MANEVRELE INCREDIBILE ale SOCIETĂȚILOR DE ASIGURĂRI făcute pe spinarea șoferilor!

1187
2
MANEVRELE INCREDIBILE ale SOCIETĂȚILOR DE ASIGURĂRI făcute pe spinarea șoferilor! - asigurator1366725302-1366761096.jpg

Articole de la același autor

Dealerii și reprezentanțele auto din Constanța au reușit, unele mai greu, altele mai ușor, să treacă prin criza economică, consolidându-și locul în piață. Însă, dincolo de austeritate și recesiunea din piață, dealerii reclamă că, mai nou, sunt loviți la picioare de firmele de asigurări auto, care dirijează banii și asigurații după cum le dictează propriile interese.


Dealerii locali scot la suprafață lucruri incredibile despre societățile de asigurări auto. Sursele noastre susțin că pe spinarea sutelor de mii de șoferi cu polițe RCA sau CASCO s-au dezvoltat adevărate carteluri de piese auto de calitate îndoielnică, introduse de unele firme de asigurări, cu forța, pe ușa din spate a service-urilor auto. 


"Ceea ce se întâmplă acum este strigător la cer. Aceste firme de asigurări își bat practic joc de noi. Mai nou, folosesc metoda încrucișării service-urilor tocmai pentru a-și putea introduce propriile piese în reparația mașinilor", afirmă administratorul unei reprezentanțe din Constanța. Mai exact, spune interlocutorul, care a dorit să-și păstreze anonimatul, societățile de asigurări impun trei condiții pentru a semna un contract cu un service: 1. să ofere un preț de manoperă cu un discount cât mai mare; 2. poate folosi propriile piese dacă autoturismul face parte din brandurile pe care le re-prezintă; 3. să folosească piese furnizate de firma de asigurare dacă autoturismul nu face parte din brandurile pe care le reprezintă. "Plecând de la această situație, mulți asiguratori trimit, spre exemplu, autoturismele Volkswagen să fie reparate în service la reprezentanța Seat, și mașinile Seat le trimit la Volkswagen. De ce? Fiindcă, potrivit contractului, asiguratorii vor furniza piesele auto deoarece încrucișează brandurile și service-urile", ne-a declarat dealerul auto. 


Problema este confirmată și de alți dealeri, care susțin că au depus sesizări la Comisia pentru Supravegherea Asigurărilor. "Firmele de asigurări încearcă să ne ia ochii lăsându-ne să ne punem și noi un adaos de 5-10% la prețul pieselor furnizate de ei sau în unele cazuri ne acordă un comision de administrare al acestora în procent de 15-20% la diferența dintre prețul comunicat de producător și prețul la care sunt trimise de asigurator. La prima vedere pare în regulă, pentru că nu ai niciun cost cu acestea, dar în realitate este o mare capcană. În primul rând pentru că noi, dealerii auto, care asigurăm service-ul și la mașinile pentru care suntem dealeri autorizați, avem costuri foarte mari, mai ales cu sculele și dispozitivele de verificare, echipamentele de diagno-ză și nu în ultimul rând costuri alocate respectării standardelor producă-torului mărcii. Noi ne trimitem angajații la programe de școlarizare periodic, trebuie să fim în pas cu ultimele teh-nologii, nu ne permitem și nu oferim servicii îndoielnice. De aceea, avem tot timpul cei mai buni specialiști, iar acele adaosuri foarte mici nu au cum să ne țină pe linia de plutire", spune interlocutorul nostru. 


O altă născocire a societăților de asigurări o reprezintă plata unor sume de bani în mod direct utilizatorului în cazul unor daune, sume de bani care nu au legătură cu valoarea corectă a reparației fiind de multe ori sub 50% din valoarea daunei. În acest fel, asiguratorii încurajează folosirea pieselor contrafăcute și chiar munca la negru întrucât cu acei bani nu ai cum să efectuezi o reparație conformă cu normele producătorului într-un service autorizat.


Piese din dezmembrări sau contrafăcute


O altă problemă o reprezintă și faptul că unele service-uri au început să folosească piese provenite din dezmembrări sau contrafăcute, nicidecum piese originale. "Sunt piese provenite din dezmembrări auto sau contrafăcute, care sunt achiziționate la prețuri derizorii. Clientul, însă, trebuie să înțeleagă că nu trebuie să accepte aceste servicii de slabă natură calitativă pentru mașina sa, deoarece o piesă neconformă poate produce daune ulterioare la alte piese, sau mai rău, poate pune în pericol viața șoferului, a pasagerilor sau a celorlalți participanți la trafic", ne-a declarat dealerul auto.


O altă problemă pe care o ridică service-urile auto este legată de perioadele foarte lungi de timp în care anumite societăți de asigurări întârzie să plătească lucrările. "Sunt câteva societăți de asigurări care ne terori-zează. Aici ne referim la Carpatica, Euroins, Astra, iar mai nou aceleași practici le adoptă și alți asiguratori. Ne țin cu o mașină, care ar putea fi reparată în trei zile, și câte două luni. Asta deoarece de la intrarea în reparație și până în momentul finalizării reparației sunt mulți pași de făcut, ai căror timpi de realizare nu îi cuantifică nimeni. Găsesc tot felul de pretexte sau motive să îți întoarcă devizele, să îți amâne acceptul de intrare în service, de începere a lucrărilor. În acest timp, clientul are mașina blocată în service. Mai mult, avem mari probleme cu încasarea banilor de la firmele de asigurări", susține interlocutorul. Dealerii auto susțin că au sesizat Comisia pentru Supravegherea Asigurărilor (CSA) pe aceste aspecte, însă, până în momentul de față, nu au primit niciun răspuns.


Contactați telefonic de Cuget Liber, reprezentanții CSA Constanța au pasat responsabilitatea către București, de unde ni s-a comunicat că "astfel de probleme nu reprezintă o noutate". "Nu e nimic secret, s-a mai scris pe această temă. Însă, noi nu putem interveni deoarece este un contract semnat între firmele de asigurări și service-urile auto. Este practic o înțelegere între părți. Dacă service-urilor respective nu le-au convenit condițiile nu ar fi trebuit să semneze. În ceea ce privește aspectele semnalate despre piesele folosite și încrucișarea service-urilor, nu am auzit de așa ceva. Pentru mai multe informații v-aș ruga să ne trimiteți o solicitare scrisă", ne-a declarat un reprezentant al CSA, din cadrul biroului Mass-media.


Comentează știrea

posesor auto
24 aprilie 2013
eu platesc, eu decid unde imi repar masina

Eu platesc (pe CASCO sau pe RCA-ul celui care m-a lovit), eu decid unde imi repar masina, indiferent de cate contracte, intelegeri, parteneriate, gentelmen agreements si alte mismasuri sforaitoare au incheiat societatile de asigurare cu diverse service-uri auto cu staif sau de coltul strazii!!!!!!!!

Geo
24 aprilie 2013
PTR.posesor auto

Asa ziceam si eu,m-a lovit unul cu camionul si mi-a indoit bine o portiere,plus alte daune.In fine,soferul avea asigurarea la CARPATICA si de aici,belelele.A fost circ,am fost la reprezentanta Renault,mi-au facut acolo diagnoza,inspectorul de la Carpatica nici nu voia sa auda decat de service-urile la care voia el sa merg.E mult de povestit,m-am descurcat dar m-a costat timp si bani cacalau.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.328 secunde