Elevii vor să decidă ei ce pot învăța opțional la școală: "Învățământul românesc ne pregătește pentru trecut, nu pentru viitor!"

1502
8
Elevii vor să decidă ei ce pot învăța opțional la școală:
Vestea că Ministerul Educației intenționează să schimbe programa claselor de liceu îi îngrijorează pe elevi, mai ales că propunerile făcute de cei de la minister sunt, în opinia tinerilor, superficiale, și că, de fapt, nu va fi o schimbare reală. Astfel, ei propun ca liceenii să își poată alege singuri materiile opționale și nu școala să decidă ce anume să studieze aceștia.

"Reforma curriculară reprezintă una din condițiile esențiale pe care trebuie să le îndeplinim dacă ne dorim ca sistemul de învățământ românesc să se dezvolte. Considerăm că o discuție izolată despre reforma curriculară nu este productivă, iar pentru a avea rezultatul scontat este nevoie ca, împreună cu aceasta, să fie adoptat un plan de măsuri în domenii precum formarea inițială și continuă a cadrelor didactice, evaluarea elevilor, descentralizarea unităților de învățământ și baza materială a acestora. Având în vedere direcția în care se îndreaptă, în prezent, discuțiile pe marginea propunerilor de planuri-cadru, ne exprimăm îngrijorarea că nu va exista o reformă reală a designului curricular, iar viitoarele planuri-cadru nu vor fi corelate cu profilul absolventului, ceea ce ne dorim de la elevul de liceu atunci când finalizează clasa a XII-a, precum și cu modul în care vrem să arate pe termen lung școala și societatea românească", precizează reprezentanții asociațiilor de elevi din România - Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din Călărași (AECL), Asociația Elevilor din Maramureș (AEM) și Asociația Elevilor din Bacău (AEBC).

Aceștia consideră că, în propunerile înaintate de Ministerul Educației Naționale, la fel ca în planurile-cadru aflate în vigoare, dezvoltarea individuală a elevilor este ignorată, numărul de ore pe care elevul le poate studia la discipline opționale fiind în continuare insignifiant. Dacă în clasele a IX-a și a X-a, este un minimum de o oră pe săptămână pentru aceste discipline opționale, în cazul claselor a XI-a și a XII-a, numărul minim de ore pentru materiile opționale variază între două și patru pe săptămână, în condițiile în care, în prezent, este de patru, respectiv cinci, în funcție de profil.

Curriculum la decizia elevului

În acest context, asociațiile de elevi propun regândirea conceptului de Curriculum la Decizia Școlii (CDȘ) în Curriculum la Decizia Elevului (CDE).

"Dacă în prezent, materiile opționale, denumite formal CDȘ, sunt studiate la nivelul unei clase și alese cu majoritatea elevilor din respectiva clasă, lansăm public propunerea ca fiecare elev să se poată înscrie la materiile opționale pe care le dorește, fiind formate grupe la nivelul unității de învățământ, cu elevi aparținând mai multor clase. Catalogăm forma actuală de alegere a materiilor opționale ca fiind desuetă, în neconcordanță cu principiile și viziunea pe care trebuie să le aibă un sistem modern de învățământ, adaptat secolului XXI. Fiecare elev este diferit prin personalitatea sa și modul diferit de a vedea lucrurile iar, din acest motiv, obligarea tuturor să studieze o anume disciplină opțională, pe care nu și-o doresc, reprezintă o eroare cu efecte pe termen lung, care inhibă dezvoltarea beneficiarilor sistemului de învățământ", sunt de părere reprezentanții asociațiilor de elevi.

Reformă de formă…

Aceștia consideră că România de mâine nu se poate construi decât pe fundația unei educații de calitate, care să ofere șanse egale de dezvoltare tuturor copiilor, facilitând atingerea potențialului maxim al fiecăruia.

"Ultima reformă curriculară la nivelul învățământului liceal din România a fost în perioada 1998 - 1999. Ceea ce înseamnă că ultima generație care finalizează liceul pe baza actualelor planuri-cadru, în iunie 2021, va «aniversa» și 23 de ani de când acestea sunt în vigoare. În momentul de față, învățământul românesc îi pregătește pe elevi pentru trecut, nicidecum pentru prezent și viitor. Discuția despre planurile-cadru și reforma curriculară trebuie să reprezinte mai mult decât o dezbatere sterilă pe niște tabele cu disciplinele pe care le studiază elevii și numărul de ore al fiecăreia. În primul rând, trebuie să stabilim pentru ce tip de societate dorim să îi pregătim pe elevi, ceea ce înseamnă, în mod obligatoriu, că reforma curriculară trebuie să fie corelată cu profilul de formare al absolventului, aprobat de Ministerul Educației în anul 2015. Or, în prezent, acest lucru nu se întâmplă, designul curricular propus neputând conduce la finalitățile pe care un absolvent de învățământ liceal trebuie să le aibă", spune și Constantin Alexandru Manda, președintele Asociației Elevilor din Constanța.

Comentează știrea

Ghetto-Dacii din Henri Coanda
20 ianuarie 2018
Drumul spre victorie

Cand in fruntea ME se perinda numai agramati si plagiatori, ce pretentii ai?Cu un ministru precum Pop "genunche" sau un manager talmes-balmes precum Miu, care face permutari cu liceele si scolile Constantei( cazul LMM), la ce sa te astepti? Domn Miu, o intrebare : cate scoli si licee din C-ta n-au sali de sport?Ce solutii aveti?Daca aveti solutii, care este calendarul lor de implementare? Va spun eu stimati parinti si profesori, domnii care conduc ISJ-ul si ME n-au nicio solutie.Ei reprezinta scursura invatamantului romanesc dar elita partidelor politice. Va mai amintiti ce sfaturi ne dadea un celebru politician si ex-presedinte al Romaniei?Romania are nevoie de tinichigii si ospatari si asta trebuie sa pregateasca invatamantul romanesc.Sa va mai aduc aminte de un fost inspector sef, care se juca cu contactorii si intrerupea curentul , ca pramatia Mascariciului fugit in Madagascar , sa ia si el BAC-ul? PS.Problema nu este doar in invatamant , ci in toata societatea romaneasca.Secaturile au devenit mari profesionisti, iar meritocratia romaneasca se bazeaza pe linsul clantelor sefilor de partide politice. Daca in urmatorii 3 ani, fiecare scoala din judet o sa aibe sala de sport,plus o sa aibe si afterschool, asa cum este normal, atunci o sa-mi cer scuze fata de dl.Miu si o sa-mi fac "mea culpa".

Gheorghe
20 ianuarie 2018
Cred ca

In ultimii 10-15 ani elevii au decis sa nu mai invete. Greseala nu este a lor, este a profesorilor care favorizeaza acest lucru.

Miu de la Madgearu
20 ianuarie 2018
Miu titular la Virgil Madgearu

Pana a fiti numit inspector ati fost si sunteti profesor titular la Virgil Madgearu, liceu care nu are sala de sport. Ce ati facut a ajutati aceti elevi? nu v-ati facut nici orele, v-ati luat si ani liberi sa candidati primar la COGEALAC, ati folosit si elevii de clasa a XII-a in partidul PSD, ca sa castigati alegerile si ce-ati mai facut? mai Nimic!!! daca nu ati fost in stare de zeci de ani de cand sunteti titular la acest liceu sa faceti o ala de sport ptr elevi, in 2-3 ani faceti varsta de pensionare si continuati sa latrati ca asta ati stiut ce-l mai bine sa faceti! de vorbe ni se face deja greata! vrem fapte d-le MIUi

INSPECTOR GENERAL
20 ianuarie 2018
VREM SA STIM...

CAT MAI DUREAZA PANA CAND ACEST INCOMPETENT MIU PETRICA VA FI DAT JOS DIN FUNCTIE!

George
20 ianuarie 2018
Optionale

Optionalele se fac pentru profesorii din scoala. Se propun optionale la catedrele unde nu ies orele. Daca s ar inregistra sedintele cu parintii atunci s ar cedea acest lucru. De asemenea, alta idiotenie: sa faci sedinta si sa i pui pe parinti sa semneze ca au luat la cunostinta ca de cand iese elevul pe poarta scolii, ceea ce se intampla este vina parintelui. Asta se cere dupa cazul pedofilului de la Bucuresti. Pe bune??? Trebuie sa faci sedinta pentru asa ceva? Cum ar putea fi vina profesorului pentru ce se intampla in drum spre casa?

Dinca
20 ianuarie 2018
Pentru unii

Daca numarul maxim de ore la plata cu ora este de 5 ore, de ce nu se respecta acest lucru? De ce sunt unii directori cu foamea in gat si iau ore "fara numar" ? Se plang ca sunt multe de facut dar... prefera plata cu ora si la ora 15 sau in cel mai fericit caz la ora 16 "rup usa"? Nu ar trebui sa stea mai mult de 8 ore in scoala daca tot au si plata cu ora? De ce intr-o scoala in care sunt doua secretare, acestea nu lucreaza astfel incat sa acopere intregul orar al scolii? E normal sa ceri o adeverinta si la ora 17.00 sa nu mai fie nicio secretara?

Directori
20 ianuarie 2018
Cu concurs

De ce intr o scoala directorul permite sa fie 6 norme impartite la 4 titulari si nu le da la concurs? Isj-ul de ce nu ia masuri? Verificati la liceele care au orarul pus pe siturile lor cum se impart orele si, altfel, la concurs nu se scot...

Manole
20 ianuarie 2018
Din sistem

La bacul de anul trecut, la faimosul Colegiu Energetic, elevii au fost obligati sa dea competentele digitale pe un alt sistem de operare decat cel trecut pe fisa de inscriere. Din sursa sigura, de la persoana din comisie.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2734 secunde