Cartel ALFA critică noua lege a asistenței sociale

321
Confederația Națională Sindicală "Cartel ALFA" a luat atitudine față de apariția noii legi a asistenței sociale. O consideră scrisă pe "genunchi" și incompletă (pachetul legislativ cuprinde alte 15 noi legi, nerealizate încă). Organizația consideră că prin această lege "se urmărește numai reducerea numărului persoanelor care pot beneficia de ajutoare sociale de la bugetul de stat prin introducerea unor limitări absurde (de exemplu: ai o drujbă înseamnă că ai loc de muncă asigurat, deci nu ai drept la asigurare socială), concomitent cu reducerea cuantumului valorii acestor prestații."
Potrivit comunicatului dat publicității: "CNS "Cartel ALFA" susține ideea unei corecte aplicări a legislației în domeniul asistenței sociale, dar consideră că numai pentru aceasta nu este necesară o lege nouă, ci doar o corectă aplicare a legislației deja în vigoare. O lege nouă înseamnă o reală dezbatere publică, o construcție responsabilă a sistemului, care nu trebuie realizat în baza unui angajament absurd față de o instituție financiară internațională care nu are competențe în domeniu. O lege nouă înseamnă un "contract social" între cetățean și stat.
CNS "Cartel ALFA" consideră că o corectă aplicare a legislației în domeniul asigurărilor sociale este și rămâne responsabilitatea aparatului administrativ și nu a asiguraților. Abuzurile și ilegalitățile care se constată în domeniul asigurărilor sociale sunt efectul ineficienței organizării aparatului administrativ, inclusiv efectul numărului redus de angajați, a lipsei unui control adecvat, cu proceduri clare, și a nerespectării prevederilor pe care legile în vigoare le impun.
CNS "Cartel ALFA" reamintește că Fondul Monetar Internațional a cerut României NU o nouă lege a asigurărilor sociale, ci o corectă aplicare a legislației în domeniu, criticile FMI fiind îndreptate către modul defectuos în care sistemul asigurărilor sociale este pus în practică și nu către legile care le reglementează. În ceea ce privește fraudele în domeniul legislației sociale, la care unii politicieni au făcut referire, CNS "Cartel ALFA" consideră ca acestea sunt consecința exclusivă a sistemului administrativ, care s-a dovedit o dată în plus incapabil să gestioneze fondurile bugetare, și nu acelor care beneficiază de asistență socială."