1.000 de nave germane vor arbora pavilionul României

1238
2
1.000 de nave germane vor arbora pavilionul României - valeninpreda-1354727254.jpg
"După data de 15 decembrie 2012, vor fi înmatriculate în registrul maritim internațional al României primele nave" - a declarat Valentin Preda, secretar de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, răspunzând întrebării ziarului "Cuget Liber". El a precizat că frecvența cu care vor fi înmatriculate navele sub pavilionul românesc va fi de 200 - 300 pe an. 

"Să avem noi disponibilitatea și forța de muncă umană pentru a face față cererii de echipaje - a spus el. Am lucrat mult pentru acest proiect. Vă dați seama ce înseamnă să avem steagul Ro-mâniei pe nave, iar pe pupă să scrie "portul Constanța"? Am cerut armatorilor germani și reprezentanților acestora ca portul de înregistrare să fie Constanța." Pentru fiecare navă, în funcție de tonajul ei, armatorii vor achita o taxă. Sumele trebuie să acopere costurile către Organizația Maritimă Internațională și cele cu procesarea documentelor de către Autoritatea Navală Română. Nave-le nu vor fi mai vechi de 15 ani. 

"Sub pavilionul României, în momentul de față avem o singură navă maritimă. Am avut la un moment dat 278 de nave. Noul registru maritim va fi la standardele Uniunii Europene. Există o directivă ca, până în 2014, un procent de 60% din tonajul flotei UE să fie adus sub pavilioanele statelor europene. Armatorii germani au preferat România, pentru că noi le-am oferit cele mai bune garanții. Până la 1.000 de nave vor fi înmatriculate sub pavilion românesc. Va fi dezvoltat un program pentru cadeți - unic în România - și, de ce nu, va fi recrutat personal navigant român. Aceste condiții au fost impuse de mine încă de la începutul nego-cierilor" - a afirmat secretarul de stat. 

Comentează știrea

marinar interesat
6 decembrie 2012
Pavilion romanesc

Am dori sa stim mai multe despre contractele de munca, vor fi romanesti sau ITF?, vor fi acoperiri sociale ? pesonalul navigant romanesc va avea intiietate ? - va fi deranj mare pentru agentiile de crewing romanesti. Contractele de munca vor fi legale sau la negru compuse de armatori cu clauze care reduc drepturile noastre? Este vreo prevedere in acest sens? Unde se poate citi acesta lege ? Nimeni nu a vazut-o si ma tem sa nu fie alta cioaca ca cea cu mutarea examenului de brevet la Bucuresti unde deja spagile au sarit explodat, adica Constanta era mic copil, sa vedeti ce inseamna capitala fratilor, mi-e si teama la anu' cind voi da e brevet. Sunt cam multe necunoscute, nu credeti domnule Tita? Va rog sa incercati sa puneti si aceste intrebari si sa ne lamurim cit mai repede. Vasile P.(Constanta). Poate o fi totusi treaba nemteasca si nu romaneasca

nemo
6 decembrie 2012
contracte

Ce contracte? Ce marinari? Poate domnul Preda a auzit de MLC dar ce inseamna ba. Navele au deja echipaje probabil filipineze majoritatea sau alte nationalitati, si daca vor face astia balarii, tot Romanica se va umple de rusine. Cine va varifica daca contractele sunt legale cu respectarea IMO, ILO, ITF sau organizatii or mai fi? ITF-ul ce zice de chestia asta? Ca doar ei initiazalegi privind drepturile navigatorilor. Astea ar fi intrebari pertinente dar nu mai e nici presa ce a fost.Se dau legi bune numai pentru fiare, marinarii nu exista sau pot munci ca sclavii pe plantatie. Unde este sindicatul nostru cel vestit acum? Cum s-a implicat daca s-a implicat, si daca nu, de ce? Sa stim mai mult si aflam si alte minuni cu siguranta. Eu sunt sceptic la cele afirmate de mine si de nea Vasile care are si el dreptate. Cred ca e una romaneasca, nu nemteasca.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.1893 secunde