Programa școlară încărcată a creat repulsie față de școală

379
Programa școlară încărcată a creat repulsie față de școală - b2be55e0a583d13be9a0e6a9df419a93.jpg

Articole recomandate

Un recent raport realizat de Societatea Academică Română (SAR) relevă faptul că în școala românească este "foarte impor-tantă acumularea de informații, sub formă de definiții, teoreme, demonstrații, ajungându-se și la o automatizare a procesului de rezolvare a problemelor; de fapt, în multe cazuri elevii preiau automat algoritmii de rezolvare. Matematica devine pe parcurs tot mai ruptă de realitate".
Intitulat "Ieșirea școlii din mediocritate - cum definim competențele cheie și provocările modificării programei școlare", documentul încearcă să demonstreze cum s-a ajuns în situația în care curiozitatea cu care copiii vin când încep școala este înlocuită ulterior de plictiseală sau, mai rău, de repulsie față de școală. Reprezentanții SAR mai avertizează că lipsa de coerență a schimbărilor din ultima vreme riscă să arunce complet în aer sistemul educațional.
Soluția este mutarea accentului  în predarea matematicii și a celor două științe exacte – fizică și chimie - pe "figurativ", pe reprezentările vizuale și intuitive, nu pe formali-zarea și abstractizarea excesive.
În România, preluarea celor opt competențe cheie europene, definite în Cadrul european de referință, s-a făcut fără vreo discuție sau evaluare prealabilă. Raportul SAR propune Ministerului Educației o variantă de detaliere a trei competențe cheie (cele legate de predarea matematicii și științelor naturii în învățământul preuniversitar) și este rezultatul concluziilor unei audieri publice pe această temă, organizată în octombrie 2009.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.9424 secunde