Cronică de spectator
Baletul "Crăiasa Zăpezii", o poveste de foarte mare relaxare pe caniculă
Articole de la același autor
A fost odată ca niciodată (și va fi de-a pururi) o renumită companie "Oleg Danovski" la malul mării care a creat o "Crăiasă a Zăpezii" ce va rămâne veșnic în sufletele spectatorilor care au ales să petreacă seara de sâmbătă, 25 iunie, în compania muzicii bune și a baletului.
Timp de două ore, am fost purtați prin șapte povești iscusit narate în... poante de maestrul Horațiu Cherecheș, care a dat încă o dată măsura valorii sale nu numai ca balerin, dar și în calitate de regizor, coregraf și aranjor muzical.
Am asistat la un alt gen de spectacol de balet, care a crescut în intensitate cu fiecare tablou și care a pus în valoare fiecare balerin al acestei companii, eleganței și grației interpretării adăugându-i-se siguranța mișcărilor. Dar și un decor de poveste și costume pe măsură, scenografa Natalia Kornilova dovedindu-se și de această dată cea mai bună alegere pentru teatrul constănțean.
Clasica poveste a lui Hans Andersen a căpătat cu totul alte valențe, frumoșii Irina Ganea și Adrian Mihaiu întruchipându-i pe Gretchen și Karl în linii de-a dreptul acrobatice, care au fost răsplătite cu ropote de aplauze încă din timpul spectacolului.
De altfel, din primul tablou, regizorul Cherecheș a adus magia în fața publicului, Francesco de Benedicts (Vrăjitorul) și cei șase ucenici ai săi meșteșugind scamatorii ce au dat o altă savoare primului act. A urmat o adevărată desfășurare de forțe, rând pe rând, pe scena devenită uneori parcă neîncăpătoare, balerinii companiei etalându-și talentul prin intermediul personajelor care le-au fost atribuite.
La finalul celor două ore de spectacol de calitate, publicul constănțean a răsplătit cu flori, aplauze îndelungi și ovații la scenă deschisă munca acestui minunat corp de balet, iar regizorul și-a răcorit discipolii în jeturi de șampanie.
v v v
Cu doar câteva ore înainte de premieră, maestrul Horațiu Cherecheș mărturisea că i-a fost foarte greu să pună în scenă acest spectacol. "Nu are nicio legătură cu lucrarea anterioară. A trebuit să lucrez singur da copo al fine, inclusiv libretul. La «Romeo și Julieta» a fost simplu; aveam libretul făcut de Prokofiev și coregraful cu care a colaborat. Aici a trebuit să aleg eu muzica, eu să creez libretul și, evident, scenariul. Spre deosebire de teatru, la balet avem un scenariu pe muzică. Așa că a trebuit să tai muzică, să realizez colajul muzical potrivit fiecărui personaj. Am păstrat întrutotul succesiunea poveștilor lui Andersen, ceea ce până acum nu a fost. Dar de așa manieră încât întreaga lume care îl va vedea să înțeleagă povestea de la început până la sfârșit", afirma același celebru balerin constănțean, adăugând că și-ar fi dorit să ofere această premieră de Ziua Copilului, pe 1 Iunie, dar, din cauza decorurilor și costumelor, într-adevăr fastuoase, nu s-a putut.
Timp de două ore, am fost purtați prin șapte povești iscusit narate în... poante de maestrul Horațiu Cherecheș, care a dat încă o dată măsura valorii sale nu numai ca balerin, dar și în calitate de regizor, coregraf și aranjor muzical.
Am asistat la un alt gen de spectacol de balet, care a crescut în intensitate cu fiecare tablou și care a pus în valoare fiecare balerin al acestei companii, eleganței și grației interpretării adăugându-i-se siguranța mișcărilor. Dar și un decor de poveste și costume pe măsură, scenografa Natalia Kornilova dovedindu-se și de această dată cea mai bună alegere pentru teatrul constănțean.
Clasica poveste a lui Hans Andersen a căpătat cu totul alte valențe, frumoșii Irina Ganea și Adrian Mihaiu întruchipându-i pe Gretchen și Karl în linii de-a dreptul acrobatice, care au fost răsplătite cu ropote de aplauze încă din timpul spectacolului.
De altfel, din primul tablou, regizorul Cherecheș a adus magia în fața publicului, Francesco de Benedicts (Vrăjitorul) și cei șase ucenici ai săi meșteșugind scamatorii ce au dat o altă savoare primului act. A urmat o adevărată desfășurare de forțe, rând pe rând, pe scena devenită uneori parcă neîncăpătoare, balerinii companiei etalându-și talentul prin intermediul personajelor care le-au fost atribuite.
La finalul celor două ore de spectacol de calitate, publicul constănțean a răsplătit cu flori, aplauze îndelungi și ovații la scenă deschisă munca acestui minunat corp de balet, iar regizorul și-a răcorit discipolii în jeturi de șampanie.
v v v
Cu doar câteva ore înainte de premieră, maestrul Horațiu Cherecheș mărturisea că i-a fost foarte greu să pună în scenă acest spectacol. "Nu are nicio legătură cu lucrarea anterioară. A trebuit să lucrez singur da copo al fine, inclusiv libretul. La «Romeo și Julieta» a fost simplu; aveam libretul făcut de Prokofiev și coregraful cu care a colaborat. Aici a trebuit să aleg eu muzica, eu să creez libretul și, evident, scenariul. Spre deosebire de teatru, la balet avem un scenariu pe muzică. Așa că a trebuit să tai muzică, să realizez colajul muzical potrivit fiecărui personaj. Am păstrat întrutotul succesiunea poveștilor lui Andersen, ceea ce până acum nu a fost. Dar de așa manieră încât întreaga lume care îl va vedea să înțeleagă povestea de la început până la sfârșit", afirma același celebru balerin constănțean, adăugând că și-ar fi dorit să ofere această premieră de Ziua Copilului, pe 1 Iunie, dar, din cauza decorurilor și costumelor, într-adevăr fastuoase, nu s-a putut.
Articole pe aceeași temă
Sâmbătă, 25 Iunie 2016
Miercuri, 22 Iunie 2016
Miercuri, 22 Iunie 2016
Miercuri, 22 Iunie 2016
Vineri, 17 Iunie 2016
Vineri, 17 Iunie 2016
Miercuri, 15 Iunie 2016
Miercuri, 15 Iunie 2016
Vineri, 10 Iunie 2016
Miercuri, 08 Iunie 2016