Te interesează părerea colegilor?

110
Te interesează părerea colegilor? - parerecolegi-1417735021.jpg

Articole recomandate

În lumea businessului și nu numai, brandingul personal a ajuns un fel de noțiune clișeu. Toată lumea discută despre el, toată lumea îl dorește, dar puțini sunt aceia care știu cu adevărat ce înseamnă sau cum poate fi construit. Însă, potrivit specialiștilor în Resurse Umane, ca orice alt clișeu, și brandingul personal conține câteva adevăruri: te ajută să îți faci o carieră de succes și este indispensabil pentru orice vrea să devină un lider în domeniul în care activează. De aceea, specialiștii în marketing de pe Linkedin trasează cinci pași pe care să-i urmăm dacă vrem să avem un brand personal cu adevărat impresionant.


Ascultă-l pe Shakespeare
"Mai presus de orice, fii ție crendicios!". Cu aceste cuvinte, celebrul dramaturg a atins substanța a ceea ce numim astăzi branding. Replica ce a făcut istorie este din Hamlet, dar ceea ce transmite este perfect actual. Brandul trebuie să te reprezinte așa cum ești. El este, într-o mare măsură, o reflecție a propriului tău eu. Aici se construiește fundația care va sta la temelia carieriei tale.


Evaluarea personală sinceră
Credem că știm de ce suntem capabili, sau cine suntem cu adevărat, dar o privire de ansamblu... un inventar al slăbiciunilor, dar și a punctelor forte este necesar. Începe cu pasiunile pe care le ai, care sunt acele lucruri sau stări care te fac să fii mai bun. Vezi clar ce talente ai, dar uită-te în oglindă atent și vezi și care-ți sunt defectele sau punctele slabe. Important de știut? Nimeni nu te ia ca să fii perfect. Tu află la ce ești cu adevărat bun, unde excelezi și construiește-ți brandul în jurul acestor lucruri. Rămâi sincer. În multe corporații, din ziua de astăzi, se apreciează o fire pozitivă, extrovertită, chiar veselă. Însă nu putem fi toți așa. Unii dintre cei mai productivi și înzestrați oameni sunt introvertiți, chiar nedaptați social. Între cele două extreme, se află majoritatea.


Îndepărtează-te de extreme
Nici prea introvertit, nici prea expansiv. Indiferent unde te-ai situa pe această axă, important rămâne să fii fidel propriului eu. Nu te forța să te transformi în ceea ce nu ești. Ce nu te caracterizează nu are ce căuta în brandul tău personal. Fii sincer cu ține însuți și nu îți construi brandul plecând de la cum ai vrea tu să fii, ci de la cine ești deja. Nu te supra/subestima, deși uneori pare că doar cei mai aroganți și agresivi dintre oameni se remarcă. Ai putea să denumești fenomenul acesta, sindromul Donald Trump. Dar... pentru fiecare mic Donald sunt o grămadă de oameni care nu au știut să se "vândă"... s-au subestimat, și-au pus carierele pe butuci. Fii încrezător în forțele tale, dar nu promite ceea ce brandul personal nu poate livra. E o greșeală comună pe care cei din HR, dar și liderii din diferite domenii o văd tot timpul. Da, e OK să tinzi către stele de fiecare dată când te apuci de un proiect, dar lasă rezultatele să vorbească de la sine. Pe de altă parte, asigură-te că ceilalți știu de rezultatele tale. Nu-ți ascunde succesele, dar nici nu te lăuda cu ele. Fii la înălțime. Rezultatele de la muncă sunt importante pentru fiecare dintre noi. Ele pot fi o sursă de împlinire, de provocări, de răsplată emotională și financiară, pot da un sens vieții pe care o trăim dacă ea este în acord cu propriul tău brand. Despre asta este vorba în definitiv. Despre a te înțelege așa cum ești, despre a pune pasiune și rațiune în construirea unei cariere.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Vineri, 05 Decembrie 2014
Stire din Diverse : Cum să-ți păstrezi buna imagine
Vineri, 28 Noiembrie 2014
Stire din Diverse : Cum să țintești un job avantajos
Vineri, 28 Noiembrie 2014
Stire din Diverse : Milionar la 30 de ani, doar un vis?
Sâmbătă, 22 Noiembrie 2014
Stire din Cetățenești : Cine nu are voie  să muncească noaptea
Pagina a fost generata in 2.0352 secunde