93 de nave și-au anunțat sosirea în porturile maritime românești

227
1
93 de nave și-au anunțat sosirea în porturile maritime românești - avizarinaveportcta9012022-1641745019.jpg
Un număr de 89 de nave cu mărfuri și-au anunțat sosirea în portul Constanța, în următoarele două săptămâni, iar în zona Midia vor veni 4 nave. Din totalul de 93 de nave, 28 nave sunt cu mărfuri containerizate, 10 nave vor descărca cărbuni, 9 nave - produse din metal, 7 nave - hidrocarburi, 6 nave vor încărca cereale, 4 nave – autovehicule, 3 nave vor opera produse chimice, 3 nave – fier vechi, 3 nave – îngrășăminte, 3 nave – materii prime siderurgice, 2 nave – echipamente, o navă – șrot, o navă – zahăr și o navă – ciment. Printre cele mai mari nave așteptate se numără portcontainerele „CMA CGM Lisa Marie” (cu o lungime de 300 metri). 

Comentează știrea

ion vagon
10 ianuarie
Ce nu se știe în programul corvetelor românești. Au ieșit „scântei” între francezi și partea română din Asociere, chiar sub privirile MApN

Faptul că asupra Șantierul Naval Constanța (SNC) planează mari semne de întrebare cu privire la posibilitatea de a finaliza construcția e secretul lui Polichinelle. Aceasta nu mai este de mult o știre. Ceea ce e interesant e că, potrivit surselor DefenseRomania, contractul privind „Corveta multifuncțională” nu a fost semnat tocmai din cauza unor neînțelegeri între Șantierul Naval Constanța și francezii de la Naval Group. Neînțelegeri care s-au soldat cu „scântei” în faza finală a negocierilor din decembrie 2021. În decembrie telenovela părea că se termină. MApN a rămas ferm pe poziții, în pofida faptului că Naval Group a cerut în repetate rânduri renunțarea la o serie de clauze contractuale, inclusiv la garanțiile pentru vicii ascunse. Surpriză însă, în timpul fazei finale a negocierilor, lucrurile s-au împotmolit după disensiuni majore, chiar în cadrul negocierilor, între reprezentanții Șantierului Naval Constanța și francezii de la Naval Group. Au ieșit „scântei” în momentul în care francezii au cerut ca întreaga Asociere, deci implicit și Șantierul Naval Constanța, să suporte achitarea viitoarelor posibile penalități pentru nerespectarea termenelor. Iar aceste penalități nu sunt deloc mici. E de la sine înțeles că situația financiară, nu doar tehnologică a SN Constanța, e departe de a fi roză. Mai mult, în cadrul ședinței din decembrie reprezentanții Șantierului Naval Constanța au cerut părții franceze câteva zeci de milioane de euro pentru retehnologizare în vederea modernizării Șantierului pentru demararea acestui program de înzestrare. În contextul acestei situații de criză dintre SNC și Naval Group, reprezentanții Romtehnica S.A., companie parte a MApN și organizator al documentației și procedurilor, s-au văzut nevoiți să se ridice de la masă și să părăsească negocierile. Aceleași surse ne-au precizat și faptul că, deși presa din România a înaintat data limită de semnare a contractului ca fiind 31 ianuarie 2022, în caz contrar MApN ia în calcul anularea procedurii, data e de fapt 21 ianuarie 2022. Situația e cât se poate de clară, în prezent mingea e în terenul SNC și Naval Group. Și știm sigur că mai sunt doar două săptămâni până când, într-un fel sau altul, situația va fi tranșată.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.6673 secunde