Edificiul Roman cu Mozaic, reconstituit virtual de studenții de la Informatică

1448
Edificiul Roman cu Mozaic, reconstituit virtual de studenții de la Informatică - 4b83ab1aa56735dcf18fe2184a776649.jpg
O echipă de cercetare a Facultății de Matematică și Informatică din cadrul Universității "Ovidius" creează realitate. Virtuală.

Studenții care se ocupă cu astfel de îndeletniciri științifice sunt coordonați de conf. univ. dr Mircea Popovici, care, din 1997, s-a ambiționat să creeze la Constanța un laborator de cercetare a realității virtuale, pe care l-a dotat, în ultimii ani, cu aparatură performantă: de la proiector 3D până la dispozitive haptice Phantom. Astfel, Facultatea de Matematică și Informatică este prima care a făcut cercetare în domeniul realității virtuale, așa cum ne-a spus prof. dr. Wladimir – Georges Boskoff, decanul facultății.
Și, pentru că tot au la dispoziție un laborator accesibil și un profesor comunicativ, studenții pot face muncă voluntară în sala de realitate virtuală, sau chiar se pot angaja, în vederea realizării unor proiecte. Unul dintre acestea este proiectul "Tomis", de reconstituire a Edificiului cu Mozaic, prin programul de animație ARÉVI - Atelier de Réalité Virtuelle. Mai exact, viața din Complexul Tomis, din sec. IV-VI, așa cum este descrisă ea în istorie, va fi reconstituită cu ajutorul tehnicilor 3D de către mințile luminate din laboratorul de realitate virtuală de la Facultatea de Mate-Info. Până în 2015, acest proiect trebuie implementat la scară largă, așa cum ne-au spus Mihai Polceanu, student în anul III la Informatică, și Ciprian Ilie, masterand anul I la Informatică Didactică.
Ei au început să lucreze din primii ani de facultate în laboratorul de informatică, fiind încântați că, în ultimul timp, au fost achiziționate câteva "jucării" necesare oricui vrea să mânuiască mai bine această realitate alternativă. Unul dintre acestea este aparatul haptic Phantom (care se direcționează prin atingere, mânuire), un dispozitiv care poate ajunge și la 5000 de euro, aparate care au fost achiziționate în cadrul unui proiect. De asemenea, studenții se mai mândresc și cu un proiector 3D cu o frecvență de 180 de Herți, pe care îl folosesc pentru diverse demonstrații. De asemenea, laboratorul mai dispune și de camere motion tracking, care pot identifica oamenii, în funcție de anumite dispozitive pe care le poartă.
Și rezultatele eforturilor pe care echipa de cercetare le face, evident, cu plăcere, nu au întârziat să apară. Astfel, ei au fost răsplătiți, în 2002, cu premiul II la concursul Virtua@ de la Brest, pentru că au uimit juriul cu punerea în scenă… virtuală a unei fabule de La Fontaine. Proiectul lor era o provocare culturală și pentru utilizatori, care erau chiar protagoniștii poveștii, ei având posibilitatea să se implice în cadrul pus la dispoziție de studenții constănțeni, cu o condiție: să știe fabula lui La Fontaine.
2002 a fost un an prolific pentru echipa de cercetare, întrucât a mai câștigat încă un premiu în acea perioadă, clasându-se pe locul I la secțiunea Medii Virtuale din cadrul concursului Leadership Entrepreneurial Development and Virtual Environments, care a avut loc la București.
Un alt proiect la care se lucrează vizează transformarea în realitate virtuală a clădirii Universității "Ovidius", urmând ca acesta să fie finalizat în cursul anului viitor.
Sâmbăta aceasta, pe site-ul Facultății de Matematică Informatică a Universității "Ovidius" (actualizat și bine pus la punct), va fi postat un clip prin care publicul va putea vedea o parte din activitatea echipei de cercetare a realității virtuale.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Marţi, 10 Noiembrie 2009
Stire din Cultură-Educație : "Care nu se simte bine, mâna sus!"
Pagina a fost generata in 1.6177 secunde