Ghidul cetățeanului European

132
Se recomandă turiștilor să aibă polița de asigurare de sănătate la plecarea în excursie într-o țară a Uniunii Europene. Asigurarea trebuie să acopere ajutorul medical necesar peste hotare, precum și cheltuielile suplimentare care pot apărea. Polițele de asigurare de sănătate pentru cei care călătoresc în străinătate se pot cumpăra la agențiile de turism sau de la reprezentanții companiilor de asigurare.

Starea medicală

Înainte de plecarea într-o țară exotică, se recomandă consultarea unui doctor în ceea ce privește vaccinurile profilactice contra bolilor contagioase. Turistul are obligația să se ocupe de acest aspect și să plătească pentru vaccinuri. În caz de boală sau accident, puteți să vă adresați celei mai apropiate unități medicale, celui mai apropiat spital sau să chemați doctorul, apelând la administratorul hotelului.

Citiți cu atenție toate informațiile cuprinse în polița de asigurare de boală - regulile de compensare a cheltuielilor și documentele necesare în cazul solicitării dumneavoastră de a primi compensații pentru cheltuielile efectuate sau plata de asigurare diferă de la o companie de asigurări la alta. Nu toate instituțiile medicale colaborează cu companiile de asigurări, motiv pentru care s-ar putea să fie necesară plata pe loc a serviciilor medicale, chiar dacă aveți asigurarea de sănătate.

Cereți doctorului următoarele documente: certificat în care să figureze diagnosticul, chitanța cu costul consultației pe care să figureze semnătura și parafa doctorului, rețetele pentru medicamentele prescrise și chitanțele de la cumpărarea acestora. Costul tratamentului la spital, al transportului și serviciilor de prim ajutor  i să " în conformitate cu condițiile prevăzute în polița de asigurare  i să " este acoperit de compania de asigurări, dacă vă adresați din timp reprezentantului companiei (adresa este indicată în polița de asigurare), care este împuternicit să se ocupe de achitarea tratamentului medical.

Reclamații

În situația în care considerați că serviciile prevăzute în contractul excursiei nu sunt efectuate sau sunt prestate necorespunzător, trebuie să reclamați acest lucru reprezentantului agenției în timpul călătoriei (dacă reprezentantul nu ia măsuri pentru rezolvarea reclamațiilor, acestea se fac pe loc, în scris), deoarece neînțelegerile ivite se pot soluționa și îndepărta mai repede pe loc. Dacă se fac reclamații după terminarea excursiei, nu mai este timp pentru a rezolva respectiva problema. Turistul care nu face reclamația în timpul excursiei pierde dreptul de a cere și a primi compensație. Dacă neînțelegerile nu se soluționează pe parcursul călătoriei, se pot face reclamații la agenție timp de cinci zile calendaristice de la încheierea excursiei. Pentru a fi luată în considerare, reclamația trebuie să fie semnată de reprezentantul prestatorului de servicii (hotel, restaurant ș.a.), care vă constata realitatea și veridicitatea reclamației

Turistul trebuie să informeze în legătura cu obiectele uitate la hotel imediat după încheierea excursiei. De asemenea, turistului i se poate cere să achite cheltuielile (telefon, fax, alte servicii) legate de căutarea obiectelor pierdute, indiferent dacă acestea se recuperează sau nu.

Cazuri de forță majoră

Agenția nu își asumă responsabilitatea pentru cazurile de forță majoră ale căror repercursiuni nu se pot evita pe parcursul sejurului. Nu se admit reclamații referitoare la serviciile care nu sunt incluse în descrierea sejurului din catalog și în prețuri și pentru servicii pe care turistul nu le-a achitat agenției. Litigiile se soluționează pe baza discuțiilor, iar în cazul neajungerii la o înțelegere  joră

" în ordinea prevăzută de lege.

În cazul unui litigiu juridic, dacă turistul comunică mass-mediei obiectul plângerii sau conflictului său până la soluționarea cazului, iar ulterior se dovedește că reclamațiile turistului au fost parțial sau total nefondate, agenția are dreptul  joră

" în condițiile prevăzute de lege  joră

" să ceară turistului respectiv compensație bănească. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.5186 secunde