Drepturile cetățeanului păcălit

67
Dacă vă simțiți păcălit după ce ați cumpărat ceva și nu știți ce să faceți pentru a cere, fie returnarea, fie înlocuirea produsului cumpărat de pe un site din România, iată ce prevăd normele europene pentru protecția consumatorului în acest sens:

 l Renunțarea la cumpărarea unui produs este acceptată doar pentru clienții care au calitatea de persoane fizice. Dacă produsul comandat nu este ceea ce ți-ai dorit îl poți returna pentru a fi schimbat sau pentru returnarea valorii produsului (mai puțin cheltuielile de transport) într-un interval de timp de 10 zile lucrătoare de la data achiziției, fără invocarea unui motiv și fără penalități. Produsele returnate trebuie să fie în aceeași stare în care au fost livrate (fără urme ale utilizării, în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit) cu o copie a facturii de achiziție. Cheltuielile de returnare vor fi suportate de client, iar rambursarea contravalorii produsului se va face în cel mult 30 de zile de la retur l Companiile care administrează magazine online sunt obligate să afi_eze pe site ceea ce se numește politica de returnare a produselor l Dacă ți-a fost livrat un alt produs decât cel pe care l-ai solicitat (specificațiile produsului primit diferă de specificațiile produsului de pe site și care este menționat în factura proformă), ai dreptul să returnezi produsul fără cheltuieli suplimentare (comerciantul este obligat să suporte cheltuielile de transport) l Reglementările legii cumpărăturilor la distanță nu se mai aplică în cazul în care te duci și ridici produsul direct de la sediul companiei chiar dacă l-ai achiziționat de pe site-ul magazinului online. Va trebui să ai răbdare să îți fie livrat acasă produsul dacă vrei să beneficiezi de legea comerțului la distanță.

De reținut: l Telefonează în prealabil pentru a vedea dacă într-adevăr numărul de telefon afișat pe site este valid și dacă aparține într-adevăr companiei respective l Verifică dacă produsul este pe stoc. Din păcate, pe unele site-uri produsul apare ca fiind pe stoc, dar de fapt nu este (comerciantul îl prezintă ca fiind pe stocul sau, dar de fapt este pe stocul distribuitorului). Întreabă când îți va fi livrat produsul l Când cumperi de la o persoană fizică de preferat ar fi să te întâlnești față în față cu acea persoană, pentru că astfel vei avea posibilitatea să vezi produsul înainte de a da banii. Au fost cazuri destule când persoanele care au achitat ramburs un colet au descoperit că în acesta era cu totul alt obiect decât cel pe care l-au comandat. În astfel de situații, dacă se face uz de reglementările europene, nu s-ar mai crea atâtea precedente. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Luni, 01 Iulie 2013
Stire din Cetățenești : Calendar
Luni, 01 Iulie 2013
Stire din Cetățenești : Demisia trebuie motivată?
Pagina a fost generata in 2.7123 secunde