A trecut vremea haiduciei în turism!

313

"Faptul că operatorii de turism din Bulgaria și Grecia, nu mai vorbesc de cei din Turcia, reușesc să ofere servicii la prețuri foarte scăzute, pentru noi nu este o concurență, ci un stimulent - afirmă Cristi Șapera, direc-torul executiv al companiei "Sulina Estival 2002". Se tot vorbește că turiștii români migrează spre aceste destinații. Este fals. E vorba de numai 20.000 - 30.000 de turiști care aleg să-și petreacă sejurul în Bulgaria. Păi, numai în stațiunile de pe litoralul românesc, numărul celor care vin în vacanța de vară este cu mult mai mare."
Managerul consideră că n-ar trebui să ne deranjeze când se spune: "Pleacă turiștii în Bulgaria!" "Lăsați-i să plece! Asta îi ajută și pe operatorii de turism din România să se perfecționeze, să introducă servicii mai de calitate. Cu cât turistul este mai evoluat, mai plimbat, cu cât știe mai bine ce trebuie să primească pentru banii pe care îi plătește, cu atât agenții economici din domeniu vor fi forțați să progreseze. A trecut vremea haiduciei, când turistul era tras pe sfoară!" - atenționează Șapera.
Pentru a demonstra că face ceea ce gândește, el ne-a dat următorul exemplu: "Restaurantul nostru a trecut la sistemul bufetului suedez la toate mesele principale ale zilei. Când discuți cu operatorii din alimentația publică, pentru marea majoritate bufetul suedez înseamnă sinucidere, faliment. Este fals! Dacă știi cum să administrezi bufetul suedez, profitul poate fi la fel de mare ca și la sistemul a la carte. Principalul avantaj este că omul e mulțumit și se elimină discuțiile. Pentru a fi rentabil, sistemul suedez trebuie să ofere abundență. Dacă există o gamă largă de produse și în cantități suficiente, se elimină risipa și nervii că turistul a plătit mult și a primit puțin.
Dacă au reușit bulgarii, grecii, turcii să ofere sistemul all inclusive, oare noi nu suntem în stare să gândim un astfel de sistem? Noi mergem, acum, pe sistemul pensiunii complete, dar pe viitor vom trece la all inclusive. Dacă nu putem concura cu vecinii, înseamnă că noi avem o problemă, nereușind să oferim servicii de calitate cu bani puțini. Înseamnă că nu știm să ne gestionăm."



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.6548 secunde