Culisele unui spectacol în deplasare

Cum se triplează biletul la teatru, de la București la Constanța

800
Cum se triplează biletul la teatru, de la București la Constanța - f0030ee5fe23f434266e0378d1dcc3af.jpg
În urma articolului "Constanța e la picioarele lor", publicat pe 4 ianuarie în ziarul "Cuget Liber", un cititor întreba, la secțiunea "Comentarii", de ce în București prețul biletului la un spectacol de teatru este de 20 lei, în timp ce în Constanța valoarea unui tichet ajunge la 60 lei. Pentru a răspunde la această întrebare, am stat de vorbă cu directorul Casei de Cultură, Gheorghe Ungureanu, care ne-a explicat dinamica organizării unui spectacol adus de la București la Constanța.

Directorul Casei de Cultură ne-a spus care sunt cheltuielile inerente organizării unui spectacol: "În primul rând, se plătește teatrul de unde provin actorii, se fac afișele, apoi intervine fiscalizarea biletelor, chiria sălii, plata actorilor. Iar spectacolele le aduc prin firme de impresariat", precizează Gheorghe Ungureanu.
Dacă la teatrul la care sunt angajați, actorii își primesc salariile indiferent de numărul de spectacole în care sunt distribuiți, spectacolele jucate în deplasare aduc un venit suplimentar artiștilor: "Din cauza tăierilor salariale cu 25 la sută, artiștii sunt vai de mama lor, astfel că pentru ei deplasările sunt binevenite. Trebuie să se știe că la teatrele de stat biletele costă 15, 25 lei pentru că instituțiile acestea sunt subvenționate.
Dar un spectacol în deplasare implică o groază de cheltuieli", susține interlocutorul.
Cei care aleg să meargă la Teatrul Național din București pentru a vedea spectacole pe bani mai puțini trebuie să țină cont că biletele trebuie rezervate cu două săptămâni înainte de reprezentație. Un exemplu este spectacolul "Dineu cu proști", una dintre cele mai noi producții ale Teatrului Național, care poate fi urmărită și la Constanța, pe 31 ianuarie. "Foarte greu am reușit să aduc acest spectacol la Constanța, prin intervenții la directorul Teatrului Național, Ion Caramitru. Sunt decoruri și cheltuieli foarte mari pentru un astfel de spectacol. Din cauza asta, și prețul este ridicat. Mai dau și câte un bilet la două persoane, ca să fac sala plină. Sunt oameni care vin de la București, Slobozia, Călărași, Tulcea să vadă spectacole la Casa de Cultură din Constanța. Mă sună și rezervă câte 20-30 de bilete, pentru că merg degeaba la București, că nu mai găsesc bilete. Lumea îmi mulțumește de fiecare dată pentru că aduc spectacole pentru toate vârstele", precizează Gheorghe Ungureanu.
Un alt comentator e de părere că, prin activitatea Casei de Cultură, autoritățile locale demonstrează că teatrul poate exista la Constanța și fără artiști autohtoni. "Un alt aspect ar fi insistența autorităților constănțene de a aduce cu orice preț «concurența» ca alternativă culturală, tocmai pentru a demonstra că se poate și fără artiști autohtoni, la groapa cărora se sapă cu îndârjire de ani buni, doar-doar vor fi cu totul exterminați din urbe. De fapt funcționează dorința de a fi exclusă cultura din obligația autorităților de a o susține, fără a câștiga nemernicii de pe urma lor", e de părere cititorul. Casa de Cultură Constanța nu este, însă, subor-donată autorităților locale: "Autoritățile locale n-au nicio implicare, nu se bagă pe Casa de Cultură, instituția e inde-pendentă. N-are treabă Consiliul Jude-țean sau Primăria, se autofinanțează", susține directorul Casei de Cultură.
În ceea ce privește "concurența" adusă în discuție de cititor, Gheorghe Ungureanu declară: "Nu din cauza Casei de Cultură nu se mai face teatru în Constanța".

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Marţi, 04 Ianuarie 2011
Stire din Cultură-Educație : Constanța este la picioarele lor
Joi, 30 Decembrie 2010
Stire din Cultură-Educație : Calendarul școlar al anului 2011
Miercuri, 29 Decembrie 2010
Stire din Cultură-Educație : Drama artiștilor a luat sfârșit
Pagina a fost generata in 2.1618 secunde