Budapesta vrea să devină platforma de distribuție a portului Constanța

615
Budapesta vrea să devină platforma de distribuție a portului Constanța - 11b9751478fa8741d4935017eeb51b04.jpg
Veștile primite de la Buda-pesta, unde ieri a avut loc cea de a cincia ediție a evenimentului "Ziua Portului Constanța", sunt excelente. Reuniunea comercială organizată de Compania Națională Adminis-trația Porturilor Maritime Constanța a monopolizat atenția shipping-ului maghiar. Circa 140 de reprezentanți ai mediu-lui de afaceri din Ungaria, unii dintre ei parteneri cu ștate vechi, au venit la întâlnirea cu exponenții portului Constanța. Alături de ei, oficiali, lideri ai organizațiilor profesionale, într-un cuvânt, lume multă și bună.
Interesul arătat evenimentului de vecinii noștri este explicabil. Constanța este poarta de ieșire la mare a Ungariei. La rândul său, portul românesc se bazează tot mai mult pe economia vecinilor.
Schimbul de mărfuri între portul Constanța și porturile ungare de la Dunăre aproape s-a dublat în ultimii 4 ani. Dacă în 2007 schimbul era de 2,3 milioane tone, anul trecut a ajuns la circa 4 milioane tone, pe fondul crizei mondiale, a subliniat Aurelian Andrei Popa, directorul general al CNAPMC. El a prezentat oportunitățile oferite de portul Constanța, investițiile majore în infrastructură, planurile de dezvoltare ale CNAPMC, dar și ale partenerilor privați.
Eusebiu Pistru, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, a scos în evidență contextul politic favorabil pentru dezvoltarea transportului pe Dunăre, spre Constanța, având în vedere faptul că Ungaria deține președinția Uniunii Europene. Ministerul român al Transporturilor va susține revizuirea infrastructurii de transport trans-europene (TEN-T), pentru că pentru că fondurile UE pe următorii 20 de ani vor fi direcționați în baza hărții TEN-T îmbunătățite. O decizie în acest sens va fi luată iulie 2011.
Reprezentantul Rail Cargo Ungaria, Monika Kurdi, a subliniat importanța investiției privind dezvoltarea capacității feroviare a portului Constanța, fiind important ca marfa să ajungă cât mai eficient în interiorul portului. "Este însă necesară dezvoltarea rețelei de cale ferată în ambele țări, pentru a avea legături directe. Credem că Ungaria poate deveni un centru de distribuție pen-tru portul Constanța în Europa Centrală și de Vest" - a declarat Kurdi.
Szalma Botond, în calitate de președinte al Asociației Transportatorilor Navali din Un-garia, a amintit că sunt nume-roase proiecte europene în care se pot implica, împreună, ca parteneri, instituții și firme din România și Ungaria.
Reprezentanții firmelor ungare au subliniat faptul că dezvoltarea viitoare va avea garanții mai ales dacă organismele guvernamentale și întreprinzătorii vor face front comun în toate proiectele. Astfel, este necesară îmbunătățirea procesului de schimb reciproc de informații și experiență în interesul comunității de afaceri române și ungare.
Miercuri, 2 martie 2011, directorul general al CN APMC a vizitat cel mai important cen-tru logistic din Ungaria, Budapest Intermodal Logistik Center - BILK. Acesta este amplasat strategic în apropierea căii ferate și a autostrăzii, are o suprafață de 100 ha și găzduiește, pe 22 hectare, cel mai mare terminal de containere din zonă. Capacitatea sa este de 220.000 TEU și operează, deja, circa 140.000 TEU anual, ceea ce reprezintă 70% din volumul de containere al Ungariei. Terminalul de containere din Budapesta servește traficul feroviar de mărfuri spre Hamburg, Koper, Arad, Trieste, Viena, Munchen, Duisburg, Wels.
70 hectare din Budapest Intermodal Logistik Center sunt destinate unei baze de depozite moderne, acestea având un grad de ocupare de 100%. Marjan Miklos, managerul BILK, a declarat că în planurile de extindere a afacerilor centrului există un interes major pentru România.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Joi, 03 Martie 2011
Stire din Economie : Portul Constanța, încotro?
Pagina a fost generata in 2.3441 secunde