Calea Lactee conține cel puțin 17 miliarde de planete de mărimea Terrei

Calea Lactee conține cel puțin 17 miliarde de planete de mărimea Terrei - calealactee-1357651438.jpg

Galaxia noastră, Calea Lactee, conține cel puțin 17 miliarde de planete cu mărimi apropiate de cea a Terrei, potrivit unei noi estimări, publicată luni în Statele Unite, ai cărei autori consideră că descoperirea unei planete-surori a Terrei este foarte probabilă, citează realitatea.net.

Această estimare rezultă dintr-o nouă analiză a datelor culese de telescopul spațial american Kepler, lansat în 2009 pentru a căuta un tip precis de planete în afara sistemului nostru solar, denumite "exoplanete".

Cel puțin o șesime dintre stelele din Calea Lactee au pe orbitele lor o planetă de mărimea Terrei, a declarat François Fressin, de la Centrul de Astrofizică al Universității Harvard, principalul autor al acestui studiu, care consideră că galaxia noastră conține aproximativ o sută de miliarde de stele.

Cu ajutorul unui computer care a simulat observațiile făcute de telescopul Kepler, François Fressin și colegii lui au putut să își perfecționeze analizele pentru a elimina semnalele false și pentru a le amplifica pe acelea care erau foarte slabe, dorind să alcătuiască astfel un catalog al exoplanetelor.

Savanții au regrupat diferitele exoplanete în cinci categorii de dimensiuni și au stabilit astfel că 17% dintre ele au o mărime cuprinsă între 0,8 și 1,25 ori față de masa Terrei și orbite de 85 de zile sau mai puțin în jurul stelelor lor, completează sursa citată.