Ce probleme ascunde învățământul constănțean

867
1
Ce probleme ascunde învățământul constănțean - raducupopescu-1355926996.jpg
Colegiul Național de Arte "Regina Maria" a găzduit mult așteptata întâlnire dintre reprezentanții asociațiilor comitetelor de părinți din unitățile de învățământ din municipiul Constanța și inspectorul școlar general prof. dr. Răducu Popescu.


La întâlnire au participat 40 de părinți, reprezentanți din 28 de unități de învățământ, școli gimnaziale și licee, iar presa nu a fost invitată din rațiuni ce țin de confortul sau mai bine spus confidențialitatea discuțiilor purtate.

Între temele abordate s-au numărat relația școală-familie, securitatea elevilor în incinta școlii și în vecinătatea acesteia, concursurile școlare, situația clasei pregătitoare pentru anul școlar 2013-2014, examene naționale, noutăți legislative.S-au purtat discuții despre rolul părinților în Consiliile de Administrație și modalitățile prin care aceștia pot fi responsa-bilizați pentru a sprijini școala, în condițiile în care aceștia suportă la fiecare început de an școlar preschimbările claselor, reînnoirea mobilierului, pe lângă multe alte îndatoriri.

O abordare aparte a fost cea a numeroa-selor probleme pe care le ridică programele școlare prea încărcate, precum și manualele alternative care nu sunt întotdeauna în concordanță cu programa școlară.

La începutul anului școlar, pe lângă interzicerea concursurilor pe bani, "generalul" anunțase că va interzice comerțul școlar. Acum nu știm dacă s-a referit la cel apărut după anii ‘90, și anume comerțul cu ma-nualele auxiliare din care ciupește câte ceva de la inspector până la profesori. Mecanismul e cât se poate de simplu, după cum a și fost "demascat" de colegii din presa centrală. Dascălii profită de faptul că au libertate deplină să decidă asupra materialelor auxiliare folosite la clasă și, în schimbul unor comisioane de până la 20% din prețul unui manual, îi conving pe părinți să aleagă în favoarea unei anumite edituri. De aici și popularitatea "caietului suplimentar", un accesoriu scump, folosit de mai toți dascălii cu pretenții. Pe de altă parte, nici părinții nu par să fie extrem de deranjanți. Cei mai mulți nu pun la îndoială buna credință a dascălilor, mai ales dacă e vorba de sume mici, care nu bat la ochi. Interesantă este însă lipsa lor de reacție atunci când prețurile exagerate trădează intenția profesorului-intermediar. Dascălii cu spirit de antreprenor nu pot fi trași la răspundere, spun reprezentanții ministe-rului Educației. Orice material didactic este permis, atâta vreme cât respectă programa școlară și părinții sunt dispuși să plătească.

La finalul întâlnirii dintre inspectorul general constănțean și părinți s-a hotărât ca propunerile acestora din urmă să fie centralizate și înaintate forurilor superioare, în vederea unor modificări legislative ulterioare.


Comentează știrea

Ana
20 decembrie 2012
invatamant

Sunt mama unui copil . este in clasa a 5 a. Eu sunt de acord cu acele culegeri, despre care se tot vorbeste , din simplu motiv ca manualele nu cuprind mai nimic. Uitati-va prin ele! Eu, la 50 de ani, pot sa-mi ajut copilul la matematica si la romana, desi au trecut atatia ani. Asta inseamna ca eu am avut si manuale si profesori de exceptie. In ceea ce priveste materia incarcata, eu cred ca se exagereaza. Rezultatele la evaluari o spun. Ce cred eu ca-i gresit in invatamantul actual, este ca se dau prea usor note de 10. Tot gresit este si folosirea calificativelor pana in clasa a 5 a. In privinta concursurilor, nu sunt de acord cu variante de raspuns. Copilul meu a participat la multe concursuri cu plata. la concursul de matematica "Fii inteligent la matematica", editura Nomina, el a fost singurul din clasa care a luat punctaj maxim. In cadrul acestui concurs, problemele trebuiau sa fie rezolvate foarte detaliat. Deci, din 5 clase de clasa a 4 a, doar 5 elevi au luat premiu. La concursul" Tomis", cei care nu s-au meditat, n-au avut nici o sansa.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2575 secunde