Mașină diesel? Cum poți scăpa de problemele generate de filtrul de particule

71377
18
Mașină diesel? Cum poți scăpa  de problemele generate de filtrul  de particule - fondfiltru-1385386910.jpg

Articole recomandate

Filtrele de particule sunt deja echipare standard la aproape toate mașinile diesel noi care se vând, dar de foarte multe ori ele devin o problemă foarte mare și pot aduce costuri extrem de ridicate pentru înlocuire în caz de probleme.

Filtrele de particule au început să apară la motoarele diesel cam acum 10 ani și, la fel ca și catalizatoarele de la motoarele pe benzină, ele sunt plasate pe traseul evacuării pentru a reține particule dăunătoare sănătății. Sună foarte bine, dar nu pentru mult timp.

Probleme apar atunci când mașina circulă pentru prea mult timp în traficul urban și filtrul ajunge să se colmateze. Sistemul este construit pentru ca o astfel de problemă să fie evitată, injecția având un mod de funcționare special prin care crește foarte mult temperatura gazelor evacuate, încât filtrul este curățat și procesul se tot repetă. Însă, regenerarea filtrului de particule nu se întâmplă mereu cum trebuie și atunci se aprinde un martor în bord, special pentru această problemă. În acel moment, manualul mașinii spune să mergi cu viteză constantă, cu circa 60 km/h pentru mai mulți kilometri, până regenerarea are succes și martorul din bord se stinge. Asta este foarte ușor de zis, dar mult mai greu de făcut, în special dacă locuiești în oraș. Nu toată lumea are timp să iasă pe autostradă la fiecare câteva zile pentru a regenera filtrul de particule.

Din păcate, dacă nu aveți grijă de acest aspect, filtrul se poate colmata definitiv, fiind necesară înlocuirea lui, iar prețul este extrem de ridicat, putând ajunge fără probleme la peste 1.500 de euro, în funcție de modelul mașinii. Altă soluție este ca el să fie scos complet, în România existând firme care se ocupă de așa ceva. Filtrul trebuie demontat fizic de pe mașină, iar apoi calculatorul mașinii trebuie rescris pentru ca mașina să ignore lipsa acestuia din sistem.

Mașinile foarte noi au început să aibă din ce în ce mai puține probleme cu acest filtru de particule, însă la modelele mai vechi există reale probleme și foarte multă lume care se plânge de funcționare incorectă. Experiența ta cu acest sistem poate fi extrem de utilă pentru ceilalți, așa că dacă ai avut probleme cu filtrul de particule spune și celorlalți ce soluții ai găsit. (sursa: www.autovit.ro)

Regenerarea filtrelor poate fi activă sau pasivă

La regenerarea pasivă, pentru creșterea temperaturii de ardere se utilizează aditivi speciali care se introduc în combustibil sau într-un rezervor dedicat, acesta fiind alimentat de ECU la momentul stabilit pentru regenerare.

Regenerarea activă este folosită la majori-tatea motorizărilor diesel de după 2007 aceasta făcându-se pe bază de postinjecție. Rege-nerarea filtrului prin arderea particulelor se face în mod automat, ori de câte ori contrapre-siunea în filtru crește suficient de mult pentru a fi sesizată de detectorii de presiune.

Alți specialiști recomandă regenerarea pe cale naturală a filtrului printr-o deplasare de vreo 30 de km cu motorul turat constant la peste 3.000 de ture. Acest lucru este realizabil doar pe autostradă sau șosele în afara localității.

Soluții dacă vi s-a înfundat filtrul

În caz de scăderi de performanță semnalizate prin martor DPF, filtru colmatat, cu saturație peste 90% care nu mai poate fi regenerat nici prin comandă forțată din soft se poate opta pentru:

- înlocuirea DPF-ului cu altul nou de origine. Dezavantaje: costul destul de ridicat (2500-7000 lei), timp de livrare mare. DPF-ul la majoritatea reprezentanțelor auto nu face obiectul garanției pe mașinile noi, considerându-se piesă consumabilă.

- montarea unui DPF dedicat realizat de producători de profil pentru piață aftermarket. Avantaje: cost mai mic. Dezavantaje: calitatea mai slabă a elementului filtrant și reapariția problemelor după un timp.

- curățare DPF cu agenți chimici. Avantaje: cost mic. Dezavantaje: termen scurt de eficiențtă (o curățare chimică fiind parțială și ținând cam 5.000 km până la reapariția erorii de presiune)

- resoftare (anulare DPF din soft). Avantaje: cost redus, performanțe mărite, neapariția pe viitor a problemelor de regenerare. Dezavan-taje: creșterea consumului, fum negru la turații mari (DPF-ul fiind golit sau înlocuit cu țeavă), neîncadrare la noxe.

De asemenea, specialiștii vă sfătuiesc să nu apelați la soluția de spargere a monolitului ceramic pentru a face posibilă evacuarea gazelor de evacuare, fără să anulați DPF-ul din soft, deoarece în caz contrar apar noi probleme: consumul crește semnificativ și mașina scoate fum negru care strică toată buna-dispoziție, martorul de avarie apare în bord, motorul va funcționa pe regim de avarie cu injecție limitată.

Comentează știrea

18 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Adrian
20 mai 2015
DFP

Detin un bmw 318D 136cp din 2008,interesat sa adaug mai multa putere motorului am fost la o firma de tuning(locuiesc in Austria) acolo au schimbat parametrii motorului resoftand calculatorul,urma sa adauge inca 50 de cp dar la teste aparea de fiecare data eroare la DFP asa ca mi-a adaugat numai 40cp datorita filtrului aproape infundat,baiatul a zis sa scap de filtru si dupa aia sa ma intorc,inlocuiau si ei filtru dar era foarte scump asa ca m-am dus acasa am dat filtru jos,i-am facut o fereastra cu flexul,am spart ceramica cu un ciocan si o surubelnita,sudat la loc ,montat dupa care m-am intors la firma de tuning ,(Lechner Tuning)a bagat toti caii(am 190 de cp acum)a sters DFP-ul din calculator,pot sa zic ca se simte o mare diferenta,masina respira dinnou,scoate un pic de fum când e motorul rece in rest merge blana,baiatul mai zicea ca cu timpul din cauza filtrului se bulea turbina ,in viitor sper ca totul sa fie ok!

Răspuns la: Mergeti la profesionisti nu la "meseriasii din coltul strazii
Adăugat de : Daniel, 13 mai 2015
Poate alea 9 masini ar fi trebuit sa ajunga la o firma serioasa care stie sa anuleze un filtru de particule, nu la meseriasii de la coltul strazii...
Adrian
20 mai 2015
DPF

DPF este la fel ca si cum ai fuma cu masca,fumatorii stiu ce vreau sa zic!

Răspuns la: DFP
Adăugat de : Adrian, 20 mai 2015
Detin un bmw 318D 136cp din 2008,interesat sa adaug mai multa putere motorului am fost la o firma de tuning(locuiesc in Austria) acolo au schimbat...
asd
1 iulie 2015
asd

mda elimini dfp ok.. la itp ce faci ??? ramai fara masina ??? cand iesi din tara exista control de dfp si noxe pe strazile din europa daca nu stiai (amenda 1080euro+cartea masinii ( sau cum se numeste).. este adevarat cu filtrul de particule este imposibil sa stai in bucuresti .. in fiecare saptamana trebuie regenerata dar asta este au facut expre masinile astea .. este un s5 (nou) in bucuresti , dupa 1luna a avut filtrul blocat dar asta este

Ciobanu
8 septembrie 2015
regenerare numai " pe liber"

buna ziua, de doua luni imi tot bat capul cu aceasta infundarea a filtrului de particule, mergeam la service imi facea curatarea din calculator , mergea 200 km apoi iar se infunda. Am cumparat aditiv, ca scazuse nivelul aditivului, am schimbat senzorul de presiune in rampa. Acum masina isi face regenerarea dar numai cand masina nu este in sarcina, acum inainte sa ajung acasa sau undeva trebuie sa o accelerez la 2000 turatii si incepe sa isi scoata impuritatile. ce ar mai trebuii sa fac?

Virgil
11 decembrie 2015
DPF

Am trimis DPF-ul la voi sa il curatati si dupa ce l-am remontat pe masina se oprea mereu masina in drum. La service mi s-a spus ca ati spart ceramica din el si ati reasezat componentele aiurea astfel incat nu se mai puteau evacua gazele. Astfel am fost nevoit sa il anulez. Ati facut o treaba de mantuiala si in plus m-ati bagat si la cheltuiala aiurea. Nu o sa recomand la nimeni firma asta.

Răspuns la: curatare DPF/FAP
Adăugat de : Ede, 5 mai 2014
Firma Gordius Invest de la Odorheiu Secuiesc curata filtre particule DPF/FAP de 7 ani! Garantie 14 luni la un pret fara concurenta!!! Nu uitati sa ne...
Ede
17 februarie 2016
Raspuns pentru Virgil

1. Noi niciodata nu scoate sau spargem elementul filtrant la nici un DPF! 2. 100% ca te a pus cineva care anuleaza DPF , sa scrii acest comentariu! 3. daca un DPF nu este in stare buna, noi nu incepem procedura de curatare 4. toate filtrele de particule au garantie 14 luni si daca apar probleme atunci pltim curierul dus intors si remediem problema 5. Nu pot sa faci pareri negative in oameni cu comentariul tau, pentru ca avem mii de filtre curatate care merg fara problema

Răspuns la: DPF
Adăugat de : Virgil, 11 decembrie 2015
Am trimis DPF-ul la voi sa il curatati si dupa ce l-am remontat pe masina se oprea mereu masina in drum. La service mi s-a spus ca ati spart ceramica...
Catalin
31 ianuarie 2017
Filtru particule

Motoarele pe benzina au filtru dr particule?

Mihai
4 iulie 2017
Filtru particule

Am si eu o problema cu un audi a4 cabrio 2006 motor 2.0 140 ch am cumparat o acum un an si ia fost eliminat filtru de particule Eu nu am stiut cand am cumpărato până ni dat ceva probleme cu sonda landa am dus-o la mecanic si acolo mi sa spus ca este colmatat filtrul de particule eu am spus sa il schimbe iar după ce l-am schimbat mia dat eroare ca filtru particule ă fost anulat după l-am tuș ala vechi inapoi care era găurit si nu merge nici cu ala daca ar putea cineva sa imi spuna cum as putea sa pun un soft oricinal inapoi pe mașină

18 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Marţi, 26 Noiembrie 2013
Stire din Diverse : Dacia Lodgy, în echipare off-road
Miercuri, 13 Noiembrie 2013
Stire din Diverse : Mai este Duster-ul o mașină low-cost?
Miercuri, 13 Noiembrie 2013
Stire din Diverse : Subaru  va prezenta  noul model WRX
Pagina a fost generata in 2.4141 secunde