SFATURI

Cum să concepeți mesaje care… să se lipească de clienți (II)

1057
Vi s-a întâmplat vreodată ca în timp ce mergeți pe stradă să vă aduceți aminte de vreun cântecel dintr-o reclamă veche, pe care obișnuiați să-l fredonați tot timpul atunci când erați adolescent? Este un lucru care ni se întâmplă frecvent multora și care ține de faptul că unele mesaje... se lipsesc pur și simplu de noi și ne rămân în memorie ani de zile. Întrebarea este din ce cauze unele mesaje sunt atât de ușor de ținut minte și atât de greu de uitat, în timp ce pe altele le uităm imediat ce le-am auzit? Iată ce spun specialiștii:
l Fiți recomandabili! Când companiile de studiere a pieței i-au întrebat pe americani ce le influențează cel mai mult deciziile de cumpărare, aceștia au spus că urmează, în primul rând, sfaturile prietenilor sau cunoscuților.
Ce puteți face, deci, pentru a stârni discuții și pentru a fi promovați prin viu grai? În primul rând, ajută să aveți produse sau servicii foarte bune, prețuri rezonabile și să vă îngrijiți bine de clienți. De asemenea, ați putea să dezvoltați o campanie de PR care să aibă ca rezultat articole în presa tipărită și pe internet, să construiți un site bun, ușor de folosit și plin de informații utile, precum și să vă răsplătiți clienții fideli. Nu în ultimul rând, networking-ul ajută mult - atât în grupuri de cunoscuți sau de afaceri, cât și online, pe noile rețele de socializare.
l Puneți-le clienților mintea la contribuție! Un mesaj de marketing poate fi foarte ușor ținut minte dacă îi învață ceva pe cei care îl aud sau dacă îi solicită intelectual. Mintea umană este în continuă căutare de informații noi, așa că ați putea să vă faceți mesajul de neuitat oferindu-le potențialilor clienți informații noi și interesante sau punându-i să gândească. Gândiți-vă, de exemplu, la Apple: în anii 1970-1980, a reușit să detroneze gigantul IBM spunându-le clienților să "gândească diferit". Astfel, a strâns o întreagă armată de clienți care doreau să se opună conformismului corporațiilor americane și să fie stimulați intelectual de un produs nou și inteligent.
l Oferiți-le clienților avantaje semnificative. Având în vedere că, în ultimele luni, oamenii se uită mai întâi la portofel când vor să cumpere ceva, puteți să creați senzație dacă oferiți prețuri imbatabile. Cumpărătorii au început să se îndrepte spre satisfacerea nevoilor, mai degrabă decât a dorințelor, așa că dacă reușiți ca, pe lângă sloganul ușor de prins, să oferiți și o valoare adăugată care să conteze, clienții nu vor întârzia să apară și, mai mult, vă vor recomanda și altora.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3776 secunde