O nouă eră a învățării. Cum s-au organizat școlile pentru lecțiile online

587
O nouă eră a învățării. Cum s-au organizat școlile pentru lecțiile online - fotofondonouaeraainvatarii-1589209241.jpg

Articole de la același autor

Elevii și profesorii români au intrat forțat, de mai bine de două luni, într-o nouă eră a învățării. Cursurile s-au mutat în online, au înlocuit tabla cu tableta și temele scrise cu rezolvările direct pe platforme sofisticate. Pentru unii dintre ei, trecerea a fost mai ușoară, căci aveau tot ce le trebuia, și echipamente electronice și internet, alții, însă, au avut nevoie de sprijin.

După suspendarea cursurilor și demararea programului Școala de acasă, multe cadre didactice s-au trezit puse în fața faptului de a găsi soluții să țină legătura cu elevii, să continue lecțiile, să-i ajute să învețe, mai ales că pe mulți dintre ei îi așteaptă examene importante. Au fost școli care s-au mișcat repede și care nu le-au dat copiilor prea mult răgaz și școli unde încă se mai fac organizări, se stabilesc proceduri.

Inspectoratul Școlar Județean Constanța a făcut apel la managerii instituțiilor de învățământ preuniversitar din județ, în vederea identificării unor exemple de bune practici care să faciliteze activitatea online atât pentru elevi, cât și pentru cadrele didactice. Unele dintre soluții sunt de aplaudat și au fost ulterior preluate și în alte unități de învățământ.

Liceul Tehnologic Independența lucrează încă din 16 mai pe Platforma Google Classroom. Astfel, cadrele didactice află câți copii sunt angrenați în activități online, precum și activitățile derulate recent. Elevii au încărcat, în Săptămâna Altfel, filmulețe, poze și comentarii legate de activitățile efectuate în fiecare zi. Conducerea liceului verifică prezența elevilor, pe fiecare clasă, prin monitorizarea prezenței online, cadrele didactice interesându-se și care sunt motivele pentru care unii elevi nu participă.

Școala Gimnazială nr. 1 Mircea Vodă are implementată, încă de 17 martie, platforma Adservio. "Pe parcurs, au apărut dificultăți minore, deoarece unii elevi au furnizat numere de telefon de pe cartele telefonice pe care apoi le-au schimbat, de aceea conturile trebuie actualizate. Zilnic, se ține legătura și pe grupurile de Whatsapp ale claselor. În plus, au primit o sponsorizare de 15 laptopuri, acum fiind în proces de selectare a beneficiarilor", explică inspectorul școlar general, prof. Sorin Mihai.

"Și la țară se lucrează online!"

Colegiul Tehnic Energetic Constanța folosește tot Google Classroom, aplicație pe care au utilizat-o cu succes în ultimii șapte ani, așadar au experiență. Pentru a diversifica metodele de predare și evaluare, cadrele didactice mai utilizează Zoom, Google Meet, Quiziyy, Whatsapp, OneNote, YouTube, dar Google Classroom le permite vizualizarea activității profesorilor și a elevilor, astfel încât să poată remedia orice deficiență a activităților de învățare online.

La Ovidiu, Școala Gimnazială nr. 2 "Poet Ovidiu" lucrează cu elevii de gimnaziu pe platforma Webex – Cisco, care oferă posibilitatea de generare a unor rapoarte. "Află, astfel, câte lecții s-au ținut, câți elevi au participat, precum și alte informații de interes pentru școală. De asemenea, Google Docs Forms pe drive-ul școlii oferă soluții pentru completarea unei «condici» online. O astfel de condică are și Școala Gimnazială nr. 1 Lumina", mai spune șeful ISJ Constanța.

Liceul Tehnologic Ciobanu folosește tot platforma Adservio, care, de asemenea, are avantajul de generare de rapoarte online. Potrivit reprezentanților școlii, încă de la început s-au căutat soluții pentru temele și lecțiile celor care nu au acces la niciun dispozitiv. Astfel, învățătoarele transmit zilnic temele, prin sms, iar, pentru lecții, copiii apelează uneori la rude care au acces la internet. "În ciuda faptului că sunt o mulțime de probleme, activitatea școlară online se desfășoară corespunzător și aici, la țară! Suntem trei cadre care am finalizat cursul CRED și acest lucru a fost extrem de benefic pentru unitatea noastră!", mărturisește prof. Marioara Mihai, directorul Liceului Tehnologic Ciobanu.

Conducerea ISJ Constanța va monitoriza în continuare modul cum se desfășoară activitățile online, în această perioadă. "Ne propunem să prezentăm și alte modele de bune practici, pe care directorii instituțiilor de învățământ le vor disemina, pentru a evidenția modul în care se lucrează atât în mediul urban, cât, mai ales, în mediul rural. Pe această cale, le mulțumim tuturor celor implicați, cadre didactice, elevi și părinți, pentru solidaritate, pentru implicare și pentru organizarea exemplară!", subliniază inspectorul școlar general prof. Sorin Mihai.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.5535 secunde