Episodul 2 din seria "Tezele care salvează mediile"

1050
Astăzi, 5 mai, are loc simularea "la rece" a transmiterii subiectelor pentru teza cu subiect unic la clasele a VII-a și a VIII-a, respectiv transmiterea electronică a variantei de subiecte, realizată fără elevi și fără subiecte reale.

9 mai - prima probă, doar pentru clasa a VIII-a
Peste 12.800 de elevi de clasa a VII-a și 11.564 de clasa a VIII-a susțin, mâine, 6 mai, de la ora 12, teza cu subiect unic la limba maternă, mai puțin la Constanța, unde nu au existat solicitări.
În semestrul II, calendarul tezelor, comun pentru clasele a VII-a și a VIII-a, arată astfel: 9 mai - istorie/geografie (numai pentru clasa a VIII-a), 13 mai - limba și literatura română, 16 mai - matematică, 29 mai - depunerea contestațiilor. Așadar, pe 9 mai, se vor prezenta, în centrele de evaluare constănțene, la disciplinele opționale, circa 2.500 de elevi la istorie, respectiv vreo 4.000 la geografie, conform centralizatorului din prima sesiune de probe.
Tezele vor fi evaluate în centre special desemnate în acest sens, fiecare lucrare fiind evaluată de doi profesori, alții decât cei din unitățile de învățământ de la care provin tezele. Baremele unice de evaluare și notare vor fi postate pe site-ul http://examene.edu.ro, după desfășurarea tezelor cu subiect unic. Activitatea de evaluare va dura maxim trei zile. Evaluarea se face pe baza unui punctaj pe scara 1-100, acordându-se 90 de puncte pentru răspunsurile corecte și complete și 10 puncte, din oficiu, cu respectarea strictă a baremului unic de evaluare și notare.

O rotunjire cu cântec
Notele obținute de elevii de clasa a VIII-a la tezele cu subiect unic vor fi folosite la calculul mediei de admitere în liceu pentru anul școlar 2008/2009 fără rotunjire, chiar dacă în catalog notele sunt trecute fără zecimale, potrivit unui ordin al ministrului Educației. Pentru calculul mediei generale din timpul anului școlar, notele de la tezele unice pot fi rotunjite cu 50 de sutimi. Astfel, dacă un elev ia la teză nota 9,50, acesta va avea trecută în catalog nota 10. Situația nu va fi la fel, însă, și la calculul mediei generale de la teze. În acest caz, notele care se iau în calcul vor fi exact acelea pe care le-au obținut elevii, fără rotunjire.
Media generală la tezele cu subiect unic se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, din notele obținute la tezele cu subiect unic susținute în clasa a VIII-a.
Admiterea în clasa a IX-a pentru anul școlar 2008-2009 se va face pe baza rezultatelor de la tezele cu subiect unic și a mediei claselor V-VIII.  Până anul acesta, admiterea în clasa a IX-a se făcea pe doar baza rezultatelor de la testele naționale.

Rezultatele tezelor, considerate false
În urma susținerii, în semestrul I, a primei perioade de teze cu subiect unic, unde s-au înregistrat numeroase reclamații legate de probitatea profesorilor supraveghetori, Agenția de Evaluare și Asigurare a Calității Educației (AEACE) a solicitat o consultare, la nivel național, pentru a dovedi fraudarea tezelor cu subiect unic și înlocuirea acestora cu un examen de admitere la liceu.
Evident că s-a lăsat cu câteva sancțiuni, nu la Constanța, astfel considerându-se că s-a demonstrat eficiența acestui sistem care a înlocuit tezele naționale.
AEACE a cerut în repetate rânduri demisia ministrului Educației, Cristian Adomniței, și eliminarea tezelor cu subiect unic ca modalitate de admitere în liceu, considerând că examenul a fost fraudat la nivel național.
AEACE susține că rezultatele tezelor sunt "false", considerând notele luate de elevi ca fiind prea mari. Astfel, la geografie, 24% dintre elevi au luat nota 10 și la matematică 35% dintre elevi au luat note între 8 și 10.
Agenția consideră că numărul elevilor care au luat zece este mult prea mare, anume 13.312 elevi, în condițiile în care notele  la matematică, în practica școlară, sunt destul de mici.
Situația este similară și la limba română, unde 28% dintre elevi au luat note între 8 și 10 sau la limba maternă, unde 50% dintre elevi au luat note între 8 și 10.
Organizația mai susține că admiterea la liceu ar trebui să se facă pe baza unui examen cu subiect național, urmat de o departajare la nivelul școlii și de admiterea pe bază de dosar, fiind necesară eliminarea tezelor unice și a repartizării computerizate.

Elevii cu dizabilități susțin teza la solicitarea părinților
Elevii cu cerințe educative speciale din clasele care utilizează curriculumul special și cei care beneficiază de adaptări curriculare în baza planurilor de intervenție personalizată vor susține tezele cu subiect unic numai la solicitarea scrisă a părinților sau a susținătorilor legali.
Comisia din unitatea de învățământ asigură condiții de egalizare a șanselor pentru elevii cu deficiențe, prin adaptarea procedurilor în funcție de particularitățile individuale și de cele specifice deficienței respective.
Exemple de asemenea adaptări ar fi asigurarea posibilității de comunicare prin utilizarea sistemului Braille la elevii nevăzători, respectiv a limbajului mimico-gestual la elevii cu deficiențe de auz, mărirea cu până la o oră a timpului destinat efectuării lucrării scrise de către elevii cu deficiențe motorii sau neuro-motorii, care îi împiedică să scrie normal, sau de către cei cu deficiențe vizuale grave, asigurarea scrisului cu caractere mărite la elevii ambliopi.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.5754 secunde