Cât de mizeră e marinăria pe Marea Neagră

907
8

Articole de la același autor

r Raportul ITF privind Black Sea Campaign 2014

r Cotidianul "Cuget Liber" este menționat în documentul final

"Bravo la ITF. Suntem si noi omeni, Syria este casa nosta da acol razboi este. Nu avem unde ajunje, traim pe vampor, ce sa facem? Dar bani putini de tot, contarct una este si alta plateste. Avem si noi famil si copil. Vrem mai mult ban. Hai ajuta ITF si cel Allah ajuta la voi."

Am reprodus, stimați cititori (fără nicio intervenție pe text) comentariul postat de cititorul Abdulah la ar-ticolul "Cargoul "Al Mortada", prins în ofsaid de ITF România", publicat în ediția din 27 mai 2014 a cotidianului "Cuget Liber".

Mesajul ilustrează ceea ce simt mulți dintre navigatorii de pe piața Mării Negre, de care profită rechinii din shipping-ul internațional, mână în mână cu autoritățile corupte, ce se opun aplicării Convenției internaționale privind munca și viața pe mare MLC - 2006. El reflectă speranțele și încrederea marinarilor în acțiunile Federației Internaționale a Transportatorilor.

Ieri, am primit raportul final al Black Sea Campaign 2014 (campania împotriva navelor sub standard), organizată de ITF și sindicatele afiliate, din zona Mării Negre. Potrivit documentului, în intervalul 26 - 30 mai, au fost inspectate 155 de nave, din care: 13 nave în porturile din Bulgaria; 5 nave - în Georgia; 36 nave - în România; 40 nave - în Rusia; 17 nave - Turcia; 44 nave - în Ucraina.

Cele mai multe nave sunt înmatriculate sub următoarele pavilioane: Panama, Turcia, Malta, Belize, Rusia, Cambogia, Togo, Sierra Leone, Liberia și Insulele Cook. Deloc surprinzător, multe dintre pavilioanele celor 155 de nave se află pe "lista neagră" a Organizației Paris Memorandum, din care face parte și România. Este vorba de Togo, Sierra Leone, Cambogia, Moldova, Tanzania, Comore, St. Kitts & Nevis și Liban - pavilioane extrem de permisive pentru navele sub standard, pe care sunt încălcate drepturile minime ale echipajelor.

Raportul de campanie arată că piața forței de muncă din această regiune a lumii este extrem de pestriță. Echipajele celor 155 de nave reprezintă 29 de țări: Turcia, Azerbaidjan, Georgia, Ucraina, Rusia, India, Siria, România, Egipt, Liban, Filipine, Nigeria, Grecia, Italia, Croația, Muntenegru, Madagascar, Indonezia, Serbia, Bulgaria, Pakis-tan, Cipru, Maroc, Lituania, Letonia, Polonia, Germania, Belarus și Myanmar.

84 dintre navele inspectate (54,19%) nu au contracte colective de muncă. Alte 71 nave au con-tracte colective ale căror prevederi sunt o combinație între cele naționale și cele de tip ITF.

Pe 13 nave inspectate, echipajele au salarii de cel mult 600 de dolari. Dintre acestea, 12 nave sunt car-gouri de mic tonaj, construite în anii ´70 - ´80 ai secolului trecut, iar una este portcontainer. La capătul opus, pe 12 nave, navigatorii sunt plătiți cu 1.000 de dolari sau mai mult.

Cel mai mic salariu a fost raportat pe un cargou sub pavilion Sierra Leone, aflat la Varna. Echipajul cuprinde marinari din Turcia, Siria, Georgia și India. Un timonier este plătit cu 300 dolari pe lună.

Cel mai mare salariu a fost întâlnit la bordul unei nave LPG, cu pavilion Italia, aflată în portul Midia, al cărei echipaj cuprinde marinari italieni, români și croați. Salariul timonierului este de 2.835 de dolari.

În cazul a 12 nave inspectate, echipajele nu au asigurări P&I.

Echipa de inspecție din Bulgaria a constatat că membrii echipajului de pe "Borislav" aveau salariile neplătite de două - trei luni. La solicitarea sindicatului, Port State Control a reținut nava.

În portul Poti (Georgia), nava "Roksolana 1" și echipajul său sunt abandonate încă din noiembrie 2013.

În cazul inspecțiilor din România, raportul menționează următoarele: "Adrian Mihălcioiu și echipa sa au avut o săptămână activă, vizitând 36 nave la Constanța, Midia și Agigea, culminând cu cazul navei "Nikolay Meshkov", abandonată la Constanța. Bulk-carrierul sub pavilion Belize are 14 marinari la bord, care sunt neplătiți de peste șapte luni, restanța salarială ridicându-se la 145.000 dolari. Echipajul este în grevă și va începe o acțiune în justiție."

La Novorossiysk, inspectorul ITF Olga Ananina, a întreprins acțiuni pentru recuperarea a 69.546 dolari, reprezentând salariile a cinci marinari de pe nava "Lion A" (pavilion Panama).

Unul dintre scopurilor campaniei a fost acela de a informa echipajele asupra drepturilor lor prevăzute în Convenția internațională MLC - 2006. Inspectorii au discutat cu navigatorii și le-au distribuit materiale documentare.

Presa din România și Ucraina a susținut Black Sea Campaign 2014. În raportul ITF Londra sunt consemnate 10 articole din mass-media românească (și link-urile spre edițiile electronice), două dintre ele fiind publicate în cotidianul "Cuget Liber".

Comentează știrea

unu
6 iunie 2014
ift cta

noroc ca mihalcioiu are doar un baiat, ca se umplea itf ct cu toata familia, ca pe timpul fanariotilor... nu au pic de rusine ! da, pe sotie nu o baga? ca la ceronav, sotii, amante, la gramada , la un ban usor...

popey
6 iunie 2014
indrepati-va atentia spre crewingul nostru mai bine

Dar la firmele din Constanta cu cit se pleaca ? nu cu mult mai mult de 1000 $ (ptr nebrevetati asta cind gasesti si cu spaga ) ,cind rar apar pe sit-urile de specialitate nimeni nu-i intreaba pe cei ce le-au postat cum pot oferi salarii sub cota ITF,sa ceara virste aberante si alte balarii.Daca avem sindicat,am semnat conventii,sintem membrii UE,avem marinari certificati si capabili sa treaca de orice teste in domeniu de ce atita bataie de joc?,de ce sint interzise asemenea aberatii intr-o tara din Europa sec xxi.Adevarul este ca nici firmele si nici sindicatul nu isi da silinta sa caute noi contracte ptr ca nu le iese nimic.Locuri de munca sint si daca te duci personal afara la firmele de crewing sau armatori dupa interviurile de rigoare esti acceptat imediat mai ales ca legislatia UE ne da intiietate fata de asiatici fata de care multi din ofiterii si nebrevetatii nostri sint net superiori in cazul unei examinarii paralele.

Participant
6 iunie 2014
pentru unu

Pai se putea mari echipa si cu tine daca iti exprimai intentia de a participa. Tine minte pentru urmatoarea actiune si alatura-te. Cu cati mai multi, cu atat mai bine. Eu, daca o sa fiu disponibil, o sa particip din nou. Este foarte interesant. Bafta!

cunoscator
6 iunie 2014
pentru unu

Mai oameni buni, aceste actiuni nu sunt platite, ele se desfasoara in baza planului de actiuni programate in campania ITF. Pai sa intelegem ca cei de la ANR, de la FNSP, voluntari, etc, astia toti au fost bagati de Mihalcioiu in ITF ? Hai ce este prea de tot. Nu inteleg despre ce ban usor vorbeste domnul "unu". Cred ca este dus cu capul rau de tot si vrea sa arunce rautati asupra cui nu trebuie.

Comandant
6 iunie 2014
pentru "popey"

Dupa intrarea in vigoare a noii legislatii (atentie, daca se ratifica MLC 2006) vor intra in vogoare noile standarde ITF de angajare a navigatorilor pe care toate firmele si toti armatorii trebuie sa le respecte pentru ca vor fi cei de la ITF care ii vor monitoriza. Pentru cunoscatori, sunt la aceasta ora contracte (si nu as vrea sa le enumar ca sunt vreo 10 firme cel putin) care aplica aceste standarde ITF. Acolo nu sunt probleme ca sunt inregistrate ITF. Asa se va proceda dupa intrare ain vigoare a MLC 2006 cu toate societatile. Cine nu gaseste companii cu aceste standarde si contracte legale inregistrate ITF nu vor mai avea autorizatie de functionare. Asa ca, usor usor se indreapta treaba. Acum nu exista aceasta legislatie pentru ca Autoritatile Statului Roman (ANR, Ministerul Transporturilor, Ministerul Muncii) nu au dorit implementarea lor din terte motive(le stiti voi) cu toata zbaterea SLN-ului sau ITF-ului. Acum se pare ca a venit sorocul si nu se mai poate intarzia, ca o faceau, stai fara grija.

unu
6 iunie 2014
MLC 2006

Numai Mihalcioiu asta impostor si pestrit pe mate poate sa sustina ca MLC-ul asta e bun pentru marinari. In fond este o totala impostura sa opresti pe cineva sa ia un job pentru ca nu se incadreaza in MLC sau alte ineptii de genul asta, ca nu ma pricep. Vreau sa se termine odata cu SLN-ul asta care nu face decat rau si nu bine. Sa spuna cineva daca a fost ajutat de SLN sau ITF in vreo problema . Nimeni. Le e frica la toti de ITF de SLN, de Mihalcioiu de parca ar fi Dumnezeu pe pamant. Hai sa fim seriosi...

x
6 iunie 2014
MLC 2006

Hai ca esti dus rau cu capu nene. Stai si mata mai usor cu abureala si mai indrazneste si la apa ca ai luat-o rau prin papusoi.

Răspuns la: MLC 2006
Adăugat de : unu, 6 iunie 2014
Numai Mihalcioiu asta impostor si pestrit pe mate poate sa sustina ca MLC-ul asta e bun pentru marinari. In fond este o totala impostura sa opresti...
EscorteDinRomania.ro
8 aprilie 2015
EscorteDinRomania.ro - Escorte Constanta, Escorte Cluj, Escorte Bucuresti, Escorte Iasi...

EscorteDinRomania.ro - Escorte Constanta, Escorte Cluj, Escorte Bucuresti, Escorte Iasi... www.EscorteDinRomania.ro -Escorte Constanta, Escorte Bucuresti, Escorte Brasov, Escorte Cluj, Escorte Iasi, Escorte Timisoara, Escorte Arad, Escorte Craiova, Escorte Targu Mures, Escorte Mures, Escorte Oradea, Escorte Satu Mare, Escorte Tulcea, Escorte Buzau, Escorte Pitesti... Lista detaliata pe judete pentru servicile de escorte din Romania si saloane de masaje erotice din Romania pe: www.EscorteDinRomania.ro escorte unice...

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.7198 secunde