Criza zguduie industria navală mondială

O treime din comenzile de nave bulk-carrier au fost anulate

248
Industria navală pare a fi sectorul economic cel mai afectat de criza financiară mondială. Informațiile vehiculate de firmele de brokeraj arată că cel puțin o treime din comenzile pentru navele destinate transportului de mărfuri vrac solide au fost retrase. Cauza principală o reprezintă scumpirea împrumuturilor și înăsprirea condițiilor de creditare. Pe de altă parte, transportul de mărfuri vrac nu mai este atât de rentabil, după ce prețurile materiilor prime s-au redus dramatic. Teama de recesiunea economică a dus la contractarea cererii de asemenea mărfuri, fapt reflectat de evoluția prețurilor. Sub presiunea pieței, au luat-o la vale și tarifele de transport.
Toți acești factori la un loc i-au determinat pe armatori să-și revizuiască socotelile și să renunțe, pentru moment, la investiții în nave noi, la proiectele de dezvoltare.
Săptămâna trecută, compania Genco Shipping & Trading, din SUA, a cancelat contractul pentru șase nave drybulk – carrier. Brokeri estimează că între 30% și 50% dintre navele noi comandate ar putea să nu mai fie livrate. Pentru 2009, erau programate să fie predate beneficiarilor 860 nave bulk – carrier, iar din 2010 începând, încă 2.321 nave.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.8809 secunde