Auditul de siguranță rutieră a făcut… pană

256
Auditul de siguranță rutieră a făcut… pană - auditul-1473596999.jpg

Articole de la același autor

Corpul de Control de la nivelul Ministerului Transporturilor a efectuat în perioada iulie - august 2016, un control la Compania Națională

de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. Controlul a fost efectuat la sesizarea Autorității Rutiere Române, care semnala că în perioada 2013 - 2015 nu a fost înregistrată nicio solicitare din partea CNADNR pentru efectuare a unui audit de siguranță rutieră, pentru lucrările executate.

Conform Legii nr. 256/2008 privind gestionarea siguranței circulației pe infrastructura rutiera, cu modificările și completările ulterioare, evaluarea de impact asupra siguranței rutiere și auditul de siguranță rutieră se realizează la cererea investitorului (CNADNR, în acest caz) adresată Autorității Rutiere Române, în baza unui contract de prestări servicii. Prin acest contract ARR trebuie să desemneze un auditor de siguranță rutieră care să realizeze auditul.

Corpul de Control a constatat că, în lipsa normelor de aplicare ale Legii nr. 256/2008, CNADNR nu a întocmit un contract cu ARR și a introdus obligativitatea realizării auditului de siguranță rutieră în caietul de sarcini pentru licitarea proiectelor. Astfel, pentru toate lucrările efectuate în perioada 2013 - 2015 au fost întocmite rapoarte de audit de siguranță rutieră, realizate de către auditori aflați pe lista agreată de ARR. Aceștia aveau certificarea necesară, însă nu aveau un contract cu Autoritatea Rutieră Română pentru lucrările respective.

Încă de la începutul acestui an, Ministerul Transporturilor alături de specialiști din Guvern au luat măsuri pentru remedierea acestei situații prin elaborarea OUG 22/2016, publicarea a 4 Ordine ale Ministrului Transporturilor și a încă 2 Ordine care sunt în lucru și urmează a fi publicate. Astfel, din 2016 auditurile de siguranță rutieră s-au realizat prin contract între ARR și CNADNR, respectând noile tarife publicate în OMT 673/2015 și OMT 42/2016.

Spre exemplu: tariful pentru auditarea AUTOSTRĂZILOR și drumurilor noi, stabilit în 2011 era de 50.000 de euro/km, în 2015 a fost redus la 1500 euro/km. În prezent modul de calcul al tarifului a fost regândit în totalitate și urmează a fi publicat în Monitorul Oficial.

De asemenea, după 8 ani, la sfârșitul anului 2016, se vor organiza cursuri pentru certificare a noi auditori de siguranță rutieră.

Totodată, ca măsură asumată de MT și CNADNR pentru verificarea ASR-urilor realizate prin relația directă între antreprenor și auditor, s-a propus ca măsură evaluarea tuturor auditurilor de siguranță rutieră pentru a verifica dacă a fost afectată independența auditorului față de antreprenor.

În perioada ianuarie 2013 - decembrie 2014, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale s-a aflat în subordinea Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Luni, 12 Septembrie 2016
Stire din Economie : Industria începe să dea înapoi
Luni, 12 Septembrie 2016
Stire din Economie : Scad comenzile din industrie
Luni, 12 Septembrie 2016
Stire din Economie : Dolarul a câștigat 1,69 bani
Luni, 12 Septembrie 2016
Stire din Economie : Cum au evoluat prețurile de consum
Luni, 12 Septembrie 2016
Stire din Economie : A CRESCUT PENSIA! Iată cu cât
Pagina a fost generata in 1.2343 secunde