Încântați de subiectele de la simularea primei probe, elevii de a VIII-a au oftat la vederea baremului
3874
Articole de la același autor
Reacție dură a unui profesor constănțean, la adresa IŞJ Constanța: „M-am săturat de tipul acesta de a conduce!”
16 Februarie 2022
Adela Grozeanu: „După 25 de ani de predare, am ajuns să-mi fie rușine că sunt profesor”
19 Februarie 2022
Omagiu unui profesor emerit. Prof. Mihai Contanu va fi depus la Capela Bisericii "Sf Gheorghe"
02 Martie 2022
Directorul Liceului „Ovidius”, cercetat disciplinar, în timp ce la Mangalia o elevă anunță alt „circ”
25 Februarie 2022
Director Claudia Nițu: „În loc să aleagă o meserie, vor toți facultăți și ajung vânzători la mall”
18 Februarie 2022
Cu circa două luni înainte de prima probă scrisă a Evaluării Naționale 2022, elevii claselor a VIII-a susțin, la inițiativa Ministerului Educației, o rundă de simulări cu subiecte naționale unice la cele două probe scrise.
Luni, 4 aprilie, la proba scrisă la Limba şi literatura română din cadrul simulării Evaluării Naționale, subiectele au constat într-un text din opera „Dacia Felix” a lui Cezar Petrescu și un text din „Oameni, fapte, amintiri”, de Francisc Munteanu. Elevii au avut de scris un text argumentativ de 50-70 de cuvinte – „Crezi că dialogul deschis cu profesorii îi îndepărtează sau îi apropie pe elevi de înțelegerea lecțiilor predate?”. Un alt subiect a fost o caracterizare a personajului Domnul Preda, din textul lui Cezar Petrescu, în 150 de cuvinte, care să urmărească o serie de elemente indicate.
Luni, 4 aprilie, la proba scrisă la Limba şi literatura română din cadrul simulării Evaluării Naționale, subiectele au constat într-un text din opera „Dacia Felix” a lui Cezar Petrescu și un text din „Oameni, fapte, amintiri”, de Francisc Munteanu. Elevii au avut de scris un text argumentativ de 50-70 de cuvinte – „Crezi că dialogul deschis cu profesorii îi îndepărtează sau îi apropie pe elevi de înțelegerea lecțiilor predate?”. Un alt subiect a fost o caracterizare a personajului Domnul Preda, din textul lui Cezar Petrescu, în 150 de cuvinte, care să urmărească o serie de elemente indicate.
În ceea ce privește dificultatea subiectelor primite, inițial, elevii le-au considerat ușoare, pentru ca mai apoi, la vederea baremului de corectare, să concluzioneze că nu se vor lua note prea mari.
Marți, 5 aprilie, este programată proba scrisă la Matematică, iar elevii din partea minorităților naționale vor susține miercuri, 6 aprilie, proba la Limba şi literatura maternă. Rezultatele vor fi comunicate pe 14 aprilie.
La nivel județean, elevii constănțeni de a VIII-a stau cam prost cu matematica
La nivel județean, elevii constănțeni de a VIII-a stau cam prost cu matematica
Teoretic, județul Constanța ar trebui să încheie aceste simulări cu rezultate bune, având în vedere că Inspectoratul Școlar Județean Constanța a avut propria inițiativă de a organiza simulări în lunile ianuarie și februarie.
Cu ce rezultate? La simularea din luna ianuarie, din cei 3.733 de elevi prezenți la proba scrisă la limba română, 66,11% au obținut note peste 5, iar la matematică, din cei 3.704 prezenți, doar 42,09% au luat note peste 5.
La simularea din luna februarie, pentru că IŞJ Constanța a introdus obligativitatea participării tuturor unităților de învățământ la aceste simulări județene, s-a înregistrat și o participare aproape dublă. Așadar, din cei 5.539 de elevi prezenți la Limba română, 71,80% au luat note peste 5, în timp ce, la Matematică, procentul scăzut s-a menținut: din cei 5.474 de elevi participanți, doar 42,24% au luat note peste 5.
O concluzie a progresului înregistrat de la o simulare județeană la alta nu s-a putut trage, întrucât prezența total diferită nu permite… comentarii.
Obiectivele simulării sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unui examen real şi optimizarea rezultatelor obținute de către elevii din învățământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale/liceale.
Rezultatele obținute de elevi la simulare sunt analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ în care acestea s-au desfășurat, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.
Rezultatele obținute la simulare nu se contestă şi nu se trec în catalog. Totuși, în situațiile excepționale în care se dorește consemnarea notelor în catalog, acest lucru se poate face în baza unei cereri scrise depuse de cei interesați.
Înscrierile la Evaluarea Națională 2022 încep pe 30 mai, iar prima probă, cea de română, va avea loc pe 14 iunie. Rezultatele finale după contestații vor fi afișate pe 30 iunie.
30 mai - 3 iunie 2022 - Înscrierea la Evaluarea Națională
3 iunie 2022 - Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
14 iunie 2022 - Limba și literatura română — probă scrisă
16 iunie 2022 - Matematica — probă scrisă
17 iunie 2022 - Limba și literatura maternă — probă scrisă
23 iunie 2022 (până la ora 14.00) - Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor
23 iunie 2022 (ora 16.00—ora 19.00)
24 iunie 2022 (ora 8.00—ora 12.00) - Depunerea contestațiilor
24 iunie - 29 iunie 2022 - Soluționarea contestațiilor
30 iunie 2022 - Afișarea rezultatelor finale la Evaluarea Națională 2022 după soluționarea contestațiilor
3 iunie 2022 - Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
14 iunie 2022 - Limba și literatura română — probă scrisă
16 iunie 2022 - Matematica — probă scrisă
17 iunie 2022 - Limba și literatura maternă — probă scrisă
23 iunie 2022 (până la ora 14.00) - Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor
23 iunie 2022 (ora 16.00—ora 19.00)
24 iunie 2022 (ora 8.00—ora 12.00) - Depunerea contestațiilor
24 iunie - 29 iunie 2022 - Soluționarea contestațiilor
30 iunie 2022 - Afișarea rezultatelor finale la Evaluarea Națională 2022 după soluționarea contestațiilor
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Joi, 27 Ianuarie 2022
Marţi, 12 Martie 2019
Duminică, 08 Martie 2015