Mașină diesel? Cum poți scăpa de problemele generate de filtrul de particule
Filtrele de particule au început să apară la motoarele diesel cam acum 10 ani și, la fel ca și catalizatoarele de la motoarele pe benzină, ele sunt plasate pe traseul evacuării pentru a reține particule dăunătoare sănătății. Sună foarte bine, dar nu pentru mult timp.
Probleme apar atunci când mașina circulă pentru prea mult timp în traficul urban și filtrul ajunge să se colmateze. Sistemul este construit pentru ca o astfel de problemă să fie evitată, injecția având un mod de funcționare special prin care crește foarte mult temperatura gazelor evacuate, încât filtrul este curățat și procesul se tot repetă. Însă, regenerarea filtrului de particule nu se întâmplă mereu cum trebuie și atunci se aprinde un martor în bord, special pentru această problemă. În acel moment, manualul mașinii spune să mergi cu viteză constantă, cu circa 60 km/h pentru mai mulți kilometri, până regenerarea are succes și martorul din bord se stinge. Asta este foarte ușor de zis, dar mult mai greu de făcut, în special dacă locuiești în oraș. Nu toată lumea are timp să iasă pe autostradă la fiecare câteva zile pentru a regenera filtrul de particule.
Din păcate, dacă nu aveți grijă de acest aspect, filtrul se poate colmata definitiv, fiind necesară înlocuirea lui, iar prețul este extrem de ridicat, putând ajunge fără probleme la peste 1.500 de euro, în funcție de modelul mașinii. Altă soluție este ca el să fie scos complet, în România existând firme care se ocupă de așa ceva. Filtrul trebuie demontat fizic de pe mașină, iar apoi calculatorul mașinii trebuie rescris pentru ca mașina să ignore lipsa acestuia din sistem.
Mașinile foarte noi au început să aibă din ce în ce mai puține probleme cu acest filtru de particule, însă la modelele mai vechi există reale probleme și foarte multă lume care se plânge de funcționare incorectă. Experiența ta cu acest sistem poate fi extrem de utilă pentru ceilalți, așa că dacă ai avut probleme cu filtrul de particule spune și celorlalți ce soluții ai găsit. (sursa: www.autovit.ro)
Regenerarea filtrelor poate fi activă sau pasivă
La regenerarea pasivă, pentru creșterea temperaturii de ardere se utilizează aditivi speciali care se introduc în combustibil sau într-un rezervor dedicat, acesta fiind alimentat de ECU la momentul stabilit pentru regenerare.
Regenerarea activă este folosită la majori-tatea motorizărilor diesel de după 2007 aceasta făcându-se pe bază de postinjecție. Rege-nerarea filtrului prin arderea particulelor se face în mod automat, ori de câte ori contrapre-siunea în filtru crește suficient de mult pentru a fi sesizată de detectorii de presiune.
Alți specialiști recomandă regenerarea pe cale naturală a filtrului printr-o deplasare de vreo 30 de km cu motorul turat constant la peste 3.000 de ture. Acest lucru este realizabil doar pe autostradă sau șosele în afara localității.
Soluții dacă vi s-a înfundat filtrul
În caz de scăderi de performanță semnalizate prin martor DPF, filtru colmatat, cu saturație peste 90% care nu mai poate fi regenerat nici prin comandă forțată din soft se poate opta pentru:
- înlocuirea DPF-ului cu altul nou de origine. Dezavantaje: costul destul de ridicat (2500-7000 lei), timp de livrare mare. DPF-ul la majoritatea reprezentanțelor auto nu face obiectul garanției pe mașinile noi, considerându-se piesă consumabilă.
- montarea unui DPF dedicat realizat de producători de profil pentru piață aftermarket. Avantaje: cost mai mic. Dezavantaje: calitatea mai slabă a elementului filtrant și reapariția problemelor după un timp.
- curățare DPF cu agenți chimici. Avantaje: cost mic. Dezavantaje: termen scurt de eficiențtă (o curățare chimică fiind parțială și ținând cam 5.000 km până la reapariția erorii de presiune)
- resoftare (anulare DPF din soft). Avantaje: cost redus, performanțe mărite, neapariția pe viitor a problemelor de regenerare. Dezavan-taje: creșterea consumului, fum negru la turații mari (DPF-ul fiind golit sau înlocuit cu țeavă), neîncadrare la noxe.
De asemenea, specialiștii vă sfătuiesc să nu apelați la soluția de spargere a monolitului ceramic pentru a face posibilă evacuarea gazelor de evacuare, fără să anulați DPF-ul din soft, deoarece în caz contrar apar noi probleme: consumul crește semnificativ și mașina scoate fum negru care strică toată buna-dispoziție, martorul de avarie apare în bord, motorul va funcționa pe regim de avarie cu injecție limitată.
Comentează știrea
Am inteles cat ma costa sa inlocuiesc DPF-ul, dar cam care sunt costurile la celelalte variante, respectiv montare DPF aftermarket, curatare cu agenti chimici si resoftare? Am gasit un Ford si comparam acum costurile pentru varianta diesel si pe benzina. Chiar si RCA-ul difera, cel putin asa imi arata calculatorul de pe http://rca-ieftin-online.ro/ Presupun ca difera si de service-uri rezolvarea problemei cu DPF-ul, voi ce recomandati - sa merg la un service de cartier sau la cel al reprezentantei?
@Tic Ia-ti Ford pe benzina, diesel nu merita. Fordurile pe benzina sunt super fiabile, iar costurile de intretinere sunt mici. Eu sunt deja la al doilea benzinar Ford, dupa o Fiesta si un Focus 3 si nu as mai cumpara vreodata o masina pe motorina. La reprezentanta nu o sa-ti nimeni filtrul de particule jos. Asta o pot face doar service-urile non reprezentanta. Si altceva, la diesel in afara de DPF pot cadea injectoarele, pompa de injectie, turbina, EGR-ul, etc. Daca vorbim de o masina second hand sa nu te aspeti sa nu ai probleme cu ea, din contra. La un benzinar rulat insa daca iti cade ceva pe la masina problemele sunt mai usor de rezolvat si mult mai ieftine.
Firma Gordius Invest de la Odorheiu Secuiesc curata filtre particule DPF/FAP de 7 ani! Garantie 14 luni la un pret fara concurenta!!! Nu uitati sa ne contactati daca aveti probleme cu filtre particule si noi va stam la dispozitie cu informatii utile de luni pana duminica intre orele 9-20!
In 2011 am trimis la curatat un filtru particule Ford Focus la Gordius Invest din Odorheiu Secuiesc. De atunci am parcurs 59000 km fara probleme. Anul acesta am reumplut cu lichid FAP rezervorul acela care este pe spate si masina merge perfect. Recomand firma!
Pt tine cred ca e cam tarziu insa poate folosesc si altii informatia. Mergi la Atlantic Motors (reprezentanta Ford), la DAD sau la Multibrand de pe str Varfu cu Dor. Ei curata multe filtre. Tot in Constanta mai gasesti si alte serviceuri care ti-l curata. Mai exista si Laborex Ploiesti. Este o firma specializata in spalari chimice, inclusiv industriale, avand si autorizatii ISCIR.
Filtru particule Ford Focus 1.6 tdci nu am reusit sa desfund pentru ca era distrus ceramica! Am trimis la cei mai buni din tara, la Odorheiu Secuiesc lfirma Gordius dar nu au reusit nici ei sa repara! In schimb am primit de la ei un pret extraordinar de bun la filtru nou! 1200 ron! Este o firma serioasa care nu vinde piese la preturi duble cum fac majoritatea la noi! Sunt multumit si recomand firma!
Exista o solutie sigura pentru filtrele de particule infundate si va scapa de problemele cauzate de acestea. Si anume, puteti opta pentru anularea filtrului de particule. Ceea ce putini stiu este ca un filtru de particule duce la uzuri mai mari ale motorului. De multe ori costurile de intretinere sunt mai mari decat ale unui motor fara dpf. Necesita ulei special si intervale de schimb mai dese. Cand filtrul de particule este colmatat, regenerarile se fac des, apar pierderi de putere, limitari de turatie, consum marit si afecteaza in mod special turbina. Curatarea unui filtru de particule nu il va face nou, indiferent de metoda aplicata. Chiar daca pentru o anumita perioada masina o sa mearga normal, durata de viata a unui dpf curatat nu mai depaseste 20.000-30.000km de functionare. Intr-un final se ajunge la inlocuire sau eliminare definitiva. De asemenea, un filtru de particule aftermarket nu are aceeasi durata de viata cu a unuia OEM (cam un sfert din viata unui filtru original). Va povestesc toate acestea din experienta pe care o am cu sute de masinii ce m-au vizitat pentru operatiunea de anulare dpf.
Va scriu din Arad. Suntem un grup de prieteni cu 9 autoturisme din care la 6 a fost anulat filtru particule in 2009-2010! Primele probleme au aparut dupa 3 luni la un BMW si Passat! Dimineata dupa pornire fum gros aprox. 10 minute dupa care a disparut fumul! Dupa o saptamana iesea fum periodic si cand era motorul cald! Consumul a inceput sa creasca treptat treptat! Inainte consuma 6-6,5, 5 luni dupa anulare 7-8,5! A trecut 1 an si din 6 masini 4 nu mai functiona bine! Celelalte doua au fost dusi in Ungaria la reprezentanta unde a fost pus softul original inapoi si montat filtru second! Din 6 masini 2 au fost reparate si sunt folosite zilnic, celelalte 4 au fost vandute! Anularea filtrului sa fie ultima alegere!!! Motoarele cu filtru particule sunt facute sa functioneze cu filtru particule! Cumparati filtru second sau after market sau masina cu motor pe benzina:)!
Poate alea 9 masini ar fi trebuit sa ajunga la o firma serioasa care stie sa anuleze un filtru de particule, nu la meseriasii de la coltul strazii. Sunt sigur ca dintre toate variantele, pretul mai mic este cel care va fi ales. Este o firma in Bucuresti care anuleaza de cativa ani filtre de particule. Nu am numarul lor, dar au un site (www.anularedpf.ro) unde am ajuns dupa o recomandare. Am anulat la ei filtrul de particule la Fiat Doblo 1.3Mjet acum 2 ani de zile si n-am avut nicio problema cu motorul. Nu scoate fum, nu consuma, nu am probleme cu turbina si motorul merge mult mai bine. Nu mai stau cu grija ca trebuie sa schimb uleiul la 3000-4000km sau sa ies in afara orasului sa fac regenerare ca sa nu intre in avarie. Am trimis la ei cunoscuti cu Ford Focus 1.6tdi, Mercedes ML320 si Audi A6 3.0TDi, nici de la ei nu am auzit sa aiba vreo problema dupa anulare filtrului de particule. Initial am vrut sa curat filtru de particule la firma din Odorhei, dar dupa ce m-am documentat si am aflat ca trebuie sa scot la 2-3 luni bani din buzunar ca sa trimit dpf-ul la curatat, am ales sa-l anulez. Am preferat sa scap de toate problemele pe care mi le-a creat acest filtru de particule la masina. Si in acest moment, nu regret nimic.
Sunt mai multe firme serioase care anuleaza DPF nu numai la Bucuresti! In ziua de azi nu este absolut deloc complicat sa anulezi un fitreu! Citesti softul,iei legatura cu un specialist din Austria sau Germania care modifica file-ul trimis , scrii inapoi, sparg filtru si gata! Modificarea softului costa 30-80 Euro! Problemele incep cand masinile scot fum! Nu exista masina care nu scoate fum dupa anulare!!! La noi in oras sunt cativa cu dpf anulat! Nu am intrebat pe ei daca au anulat sau nu , pentru ca se vede clar cum ramane fum pe strada dupa ei. Vorbim de masini Audi A4, Passaturi, Bmw-uri dupa 2006! Cum arata o masina de peste 7000 Euro care scoate fum? Majoritatea autoturismelor pe strazile din Romania au peste 200000 km, motoarele nu mai au aceasi noxe cum aveau cand erau noi , toate scot fum numai ca nu se vede pentru ca au filtru particule! Daca este eliminat dpf-ul atunci dispare fumul sau nu inteleg! M-am interesat la o reprezentanta Ford care lucreaza cu firma din Harghita si pana acum nu au avut nici o problema cu filtrele curatate. Primele au fost curatate in 2009!!! O sa incerc varianta cu curatare! O sa revin cat mai curand indiferent de rezultat!