Vals, toalete elegante și șampanie, la Balul Operei

905
5

Articole de la același autor

După cum s-a anunțat cu surle și trâmbițe, duminică seara s-au petrecut Gala Extraordinară de Operă și Balul Operei în încheierea Festivalului Muzicii și Dansului. Orchestra a urcat pe scenă și a acompaniat soliștii încununând aproape o lună de Festival, sub bagheta maestrului Adrian Morar, din Cluj. 


A deschis seara profesoara de Canto de la Colegiul "Regina Maria", Laura Eftimie, cu "Quel guardo’il cavaliere" din "Don Pasquale", cucerind publicul. Cucerirea a continuat cu duetul cu Marius Manea din "Elixirul dragostei al lui Donizzeti". A urmat Arlinda Morava din Albania cu Aria Musettei din "Boema" de Puccini și Marius Manea din București cu Aria lui Ricardo din "Bal Mascat" de Verdi. 

Dragana Radakovic din Serbia a impresionat publicul de la prima vedere, mai întâi cu Aria Odabellei din "Atilla" de Verdi, apoi, împreună cu baritonul Ștefan Ignat în duetul Leonora - contele de Luna din "Trubadurul" și în final cu Aria Leonorei din "Forța Destinului" a aceluiași Verdi, "Pace, Pace mio Dio". Elena Rotari a interpretat Aria Rusalkăi din "Rusalka", de Dvorak, iar Alfredo Pascu a încheiat prea încrezător seara cu binecunoscuta "Nessun Dorma" din "Turandot" de Puccini.

Nu au fost singurele arii cântate, am enumerat câteva numai cât să avem ocazia să prezentăm soliștii. Oricum, campionii serii au fost italienii Puccini, Verdi și Donizzeti. Între ei s-au strecurat Gounod cu "Romeo și Julieta", Dvorak cu "Rusalka" și Weber cu Uvertura "Freischutz".

Decorul de teatru vienez, cu candelabre și vitralii pe fundal, elegant precum orchestra și soliștii, a dat o tușă de gală vieneză.

v v v

După spectacol, spectatorii au fost invitați la bal. Șampania frapată strălucea în pahare, iar valsurile vieneze au început să clipocească în boxe. Chiar dacă a fost subliniată necesitatea toaletei de seară, nu toată lumea s-a conformat. Dar asta și pentru că nu toți au avut de gând să rămână. După o vânzoleală de vreun sfert de ceas, orchestra "Quality Band", instalată în foaier, a intrat în funcțiune.

Și iată cum, după mai bine de 20 de ani, la Constanța, perechile au prins a se-nvârti pe vals, la Balul Operei. Perechile de balerini, că ei au avut menirea de a sparge gheața. După primul vals, balerinii au prins a invita la dans invitații.

Ținutele nu au fost, cum îmi imaginam, de bal vienez, cu rochii ample, vapo-roase, și pălării largi. Rochiile doamnelor au fost, în majoritatea copleșitoare, de o cernită sobrietate. Pentru că negrul este elegant, subțiază, dar poate și de teama de o eleganță frapantă ce poate ar fi ieșit din tipare. (Și, după cum s-a văzut, sigur ar fi sărit în ochi.) În afara rochiilor de bal ale solistelor Laura Eftimie și Arlinda Morava, celelalte au fost foarte… "cuminți". La bal a rămas o paletă destul de restrânsă de oameni, din protipendada Constanței: medici, avocați, patroni și soliști de operă. Iar cei din urmă s-au distrat pe cinste (se vede că sunt obișnuiți). Au cântat pe valsuri, au dansat, au râs și s-au simțit bine.

După atâta amar de vreme, duminică seara s-a tatonat ideea de Bal al Operei în Constanța. Cu timpul, garderobele se vor diversifica ținând cont și de acest nou eveniment apărut în peisaj, toaletele vor deveni din ce în ce mai "de bal", lumea va fi din ce în ce mai destinsă și, de ce nu?, mai distinsă.


Comentează știrea

artist
13 noiembrie 2012
asa da!

Doar e parastasul Operei! Nici ca se putea mai nimerit! Sa fie primit! Ca la caminul cultural:nunti, botezuri, parastas si pomenire. Ce faceti cu ARTA??????????????????

bal
13 noiembrie 2012
balul operei

Draga doamna, pentru informarea ta ..si a altora...tinuta de bal nu este cu palarii de nici un fel ! Palaria este accesoriu de zi . Da' ce sa stii tu astea ?Ca sa nu mai vorbim de stilul in care prezinti.. lasa, mergi la agricultura, e mai bine si pentru noi...

din bransha
13 noiembrie 2012
nu e rau de stiut!

Cand e pe scena, o cantareata de opera se numeste soprana x, mezzo-soprana y, etc. In nici un caz nu!!, profesoara de canto, ptr ca aia este numai la catedra. Departe Constanta de Bal si mai departe de marea arta. Aici merge oricum.

Zagreb
14 noiembrie 2012
sa-mi fie cu iertare

dar intr-o institutie de cultura, de arta, atata lipsa de viziune, de CULTURA, de inspiratie...eu nu am mai vazut. Nu stiu a cui a fost ideea, dar si duminica si sambata a fost un mare KICH!! Parca cineva se tot straduieste de distruga imaginea operei din Cta, amestecand printre spectacolele superbe de GRANDOPERA niste ciurucuri ieftine, facute fara gust, la repezeala. Am avut senzatia ca totul a fost ad-hoc. Si e pacat ptr ca stiu ca artistii muncesc pe rupte. Dar cine e vinovat de aceste idei proaste si proiecte nenspirate? Pe trecut nu putem pune vina ptr ca trecutul ne-a lasat mostenire spectacolele fastuoase de opera care inca se joaca cu succes si calitate desavarsita. M-am saturat de operete ieftine si prost facute, de voci care nu sunt de opera, cel mult de camera (o camera mica de tot), de improvizatii ce-mi aduc aminte de baruri ieftine. Imi cer iertare artistilor adevarati, care, si ei, trebuie sa sufere aceasta situatie. Si...de ce o profesoara de muzica de la Liceu a trebuit sa fie solista? sau asa se da o painicuta ptr fiecare prieten? Mie asa imi suna...

un aiurit
16 noiembrie 2012
De ce scrii cum scrii

"Valsurile vieneze au început sa clipocească în boxe" ...Cred că mai bine cu agricultura...

Articole pe aceeași temă

Miercuri, 03 Octombrie 2012
Stire din Cultură-Educație : Program de festival la "Oleg Danovski"
Pagina a fost generata in 0.5256 secunde