În comerțul constănțean
Concurs Aritmetică second-hand și gramatică de două parale
275
Articole de la același autor
Cea mai mare stație de asfalt din România a fost inaugurată la Ovidiu
07 Noiembrie 2008
Valuri de cereale se revarsă prin portul Constanța
20 Octombrie 2008
Previziuni economice mai amare decât chinina
16 Septembrie 2008
Reclama din imaginea alăturată este postată în vitrina unui magazin cu articole de îmbrăcăminte second – hand, situat pe strada Ștefan cel Mare, din Constanța. Pe lângă aspectul total inestetic, anunțul respectiv constituie o probă de stupizenie și incultură. Cumpărătorii sunt informați că magazinul practică mega - reduceri de… 2 lei la pulovăre, fuste și alte articole, de 5 lei, la sacouri și geci, de 20 de lei la blugi noi, pentru "cumpărătui" (în loc de cumpărături) în valoare minimă de 10 lei.
Faptul că managerii magazinului utilizează expresia mega - reduceri când se referă la ieftiniri de 2 lei, mai poate fi trecut cu vederea. Ridiculul și exagerarea într-o reclamă pot fi utilizate pentru a atrage atenția asupra conținutului ei.
Pot fi scuzate și greșelile gramaticale. Vorba aceea, nimeni nu-i perfect! La o adică, nu există nicio lege care să-i oblige pe patronii, managerii și vânzătorii din buticuri să vorbească și să scrie corect în limba română.
Întrebarea este dacă poate fi scuzată aritmetica… second-hand a autorilor reclamei. Potrivit anunțului (sperăm că nu-i vorba de publicitate mincinoasă, deci de o încălcare a legii), clientul care va cumpăra blugi noi în valoare minimă de 10 lei, va avea parte de o mega - reducere de 20 de lei. Asta ar veni cam așa: cumpărătorul intră în magazin, cere blugi de 10 lei, dă să plătească marfa, dar i se spune: "Pardon, luați blugii și vă mai dăm noi, pe deasupra, 10 lei!" Dacă s-ar pune în practică matematica asta second-hand, magazinul ar da faliment una-două.
Faptul că managerii magazinului utilizează expresia mega - reduceri când se referă la ieftiniri de 2 lei, mai poate fi trecut cu vederea. Ridiculul și exagerarea într-o reclamă pot fi utilizate pentru a atrage atenția asupra conținutului ei.
Pot fi scuzate și greșelile gramaticale. Vorba aceea, nimeni nu-i perfect! La o adică, nu există nicio lege care să-i oblige pe patronii, managerii și vânzătorii din buticuri să vorbească și să scrie corect în limba română.
Întrebarea este dacă poate fi scuzată aritmetica… second-hand a autorilor reclamei. Potrivit anunțului (sperăm că nu-i vorba de publicitate mincinoasă, deci de o încălcare a legii), clientul care va cumpăra blugi noi în valoare minimă de 10 lei, va avea parte de o mega - reducere de 20 de lei. Asta ar veni cam așa: cumpărătorul intră în magazin, cere blugi de 10 lei, dă să plătească marfa, dar i se spune: "Pardon, luați blugii și vă mai dăm noi, pe deasupra, 10 lei!" Dacă s-ar pune în practică matematica asta second-hand, magazinul ar da faliment una-două.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!