"Simulările nu au fost organizate corect"
Articole recomandate
Omagiu adus academicianului Cristian Hera și agronomului Dumitru Manole, la Facultatea de Științe ale Naturii
28 Martie 2024
Elevi ai Liceului ”Callatis” din Mangalia, calificați la fazele naționale ale olimpiadelor
27 Martie 2024
Președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), Simion Hancescu, consideră că simulările la examenele naționale nu arată realitatea, pentru că gradul de dificultate a subiectelor a fost foarte diferit de la un județ la altul.
"La aceste simulări, fiecare catedră trebuia lăsată să își facă singură subiectele, pentru că știa câtă materie a fost parcursă și astfel elevii nu ar fi fost puși în situația să rezolve o problemă care nu a fost discutată la clasă. Ritmul parcurgerii materiei este diferit de la o școală la alta în această perioadă", a precizat președintele FSLI.
Pe de altă parte, FSLI consideră că reprezentanții Ministerului Educației ar trebui, pentru simularea din martie, să conceapă subiecte unice la nivel național, așa cum se întâmplă la examenele naționale, nu să lase inspectoratele să facă subiecte diferite la nivelul fiecărui județ. Potrivit sursei citate, simularea trebuie să fie unitară, "așa cum subiectele la BAC sunt unice, așa trebuie să fie și simularea".
"Inspectoratele pot da dovadă de exces de zel și pot concepe astfel subiecte mai dificile, pentru a arăta ce nu știu elevii. Dar trebuie să arătăm ce știu elevii, nu ce nu știu. Rezultatele acestei proceduri a Ministerului nu reflectă realitatea și îi descurajează și pe elevi și pe profesori", a adăugat președintele FSLI.
"La aceste simulări, fiecare catedră trebuia lăsată să își facă singură subiectele, pentru că știa câtă materie a fost parcursă și astfel elevii nu ar fi fost puși în situația să rezolve o problemă care nu a fost discutată la clasă. Ritmul parcurgerii materiei este diferit de la o școală la alta în această perioadă", a precizat președintele FSLI.
Pe de altă parte, FSLI consideră că reprezentanții Ministerului Educației ar trebui, pentru simularea din martie, să conceapă subiecte unice la nivel național, așa cum se întâmplă la examenele naționale, nu să lase inspectoratele să facă subiecte diferite la nivelul fiecărui județ. Potrivit sursei citate, simularea trebuie să fie unitară, "așa cum subiectele la BAC sunt unice, așa trebuie să fie și simularea".
"Inspectoratele pot da dovadă de exces de zel și pot concepe astfel subiecte mai dificile, pentru a arăta ce nu știu elevii. Dar trebuie să arătăm ce știu elevii, nu ce nu știu. Rezultatele acestei proceduri a Ministerului nu reflectă realitatea și îi descurajează și pe elevi și pe profesori", a adăugat președintele FSLI.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 13 Februarie 2013
Sâmbătă, 02 Februarie 2013
Joi, 13 Decembrie 2012
Marţi, 05 Februarie 2013
Marţi, 15 Ianuarie 2013