Eminescu, abordat din perspectiva inteligențelor multiple

284
În primele trei săptămâni ale semestrului al II-lea, elevii clasei a IV-a B ai Școlii Gimnaziale nr.30 "Gheorghe Țițeica" au pus în practică o serie de activități din cadrul unui mini-proiect de lectură modernă, activ-participativă, a operei poetului național. 

Profesor Neli Dimancea a gândit abordarea creațiilor eminesciene din perspectiva teoriei inteligențelor multiple elaborată de Howard Gardner. În contextul învățământului actual, în care învățarea trebuie să fie centrată pe elev pentru o eficiență maximă și pentru o modelare optimală a fiecărui individ, proiectul intitulat "Eminescu al tuturor" a fructificat creația poetului, aducându-l mai aproape de fiecare copil. 

Inteligența interpersonală a fost stimulată, după cum ne relatează prof. Veronica Diana Hagi, consilier de imagine, prin lucrul pe grupe, prin formarea de jurii care au deliberat asupra produselor activității. Prin concursul de recitare au fost puși în valoare elevii cu inteligența preponderent verbal-lingvistică, iar prin expoziția de desene ilustrând creații eminesciene, cei cu inteligență vizual-spațială. De asemenea, dat fiind că talentul unor copii se manifestă în domeniul muzicii, ei fiind preponderent muzical-ritmici, aceștia au interpretat melodii ale căror texte sunt de fapt versuri eminesciene. Inteligența corporal-kinestezică a fost valorificată atât în cadrul recitărilor, cât și în cadrul interpretărilor muzicale, micuții comportându-se ca niște artiști adevărați, mimica, gestica personalizând manifestarea artistică individuală. 

La finalul activității, bibliotecara școlii, Anca Moșoiu, a mărturisit: "Am fost uimită să descopăr copiii din generația internetului atât de aproape de opera lui Eminescu, atât de sinceri și de creativi", iar profesor Neli Dimancea a declarat că "resorturile interne ale copiilor sunt infinite. Trebuie doar create momente în care fiecare elev să apese pe clapele propriului pian pentru ca simfonia să se dezvăluie, unică și impresionantă".

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.296 secunde