Revenire sau foc de paie?

Marile piețe auto europene termină vara în creștere

306
Marile piețe auto europene termină vara în creștere - c37cc97f8ce18a041b73ae6a749c55a0.jpg
Să fie Rabla soluția finală anti-criză, pentru piața auto? Datele statistice spun că da. În România s-au vândut deja 13.315 mașini, în a doua etapă a programului guver-namental – o creștere cu 280% în iulie, față de luna precedentă. În SUA, americanii au epuizat bugetul Rablei în doar patru zile – 250.000 de mașini vândute, dintre care 50% de producție autohtonă. Și marile piețe europene urmează același trend. v v v În Germania, luna iulie a adus o creștere cu 30% a vânzărilor de mașini, comparativ cu perioada similară din 2008. Printre constructorii care au beneficiat de programul de casare se numără și Dacia. Potrivit estimărilor statului german, vânzările se vor menține în continuare la cote ridicate, până la terminarea bugetului de 5 miliarde euro (echivalent cu 2 milioane de bonusuri, a câte 2.500 euro fiecare). În luna iulie au fost înmatriculate 340.000 de mașini, oficialii VDA (Asociația Producătorilor de Mașini din Germania) spunând că "piața auto a reușit să rămână stabilă". În total, în primele șapte luni, dealerii germani au vândut 2,4 milioane mașini, în creștere cu 27% față de intervalul ianuarie – iulie 2008. "Chiar dacă bugetul Rablei este pe terminate, constructorii își păstrea-ză optimismul – există încă 487.000 de comenzi ferme, care vor fi achi-tate în lunile următoare", mai spun reprezentanții VDA, citați de AFP. Mărcile care au avut cel mai mare succes pe piața germană sunt Fiat, Hyundai, Dacia, Alfa Romeo și Lada – concret, mașinile din segmentul mic – mini au înregistrat o creștere cu 83% față de luna iulie 2008. Evident, de suferit au avut constructorii autohtoni BMW, Mercedes, Audi și Porsche, care nu au putut egala performanțele de anul trecut. În aceste condiții, nu ne mai miră nici faptul că Volkswagen a ajuns să vândă mai multe mașini în China, decât în Germania. În consecință, datele VDA indică o producție în scădere cu 5% și exporturi mai mici cu 31%. v v v Și Franța a profitat de Rabla, vânzările de mașini noi avansând cu 3,1%, în luna iulie. Totuși, diferența față de Germania este că producătorii din Franța au fost avantajați de programul de reînnoire a parcului auto. Astfel, vânzările PSA Peugeot Citroen au crescut cu 11,4%, în timp ce Renault a înregistrat o creștere de 18,5%. În total, vânzările constructorilor francezi au crescut cu 12,4%, în iulie, față de perioada similară din 2008. În același interval, brandurile din alte țări au scăzut cu 5,6%. În Franța, prima de casare este de 1.000 euro.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.0955 secunde