Ești cetățean european, ai o grămadă de drepturi!

80
De câte ori nu ni se întâmplă să cumpărăm un produs cu defecte ascunse și să întâmpinăm serioase greutăți dacă solicităm returnarea lui? Pentru a depăși aceste obstacole, e bine să-l atenționați pe agentul economic despre faptul că există niște norme europene clare, pe care ar trebuie să le respecte când se pune problema returnării, a înlocuirii unui 

produs cumpărat de pe un site din România. Iată câteva dintre reglementările europene în acest sens:

l Renunțarea la cumpărarea unui produs este aplicabilă doar clienților persoane fizice. Este bine să se se știe că dacă produsul comandat nu este ceea ce ți-ai dorit îl poți returna pentru a fi schimbat sau pentru returnarea valorii produsului (mai puțin cheltuielile de transport) într-un interval de timp de 10 zile lucrătoare de la data achiziției, fără invocarea unui motiv și fără penalități.. Produsele returnate trebuie să fie în aceeași stare în care au fost livrate (fără urme ale utilizării, în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit) cu o copie a facturii de achiziție. Cheltuielile de returnare vor fi suportate de client, iar rambursarea contravalorii produsului se va face în cel mult 30 de zile de la retur. l Companiile care administrează magazine online sunt obligate să afieze pe site ceea ce se numește politica de returnare a produselor. l Dacă ți-a fost livrat un alt produs decât cel pe care l-ai solicitat (specificațiile produsului primit diferă de specificațiile produsului de pe site și care este menționat în factura proformă), ai dreptul să returnezi produsul fără cheltuieli suplimentare (comerciantul este obligat să suporte cheltuielile de transport). l Reglementările legii cumpărăturilor la distanță nu se mai aplică în cazul în care te duci și ridici produsul direct de la sediul companiei chiar dacă l-ai achiziționat de pe site-ul magazinului online. Va trebui să ai răbdare să îți fie livrat acasă produsul dacă vrei să beneficiezi de legea comerțului la distanță.

Important! l Telefonează în prealabil pentru a vedea dacă într-adevăr numărul de telefon afișat pe site este valid și dacă aparține într-adevăr companiei respective l Verifică dacă produsul este pe stoc. Din păcate, pe unele site-uri produsul apare ca fiind pe stoc, dar de fapt nu este (comerciantul îl prezintă ca fiind pe stocul sau, dar de fapt este pe stocul distribuitorului). Întreabă când îi va fi livrat produsul l Când cumperi de la o persoană fizică de preferat ar fi să te întâlnești față în față cu acea persoană, pentru că astfel vei avea posibilitatea să vezi produsul înainte de a da banii. Nu de alta, dar s-au înregistrat nenumărate situații când persoanele care au achitat ramburs un colet au descoperit că în acesta era cu totul alt obiect decât cel pe care se așteptau, ori că produsul respective avea hibe care nu-I permiteau buna funcționare. Faceți imediat o plângere la Poliție dacă vă aflați în asemenea situații și, sub nicio formă, să nu vă împăcați cu ideea unei pagube, fie aceasta și mai mică, întrucât se creează precedente care vor încuraja abuzuri similare.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Sâmbătă, 01 Iunie 2013
Stire din Cetățenești : Ce gătim astăzi
Sâmbătă, 01 Iunie 2013
Stire din Cetățenești : Calendar
Sâmbătă, 01 Iunie 2013
Stire din Cetățenești : Remedii pentru protejarea tenului
Pagina a fost generata in 2.7345 secunde