Din dascăli în vătafii învățământului

Soartă cruntă pentru directorii din școlile constănțene

1994
Soartă cruntă pentru directorii din școlile constănțene - directori-1323278357.jpg

Pentru directorii unităților de învățământ constănțene, Moș Nicolae a venit cu ditamai "nuiaua". Printr-o adresă emisă de conducerea RAEDPP Constanța li se aduce la cunoștință că în conformitate cu Legea Educației, începând cu 1 ianuarie 2012, au obligația să încheie contracte pentru energie termică, electrică, apa meteo, canal, gaze naturale, telefonie și altele.
"O să fie jale de jale! Până acum mă sunau pentru fiecare mărunțiș. Veniți domnu Tănase că s-a spart un calorifer! Acum să vedem ce vor face cu atâtea pe cap. Începând cu 1 ianuarie 2012 noi dispărem ca instituție", a declarat pentru "Cuget Liber" Ovidiu Tănase, director RAEDPP.

Autogospodărire la sânge
Ascunși după munți de dosare cu hârtii care de care mai absurde, directorii stau și se întreabă unde va ajunge învățământul românesc cu asemenea solicitări aberante.
"Vom avea parte de o trecere foarte dură, cu restricții totale, pentru gestionarea cărora va trebui să implicăm și învățători și profesori. Orice scurgere va trebui reparată și orice defecțiune remediată de noi și vom avea nevoie mai mult ca oricând de implicarea părinților", ne declara prof. Constantin Boroianu, directorul Școlii "Nicolae Titulescu" din Constanța.
Prof. Mirela Stoica, directorul Școlii nr. 7 "Remus Opreanu", a declarat că deocamdată așteaptă să vadă ce se întâmplă cu unitățile care nu au personalitate juridică. "Am înțeles că vom avea sprijinul unui contabil care va lucra cu jumătate de normă și atunci poate vom reuși să facem față".
Tot într-o notă de speranță ne-a răspuns și prof. Anefi Icbal, directorul Școlii nr. 11 "Dr. C. Angelescu": "Presupun că va fi organizată o ședință cu toți directorii pentru a ni se comunica modul cum vom proceda!".
Prof. Doina Buzescu, directorul Școlii nr. 3 "Ciprian Porumbescu", și-a exprimat temerea că bugetul, care a fost prevăzut la fel ca cel de anul acesta, nu va fi îndestulător. "Având în vedere că au mai intervenit niște scumpiri deloc de neglijat, nu știm dacă ne vom încadra în sumele alocate. Cert este că, deocamdată, nu știm de unde să începem și unde să terminăm. De ce trebuia să dea școlilor și această problemă?".
Cei mai mulți directori își pun mari speranțe în angajarea unui contabil pe lângă fiecare instituție de învățământ. Și pentru că unii vorbesc de un contabil la cinci școli, care ar trebui nu numai să gestioneze facturile la utilități, dar și salariile în aceeași zi de plată, am încercat să aflăm dacă ar putea face față. "Dacă se organizează corespunzător, teoretic se poate", a declarat pentru "Cuget Liber" Silviu Ișvanca, contabil șef al Centrului contabil "Mircea cel Bătrân". "Nu plata utilităților ar fi problema, ci poate a salariilor, dar dacă se începe organizarea de pe fiecare 1 ale lunii nu cred să fie probleme. Vom vedea și noi cum decurg lucrurile și dacă putem face față".



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.536 secunde