Un start-up american mixează socializarea online cu eficiența energetică

411
Un start-up american mixează socializarea online cu eficiența energetică - da268a78ff158b17e145a4940301394d.jpg

Articole de la același autor

Dacă oamenii pot să se lase de fumat și să slăbească, atunci vor putea să economisească și energie – este motto-ul start-up-ului american GroundedPower, care își face loc pe piața eficienței energetice, cu un produs revoluționar de monitorizare a consumului de electricitate. Inovația GP - integrarea clienților într-o rețea de socializare online.

Aplicația de web a GP oferă utilizatorilor toate "uneltele" necesare pentru monitorizarea consumului de energie și pentru realizarea unui plan energetic, însă adaugă și o componentă "umană".
Astfel, utilizatorii sunt acceptați într-o comunitate online, în care pot schimba idei și pot învăța din experiența altora.
GP mai oferă și un gadget numit "Glance", prin care utilizatorii pot vedea în timp real câtă energie consumă, ce dispozitiv consumă cel mai mult și cât de departe (sau aproape) sunt de limitele propuse.
Monitorizarea consumului nu este ceva nou, foarte multe companii livrând deja astfel de produse. Studiile realizate de cercetătorii americani arată însă că aceste programe de tip smart grid (n.r. - eficiență energetică) nu îi determină pe consumatori să se "implice activ în managementul energiei consu-mate acasă", potrivit CNET.
"Ați crede că este vorba numai de bani, însă e greșit. Oamenii se gândesc la mediu, la competiție, fac comparații cu vecinii și cunoscuții lor, așteaptă să fie recompensați sau să învețe ceva", spune Davi Rosi, vicepreședintele companiei GroundedPower.
Ideea unei rețele de socializare pentru cei care vor să-și crească eficiența energetică i-a venit după ce a participat la un program dedicat celor care renunțaseră la fumat. Pe un forum online, oamenii își dădeau sfaturi unul altuia și se ambiționau reciproc, pentru a nu ceda în fața tentației.
Modelul a fost aplicat apoi și în cazul site-ului GroundedPower. Rezultatele vorbesc de la sine – oamenii vor să economisească energie, pentru că și alții o fac la rândul lor.
"Până la urmă, poate că modul în care îți speli hainele nu este cel mai economic din lume, poate că îți ții telefonul la încărcat mai mult decât trebuie. Ideea este să le spui și celorlalți și sigur vei afla și tu ceva ce nu știai. Ba mai mult, poți concura cu restul clienților, pentru a vedea cine economisește mai mult", explică Rosi.
Ideea companiei Grounded Power s-a bucurat de un succes enorm, start-up-ul fiind finanțat de business angels. În prezent, firma derulează un program pilot în Boston (SUA), la care participă în jur de 400 de persoane.
"Oamenii trec printr-un audit online și își fixează o țintă de consum, după care își monitorizează progresul fie pe web, fie prin gadget-ul Glance. În primul nostru test, realizat pe 100 de locuitori din Cape Cod, am descoperit că ei intrau pe conturile online de două – trei ori pe săptămână, uneori chiar și zilnic, pentru a vedea cât consumă. La sfârșitul experimentului reușiseră să își micșoreze cu 10% facturile, față de anul precedent", mai spune oficialul GrounedPower.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Marţi, 20 Aprilie 2010
Stire din Diverse : Eu când vreau soare, îmi fac unul
Sâmbătă, 17 Aprilie 2010
Stire din Diverse : Supă orientală de văcuță cu tăiței
Sâmbătă, 17 Aprilie 2010
Stire din Diverse : Educă-l să te asculte
Pagina a fost generata in 1.9304 secunde