Subiectele pentru tezele unice sunt la nivel de facultate, nu pentru clasa a VII-a, acuză Federația Națională a Părinților

543
Potrivit părinților, subiectele exprimă doar dorința ministerului "de a le demonstra copiilor că s-au obosit degeaba să învețe mecanic niște noțiuni mult prea grele pentru ei" și de a-i face pe părinți să analizeze tot mai mult necesitatea meditațiilor începând chiar și din clasa a V-a sau a VI-a.

Cu doar câteva zile înainte de susținerea tezelor cu subiect unic, un nou experiment al Ministerului Educației pentru clasele de gimnaziu, Federația națională a Asociaților de părinți - învățământ preuniversitar acuză vehement subiectele pregătite pentru aceste teze. "Având în vedere că programele analitice la toate materiile sunt extrem de încărcate cu noțiuni în dezacord cu vârsta elevilor și pe care nu le vor folosi niciodată în viață, ne exprimăm dezacordul față de subiectele propuse pentru tezele cu subiect unic. Considerăm că maniera în care au fost compuse aceste subiecte nu exprimă decât dorința de a le demonstra copiilor că s-au obosit degeaba să învețe mecanic niște noțiuni mult prea grele pentru ei (pentru că acesta este stilul imprimat de sistemul ORIGINAL ROMÂNESC de învățământ) și de a-i face pe părinți să analizeze tot mai mult necesitatea și oportunitatea meditațiilor începând chiar din clasa a V-a sau a VI-a", arată un comunicat primit ieri pe adresa redacției și semnat de pre-ședintele federației, Mihaela Guna.
Spre exemplificare, se amintește de un subiect la limba română, în care elevilor li se cere să analizeze o poezie cu expresii din folclor (sintagma "iarba-ntomnată", "neatractivă pentru un copil de clasa a VIII-a". Părinții consideră că acest gen de subiecte sunt "stufoase și complicate", adresate mai de grabă studenților de la specializarea Litere: "Numai cei care vor deveni scriitori, poeți, lingviști au nevoie de figuri de stil sofisticate sau de proveniență folclorică, pe care le vor aprofunda din pasiune în licee de specialitate și facultăți".
În legătură cu subiectele propuse la geografie, președintele federației spune că "dacă ar fi văzute de partenerii noștri din Uniunea Europeană, ar rămâne șocați de faptul că, în timp ce la ei copiii se orientează după hărți și studiază programe de localizare prin sistemul GPS, în România, hărțile trebuie memorate ca să se poată face subiectele la teză. Este o metodă penibilă de evaluare, asemănătoare cu cea de pe vremea bunicii, care povestea că trebuia să arate pe hartă stând cu spatele".
Federația părinților acuză ministerul că nu a studiat modul de lucru la clasă și de evaluare din țările ale căror sisteme de învățământ și-au dovedit eficiența. "În occident, elevii sunt verificați încă din clasele primare cu teste psihologice de aptitudini, pentru a fi orientați spre domeniul corespunzător dotării fiecăruia, astfel ca, în viitor, să facă performanță cu ușurință și plăcere", conchide președintele federației, Mihaela Guna.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.9607 secunde