Cursuri online și de la toamnă? Tablete pentru elevi și cursuri pentru profesori

474
Cursuri online și de la toamnă? Tablete pentru elevi și cursuri pentru profesori - fotofondcursurionline-1588511741.jpg
Permanent subfinanțat de zeci de ani, sistemul românesc de învățământ s-a trezit, în plină pandemie, fără nicio strategie privind școala online. După suspendarea cursurilor, fiecare cadru didactic și fiecare elev s-a descurcat cum a putut. Cei care dețineau echipamente electronice și internet au reluat destul de repede învățarea, însă mulți nu au nici acum posibilitatea de a susține și participa la lecții online.

Reorganizarea școlii românești și mutarea ei în mediul online a scos în evidență lipsurile sistemului de învățământ. Pe de o parte, numeroși elevi nu dețin dispozitive de ultimă oră, pe de altă parte, profesorii nu au metodologii și scheme de lucru pe platformele online. Ministrul Educației, Monica Anisie, a anunțat, la sfârșitul săptămânii trecute, că toți elevii care nu au tablete și laptopuri vor primi până în septembrie. De asemenea, toate cadrele didactice care nu sunt familiarizate cu modul de predare online vor participa la cursuri de formare. Măsurile sunt necesare mai ales că, spune ministrul, există riscul ca anul școlar următor să înceapă, în luna septembrie, tot în mediul online.

"Redeschiderea școlilor depinde de evoluția epidemiologică. Mă voi gândi întotdeauna la siguranța și sănătatea copiilor și a cadrelor didactice. Săptămâna viitoare vom veni cu un plan de măsuri, un plan care să vizeze, pe de o parte, intervenția asupra elevilor și o intervenție asupra formării profesorilor. Trebuie să fim pregătiți ca în toamnă să desfășurăm un învățământ online, astfel încât să nu ne aflăm în situația în care suntem astăzi", a precizat Monica Anisie.



Proiect al ISJ Constanța pentru asigurarea de echipamente


În județul Constanța, conducerea Inspectoratului Școlar Județean Constanța monitorizează situația elevilor care nu au posibilitatea de a participa la cursuri online. Din fericire, în ultimele săptămâni, foarte mulți au primit echipamente fie de la autoritățile din localitățile unde stau, fie de la diferite asociații sau agenți economici. "Încă de la jumătate lunii martie, au fost centralizate date despre accesul elevilor la activitățile de învățare online, date solicitate directorilor unităților de învățământ. Cifrele nu sunt concludente, deoarece s-a dovedit în raportările parțiale de acum că nu reflectă realitatea. Astfel, deși unele școli au declarat că au elevi care nu pot accesa activitățile de învățare online, din raportările ulterioare, ale acelorași directori, a reieșit că toți elevii școlii au participat la cursuri, așadar au avut și echipamente și conexiune la internet. La momentul respectiv, unii elevi nu dobândiseră abilități care să le permită conectarea la platformele de învățare, nu aveau conturi, etc, la scurt timp de la raportare, numărul participanților la activitățile de învățare online fiind considerabil mai mare. În plus, din luna martie și până acum, unii elevi și-au achiziționat dispozitive, alții au primit de la autoritățile administrației publice locale, de la agenți economici, de la unitățile de învățământ", a explicat inspectorul școlar general, prof. Sorin Mihai.

Potrivit acestuia, se poartă permanent discuții cu autoritățile administrațiilor publice locale și unele au demarat deja proiecte de Hotărâri de Consiliu Local, proceduri de achiziții, alții chiar au și rezolvat toate problemele de la nivelul comunității.

"Inspectoratul Școlar Județean Constanța a depus, pe 8 aprilie 2020, un proiect - Equal chances for digital education for students – E- Solutions -, în vederea obținerii unui grant CEI Extraordinary Call for Proposals 2020, prin care sperăm să putem asigura accesul la învățarea online pentru 160 de elevi de clasele a VII-a și a VIII-a și pentru 10 cadre didactice din medii defavorizate", a precizat șeful ISJ Constanța.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5305 secunde