Amenzi de 195.000 lei pentru facturarea necorespunzătoare a energiei, aplicate de ANPC
Articole de la același autor
O măsură în beneficiul marinarilor români aflați la bordul navelor
06 Ianuarie 2022
Sindicatul din Șantierul Naval Constanța declanșează campania pentru reducerea fiscalității salariale în construcțiile de nave
05 Ianuarie 2022
Excelența în afacerile din Constanța a fost premiată, pentru al doilea an la rând, fără bal; doar online!
18 Decembrie 2021
Cine e de vină că marinăria își pierde farmecul? Shipping-ul se îndreaptă spre o nouă criză de ofițeri maritimi! (I)
24 Noiembrie 2021
Explozie de oferte pe piața constănțeană a terenurilor agricole. Iată prețurile cerute de vânzători!
08 Decembrie 2021
Câți navigatori are România și câți reușesc să plece pe mare?
29 Noiembrie 2021
Comandamentul pentru energie înființat de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a finalizat alte 22 de acțiuni de control la firmele care furnizează energie electrică și gaze naturale către consumatorii casnici.
În urma controalelor, comisarii ANPC au aplicat alte 10 amenzi contravenționale în valoare de 195.000 lei, la care s-a adăugat și măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii.
Iată cele mai importante abateri constatate în timpul verificărilor:
- nu au fost aplicate plafonarea și compensarea prețurilor conform OUG 118/2021, începând cu data de 1 noiembrie 2021;
- furnizarea de energie electrică, fără licență;
- nerespectarea termenului de facturare și facturarea comasată pe două luni;
- informările privind compensarea facturilor de energie electrica și gaze naturale, transmise clienților, nu conțin elementele din care este compus prețul la care se aplică compensarea;
- contractele emise nu conțin prețul serviciilor din prețul gazului, doar prețul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate;
- majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative.
- nu au fost aplicate plafonarea și compensarea prețurilor conform OUG 118/2021, începând cu data de 1 noiembrie 2021;
- furnizarea de energie electrică, fără licență;
- nerespectarea termenului de facturare și facturarea comasată pe două luni;
- informările privind compensarea facturilor de energie electrica și gaze naturale, transmise clienților, nu conțin elementele din care este compus prețul la care se aplică compensarea;
- contractele emise nu conțin prețul serviciilor din prețul gazului, doar prețul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate;
- majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative.
Comandamentul pentru energie va continua verificările până pe data de 31 martie 2022. În această perioadă, în cazul în care constată nereguli la facturile de energie electrică și gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamație online sau în scris (prin poștă sau predare personală la sediile comisariatelor județene pentru protecția consumatorilor, ale căror adrese sunt publicate pe site-ul www.anpc.gov.ro).
Totodată, pentru sesizări, ANPC a pus la dispoziția consumatorilor din toată țara un număr de telefon și o adresă de e-mail dedicate.
Aceștia sunt invitați să apeleze numărul de telefon, cu tarif normal, 021.307.67.89, de luni până vineri, între orele 8 – 16, sau să acceseze adresa de e-mail [email protected].
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Marţi, 16 Noiembrie 2021
Luni, 15 Noiembrie 2021
Produsele alimentare nepreambalate, însoţite de informaţii despre conţinutul substanţelor alergenice
Miercuri, 16 Iunie 2021
Duminică, 30 Mai 2021
Miercuri, 19 Ianuarie 2022
Vineri, 19 Noiembrie 2021
Miercuri, 06 Octombrie 2021
Sâmbătă, 10 Iulie 2021
Sâmbătă, 03 Iulie 2021
Duminică, 28 Noiembrie 2021