Cum să te descurci la primul loc de muncă

433
Cum să te descurci la primul loc de muncă - 28novfondprimuljobbcopy-1385650290.jpg

Articole recomandate

Multe companii ezită să angajeze proaspeți absolvenți de facultate, pe motiv că nu au experiența lucrului într-o firmă de anvergură și nu sunt obișnuiți cu responsabilitatea pe care o implică însuși faptul de a avea un job.

Acomodarea proaspeților absolvenți cu noul statut de angajat poate fi, uneori, un proces de durată, pe care nu toți angajatorii sunt dispuși să și-l asume. Însă, potrivit hipo.ro, primul job este întotdeauna un exercițiu de învățare și, ca orice încercare, ajunge la perfecțiune numai după ce a depășit anumite greșeli. Nimeni nu se așteaptă să fii familiarizat cu tot ceea ce implică poziția de angajat înainte de a experimenta efectiv acest statut. Însă, pentru a nu crea impresia unui absolvent iresponsabil, este bine să fii atent la câteva lucruri, în primele zile de muncă.

Atenție la regulile nescrise. Toate companiile își ghidează activitatea după anumite reguli. Multe dintre ele sunt scrise și, deci, accesibile mult mai ușor. Interiorizarea regulilor nescrise este însă puțin mai complicată, dar odată ce ai reușit acest lucru, vei fi cu adevărat un membru în echipa companiei în care lucrezi. Angajații care și-au însușit deja aceste norme nu le mai conștientizează și, din acest motiv, nu ți le vor putea transmite. După o perioadă, același lucru ți se va întâmpla și ție. Cea mai simplă formă de a avea acces la regulile nescrise este atenția crescută la tot ceea ce se întâmplă în jurul tău. De exemplu, poți constata care este nivelul de zgomot permis în birou, dacă se părăsește încăperea atunci când se vorbește la telefon, dacă se fumează în interior sau nu, dacă telefoanele colegilor tăi au soneriile setate pe modulul silențios etc.

Abuzarea de accesul la Internet este o altă problemă frecventă. Multe companii restricționează, din aceste motive, accesul angajaților la anumite site-uri, în special cele de socializare. Dacă firma în care lucrezi este mai deschisă din acest punct de vedere și nu practică niciun fel de restricții, încearcă să nu fii distrat de la muncă de alte activități pe care le-ai putea desfășura pe Internet. Vei crea impresia unui angajat iresponsabil și, în plus, nimeni nu va face treaba în locul tău, deci vei fi din ce în ce mai aglomerat din această cauză. Multe dintre lucrurile amintite mai sus sunt reguli nescrise, lipsite de importanță la prima vedere, dar este bine să le cunoști înainte de a încălca vreuna din ele.

Atitudinea potrivită. Atunci când o companie recrutează un nou membru în echipă, se încearcă alegerea unei persoane care să se potrivească nu numai cu cerințele din job description, ci și cu restul persoanelor care lucrează acolo. Integrarea în echipa de lucru depinde și de trăsăturile native ale noului angajat, de felul său de a fi. Studii din sociologia grupului au arătat că fiecare companie poate fi considerată o persoană la nivel macro. Trăsăturile sale sunt determinate de trăsăturile pe care angajații săi le au în comun. Așadar, dacă ai fost angajat într-o companie înseamnă că ești deja considerat drept potrivit pentru a face parte din echipă. Dar, ca lucrurile să decurgă fără probleme, este nevoie ca și tu să cunoști cultura în care tocmai ai fost inclus.

Pentru a reuși acest lucru, emană energie pozitivă, cere sfaturi și pune întrebări dacă ai nelămuriri cu privire la aspecte profesionale și nu numai. Încearcă să afli, în mod subtil, informații despre colegii tăi: de cât timp lucrează fiecare în companie, pe ce poziții sunt angajați, unde au lucrat în trecut etc. Astfel, vei avea o ima-gine mai clară asupra ierarhiei din companie și îți va fi mai ușor să te poziționezi față de colegii tăi.

Este adevărat că primul job poate fi o provocare, însă dacă ești pasionat de munca pe care o faci și ești dispus să te dedici activităților care îți revin, ai toate șansele să depășești orice obstacol pe care ți-l ridică prima experiență, ca angajat. Adaptarea depinde de tine, iar tranziția de la statutul de student sau masterand, la cel de angajat, poate fi mult mai ușoară decât pare, dacă ai voință și pasiunea pentru a reuși.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Vineri, 29 Noiembrie 2013
Stire din Diverse : Ce este interviul colectiv
Pagina a fost generata in 1.9636 secunde