Profesoarele Anastasia Dumitru și Aura Văceanu au editat un ghid pentru flexibilizarea învățământului

640
Vineri, 7 mai, ora 12, la clasa a VI-a B a Liceului Teoretic "Lucian Blaga", printre alte evenimente dedicate zilelor instituției, va avea loc și evaluarea proiectului "Interculturalitate româno-japoneză", prin lansarea cărții "Interculturalitate și interdisciplinaritate în educație", apărută la Editura Universitară, București, 2010, scrisă de profesoarele Anastasia Dumitru și Aura Văceanu.
Volumul subintitulat "Ghid metodic", având 327 de pagini, format academic este editat ca finalizare și diseminare a proiectului internațional "Interculturalitate româno-japoneză", demers prilejuit de sărbătorirea a 50 de ani de la reluarea relațiilor diplomatice România-Japonia (septembrie 1959-2009). Proiectul este înscris în programul cultural "Japan Danube Friendship Year 2009", fiind avizat și de  Ambasada Japoniei la București (Ambasadorul Extraordinar și Plenipotențiar al Japoniei în România, Excelența Sa, Yoshinobu Higashi, trimițând o scrisoare de mulțumire pentru înscrierea în calendarul evenimentelor culturale).
Motto-ul cărții este: "Dacă ne veți întreba de ce am scris prezentul volum, atunci vă vom răspunde, recurgând la două argumente: «Condiția umană nu se ameliorează decât prin educație și prin cultură» (Nicolae Iorga) și «Educația este cultura caracterului» (Mihai Eminescu)."
Iată ce scrie conf. univ. dr. Virgil Frunză, de la Universitatea "Ovidius" Constanța, Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic în prefața cărții: "Epoca actuală în care se găsește omenirea nu este numai o perioadă a crizelor, a contradicțiilor multiple, a conflictelor și a deznădejdilor, ci și una a căutărilor, a eforturilor depuse de specialiști și de oamenii optimiști de bună credință, care speră în ameliorarea lucrurilor, în diminuarea disfuncționalităților, în eficientizarea diverselor și multiplelor tipuri de activități.
Autoarele concretizează interesantul lor demers educațional într-o lucrare structurată în două părți: prima dintre acestea fiind focalizată pe aspecte de ordin teoretic, cea de-a doua pe probleme de ordin practic, între ele existând o relație de progresie logică și de complementaritate manifestă.
Întregul demers urmărit în lucrare este corect, riguros, motivant încât recoman-dăm cu căldură lucrarea elaborată de A. Dumitru și A. Văceanu, care reprezintă o contribuție certă la flexibilizarea conținuturilor învățământului prin utilizarea interculturalității și interdisciplinarității".

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.1433 secunde