Voluntariatul părinților și al elevilor, cheia combaterii violenței școlare

584
1
Voluntariatul părinților și al elevilor, cheia combaterii violenței școlare - 77fba05e5ad99e98d7b85b2309733c6e.jpg
Ieri, sala de spectacole a Colegiului Național "Regina Maria" a găzduit, în două reprize, o ședință tehnică a directorilor de unități de învățământ preuniversitar pe tema prevenirii și combaterii violenței în școli. În ambele ordini de zi, însă, "vedetă" a fost exemplul de bună practică de la Grupul Școlar Industrial de Electrotehnică și Comunicații Constanța. Abia după ce a răspuns invitației lansate din "exteriorul" județului, respectiv de la Grupul Școlar "Anghel Saligny" din Brăila, experimentul TELECOM a devenit subiect de bune practici și pentru Constanța. În prezentarea făcută de prof. ing. Gheorghe Gavrilă și prof. Mihai Ungureanu, cei doi directori ai TELECOM, s-a pus un foarte mare accent pe parteneriatul strategic între școală și asociațiile de părinți, dar și pe faptul că "toate belelele se petrec ca urmare a celor ce se întâmplă de-a lungul a 50 de minute de curs. Dacă ora li s-a părut scurtă elevilor, atunci acel profesor merită felicitat", a adăugat prof. Ungureanu. Prof. Gavrilă a adăugat că atâta timp cât nu vom crea o cultură a voluntariatului în rândul elevilor și îi vom amenința cu "ilegala notă la purtare" nu va exista niciun rezultat favorabil. "La școală nu mergem să predăm, ci să învățăm alături de elev", a conclu-zionat directorul. La Școala nr. 29 "Mihai Viteazu", s-a constatat că introducerea monitorizării video a ajutat foarte mult, ca de altfel accesul pe o singură ușă în timpul orelor de curs sau verificarea "la sânge" a absențelor înregistrate într-o zi. Prof. Ana Mihu, director, a declarat că se implică personal în veri-ficarea acestora prin contactarea părinților. Din partea Școlii "Ferdinand", prof. Georgeta Ioniță, director, a împărtășit concluziile unui chestio-nar aplicat pe un număr de 321 de elevi, în cadrul proiectului "Copiii sunt cea mai bună investiție!". Cu tristețe am aflat că violențele cele mai multe pleacă de la jignirile legate de trăsăturile fizice și de situația socio-economică a familiei. "Propun elaborarea unui act normativ la nivel național care să reglementeze clar un set de reguli ce au ca obiect violența în școli", a mai adăugat prof. Ioniță. În finalul primei părți a întâlnirii, Adrian Topor, vicepreședintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți, a declarat: "N-o să aveți niciodată părinții alături de dvs., dacă îi chemați la școală doar să-i dojeniți, iar pe ceilalți nici nu-i băgați în seamă. Școala este o comunitate profesor-elev-părinte și de aceea vă rugăm, ajutați-ne să învățăm ce este voluntariatul. Doar astfel asociațiile de părinți ar elibera școala de o povară enormă!". În final, subscriem opiniei prof. Ungureanu, și anume că cea mai mare responsabilitate o poartă tot OMUL de la catedră, care parcă a uitat să-și mai atragă elevul de partea lui, să-l facă interesat de școală și prea multe cadre didactice, sătule - pe bună dreptate - de bătaia de joc a guvernanților, s-au transformat într-un soi de conțopiști care bifează norme. Experimentul TELECOM Din 15 septembrie 2007, corpul profesoral de la "Telecom" experimentează, la începuturi tacit, o serie de "acte normative" inventate de ei, toate având același obiectiv: transformarea elevului din obiect al învățării în subiect al învățării. Pe lângă introducerea contestatului "părinte de serviciu", este vorba despre jurnale paralele cu cataloagele în care se înregis-trează evoluția elevului de la prima testare, de după vacanța mare, și până în ultima zi de școală. Una dintre noutăți o constituie o rubrică în care sunt notate următoarele: cu 0 puncte - dacă nu și-a făcut tema și participă la oră precum un spectator, cu 1 punct - elevul are toate instrumentele necesare, este atent și nu deranjează, iar cu 2 puncte - participarea activă la ora respectivă. Cel mai motivant pentru elevi este faptul că la cinci ore se adună aceste puncte, așa încât majoritatea sunt interesați să obțină, prin metoda amintită, un… facil 10. De asemenea, s-a constatat că nici nu mai absentează în masă.

Comentează știrea

UdfIYMlIhPtv
7 mai 2014
dZGOtgvwuztozDCrjB

WwfeGp atsecgqsmvvi, [url=http://wbwosvtfwxfg.com/]wbwosvtfwxfg[/url], [link=http://skiwgvcsrkny.com/]skiwgvcsrkny[/link], http://rfffdvcjffdz.com/

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.5158 secunde