Tradiția învățământului britanic, predată în instituții constănțene

401
După o primire călduroasă oferită de Inspectoratul Școlar Județean, cele opt cadre didactice sosite din Marea Britanie la Constanța au trecut la treabă. Componentă a unui parteneriat ce cuprinde un schimb de experiență între cele două țări, prezența anglo-saxonă constituie o premieră la noi, la nivel național fiind, însă, cea de-a șasea vizită.
Împărțite pe subgrupe de lucru, zilele acestea ele vizitează unități de învățământ și asistă la desfășurarea orelor la clase, după care discută, în funcție de instituție, cu educatoare, învățătoare sau profesori.
La sosirea lor în România, cadrele didactice britanice au indicat următoarele puncte de interes pe care ar dori să le regăsească în cadrul orelor și în celelalte activități: modalități de evaluare a rezultatelor învățării în cazul curriculumului bazat pe competențe (utilizarea standardelor curriculare); utilizarea strategiilor didactice care țin cont de diferențele între stilurile de învățare ale elevilor (cum sunt integrate diferite demersuri de învățare diferențiată, cum ar fi Montessori, Sala de gimnastică a lui Brian - Brian gym - stilurile de gândire, Debono etc. în predarea la clasă); modalități de predare a limbii române și a limbilor străine care îi pregătesc pe elevi pentru profesie - să devină cetățeni ai lumii, să învețe de-a lungul întregii vieți; creșterea relevanței învățării pentru viață; activități educaționale care stimulează legăturile dintre școală și comunitate pentru creșterea coeziunii sociale și implicarea părinților în problemele școlii; medii de învățare care sporesc motivația elevilor și interactivitatea; lucrul cu copii superdotați pentru a-i ajuta să ajungă la performanțele de care sunt capabili și să influențeze în mod pozitiv atmosfera de învățare din cadrul clasei și școlii; stabilirea unor legături școlare și discutarea posibilităților unor proiecte comune cu școlile vizitate; modalități în care managementul școlii poate contribui la realizarea inovațiilor didactice și la afirmarea creativității cadrelor didactice (folosirea flexibilă a orarului, a spațiului școlar și a altor resurse ale școlii etc.).

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.5289 secunde