si proprietarilor cu animale de companie si celorlalti. De asta am si asa multe minusuri. Pentru ca romanul e asa de corect... Probabil m-au votat cu minus si aia si ailalti. S-o luam babeste. Daca legea prevede obligativitatea unei hotariri a adunarii generale a proprietarilor cu 2/3, nu poti veni cu o alta lege care sa oblige un locatar sa obtina 100% din voturi. E inconsecventa logica. Daca se vrea unanimitatea, trebuie tratata ca exceptie de la regula si motivata. Justificata legal. Precedentul exista. E vorba de adoptiile colective pe spatiul comun al blocului, care prevede obligativitatea acordului tuturor locatarilor. Dar cand intram in casa omului, lucrurile sunt mai delicate. Deci aici nu are rost sa va certati ca tatele. Apelati la juristi. Nu la "doctorii" astia noi, in drept. Dar cineva cu experienta care sa solutioneze problema si sa dea o indicatie prestioasa, ceva... Consiliului Local. In ce priveste talia si rasa cainelui iar nu ati inteles. Nu e vorba de confortul/disconfortul vecinilor. E vorba de confortul animalului. Foarte multi "iubitori" de animale, iau orice animal li se nazare. Li se pune pata pe un caine sau o rasa si gata, il iau ca el este iubitor... Nu toti cainii suporta apartamentele. Ogarii pot muri. Au nevoie de mult spatiu si sa alerge zilnic. Cainii de talie mare idem. Nu se obisnuiesc cu dimensiuni liliputane sau cu inactivitatea. Etc. Deci veterinarii trebuie sa faca o lista cu animalele ce pot fi crescute la bloc, care sa fie obligatorie. Iubitorii nu au voie sa aduca alte rase in bloc. In interesul animalului. Restul problemelor, sunt rezolvate cu vecinii... Obligatoriu trebuie ca iubitorii de animale care adopta sau cumpara animale, sa le castreze, sterilizeze. Pentru a nu abandona puii pe strazi. Daca vand pui, trebuie sa fie impozitati! Indiferrent de scopul adoptiei, toate animalele de bloc trebuie sa aiba carnet de sanatate vizat la fiecare 6 luni. Obligatoriu! Parazitii pe care ii pot lua din parcuri si transmite locatarilor sunt mortali pentru om. Deci... In ce priveste povestea cu sangele cainilor... OK. Sangele cainilor sa cada pe cei care doresc eutanasierea lor, dar sangele copiilor, femeilor si batrinilor omorati, mutilati sau doar muscati de maidanezi sa cada pe iubitorii de animale care au adus plaga asta pe capul romanilor.

vecinul de la bloc
30 martie 2014
turbatii

Bolnavilor comparati cainii cu copii...?

28 comentarii. Pagina 1 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 

Articole pe aceeași temă

Miercuri, 18 Decembrie 2013
Stire din Economie : Coșmarul din Poarta 6
Pagina a fost generata in 0.3585 secunde