Și proprietarii răspund juridic, nu doar asociația!
331
"Unde pot să urmez un curs pentru administrator asociație de locatari? Răspunderea o are numai administratorul? Ca să faci o asociație nouă, e nevoie de acord sută la sută?"
Președintele Uniunii Județene a Asociațiilor de Proprietari, Marcel Dragu, ne-a spus că astfel de cursuri se organizează periodic la nivelul uniunii. De asemenea, ne-a confirmat că există și asociații în care s-a optat pentru desprinderea, din asociația inițială, a altor asociații de tronson, desigur, dacă legislația în materie o permite, căci este vorba de îndeplinirea unor condiții.
Președintele reprezintă asociația
Cu toate că președintele reprezintă juridic asociația (administratorul fiind un funcționar, de asemenea cu o serie de responsabilități), consecințele neluării măsurilor de organizare și funcționare cu privire la administrarea și gestionarea proprietății comune pot cădea nu doar în răspunderea juridică a reprezentanților asocia-ției, ci și a tuturor proprietarilor sau numai a unor proprietari, în funcție de situație.
Acordul a jumătate plus unu
Pentru înființarea unei asociații de proprietari este nevoie de acordul scris (atenție, nu verbal!) a cel puțin jumătate plus unu din numărul proprietarilor apartamentelor și spațiilor cu altă destinație decât aceea de locuință din cadrul unei clădiri. Aprobarea proprietarilor se va consemna într-un tabel nominal, cu semnătura fiecăruia și se va anexa la acordul de asociere. Dacă e posibil, asociațiile înființate pe scări sau tronsoane își pot reglementa între ele raporturile juridice printr-o anexă la același acord de asociere.
Președintele Uniunii Județene a Asociațiilor de Proprietari, Marcel Dragu, ne-a spus că astfel de cursuri se organizează periodic la nivelul uniunii. De asemenea, ne-a confirmat că există și asociații în care s-a optat pentru desprinderea, din asociația inițială, a altor asociații de tronson, desigur, dacă legislația în materie o permite, căci este vorba de îndeplinirea unor condiții.
Președintele reprezintă asociația
Cu toate că președintele reprezintă juridic asociația (administratorul fiind un funcționar, de asemenea cu o serie de responsabilități), consecințele neluării măsurilor de organizare și funcționare cu privire la administrarea și gestionarea proprietății comune pot cădea nu doar în răspunderea juridică a reprezentanților asocia-ției, ci și a tuturor proprietarilor sau numai a unor proprietari, în funcție de situație.
Acordul a jumătate plus unu
Pentru înființarea unei asociații de proprietari este nevoie de acordul scris (atenție, nu verbal!) a cel puțin jumătate plus unu din numărul proprietarilor apartamentelor și spațiilor cu altă destinație decât aceea de locuință din cadrul unei clădiri. Aprobarea proprietarilor se va consemna într-un tabel nominal, cu semnătura fiecăruia și se va anexa la acordul de asociere. Dacă e posibil, asociațiile înființate pe scări sau tronsoane își pot reglementa între ele raporturile juridice printr-o anexă la același acord de asociere.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Marţi, 07 Februarie 2012
Marţi, 13 Martie 2012
Marţi, 28 Februarie 2012
Joi, 02 Februarie 2012
Miercuri, 01 Februarie 2012
Marţi, 31 Ianuarie 2012
Vineri, 27 Ianuarie 2012
Sâmbătă, 04 Februarie 2012