Obiceiuri la sărbătoarea Întâmpinării Domnului
277
Articole de la același autor
Reacții la mesajul „îngăduitor” al ministrului Sorin Cîmpeanu. „V-ați permis ceea ce NIMENI nu a îndrăznit! Să ciuntiți vacanța de iarnă a copiilor!”
18 Decembrie 2021
O candidată la concursul de directori rupe tăcerea: „Draga mea, degeaba ești pe aici, pentru că nu vei câștiga”
10 Decembrie 2021
Reacția ministrului Educației la anunțul grevei de avertisment
16 Ianuarie 2022
Răsturnare de situație în scandalul unghiilor ciuntite elevelor de la „Carol I”. „Regret că am căzut în plasa lor!”
16 Decembrie 2021
Curajul de a contesta interviul i-a fost răsplătit. Va fi directorul celei mai titrate școli din Constanța
13 Decembrie 2021
Întâmpinarea Domnului este prăznuită la 40 de zile de la nașterea
lui Hristos, pe 2 februarie. Mântuitorul este dus la Templu de Fecioara Maria
și dreptul Iosif pentru împlinirea Legii, care prevedea că orice întâi născut
de parte bărbătească să fie afierosit lui Dumnezeu în a 40 a zi de la naștere.
În acest moment se făcea și curățirea mamei. În Templu sunt întâmpinați de
dreptul Simeon și prorociță Ana. Potrivit Tradiției, dreptul Simeon a făcut
parte din traducătorii Pentateuhului din limba ebraică în greacă. În momentul
în care a ajuns la textul "Iată Fecioara va lua în pântece și va naște
fiu“, a înlocuit termenul "fecioara” cu "femeie”. Pentru necredința
să, Dumnezeu i-a făgăduit că nu o să moară până nu va vedea pe Mesia născut din
Fecioara (Luca 2, 25-26).
Sărbătoarea Întâmpinării Domnului a fost introdusă la Roma de papa Gelasiu în anul 494. Astfel, a fost înlocuită străvechea sărbătoare păgâna a Lupercaliilor, de la începutul lui februarie, când aveau loc și procesiuni în jurul orașului cu făclii aprinse, în onoarea zeului Pan, supranumit și Lupercus, adică ucigatorul lupilor sau ocrotitorul turmelor împotriva lupilor.
În Răsărit această sărbătoare s-a introdus în penultimul an al domniei împăratului Justin I (526), iar generalizarea ei s-a făcut în cursul secolului VI, începând din anul 534, când împăratul Justinian a schimbat dată sărbătorii de la 14 februarie la 2 februarie (40 de zile socotite de la 25 decembrie, nouă dată a sărbătorii Nașterii Domnului).
În credință populară ziua de 2 februarie este cunoascuta sub denumirea de Ziua Ursului. Copiii erau unși cu grăsime de urs. Prin această practică se credea că puterea acestui animal era transferată asupra copiilor. Bolnavii de „sperietoare” erau tratați în această zi prin afumare cu par de urs.
Se credea că, dacă în această zi este soare, ursul iese din bârlog și, văzându-și umbră, se sperie și se retrage, prevestind astfel, prelungirea iernii cu încă 6 săptămâni. Dimpotrivă, dacă în această zi cerul este înnorat, ursul nu-și poate vedea umbră și rămâne afară, prevestind slăbirea frigului și apropierea primăverii.
Sursa: creștinortodox.ro
Sărbătoarea Întâmpinării Domnului a fost introdusă la Roma de papa Gelasiu în anul 494. Astfel, a fost înlocuită străvechea sărbătoare păgâna a Lupercaliilor, de la începutul lui februarie, când aveau loc și procesiuni în jurul orașului cu făclii aprinse, în onoarea zeului Pan, supranumit și Lupercus, adică ucigatorul lupilor sau ocrotitorul turmelor împotriva lupilor.
În Răsărit această sărbătoare s-a introdus în penultimul an al domniei împăratului Justin I (526), iar generalizarea ei s-a făcut în cursul secolului VI, începând din anul 534, când împăratul Justinian a schimbat dată sărbătorii de la 14 februarie la 2 februarie (40 de zile socotite de la 25 decembrie, nouă dată a sărbătorii Nașterii Domnului).
În credință populară ziua de 2 februarie este cunoascuta sub denumirea de Ziua Ursului. Copiii erau unși cu grăsime de urs. Prin această practică se credea că puterea acestui animal era transferată asupra copiilor. Bolnavii de „sperietoare” erau tratați în această zi prin afumare cu par de urs.
Se credea că, dacă în această zi este soare, ursul iese din bârlog și, văzându-și umbră, se sperie și se retrage, prevestind astfel, prelungirea iernii cu încă 6 săptămâni. Dimpotrivă, dacă în această zi cerul este înnorat, ursul nu-și poate vedea umbră și rămâne afară, prevestind slăbirea frigului și apropierea primăverii.
Sursa: creștinortodox.ro
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole din aceeași secțiune
Miercuri, 02 Februarie 2022
Miercuri, 02 Februarie 2022
Miercuri, 02 Februarie 2022
Miercuri, 02 Februarie 2022
Miercuri, 02 Februarie 2022
Miercuri, 02 Februarie 2022
Marţi, 01 Februarie 2022
Marţi, 01 Februarie 2022
Marţi, 01 Februarie 2022
Marţi, 01 Februarie 2022
Marţi, 01 Februarie 2022
Marţi, 01 Februarie 2022